Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin työtön, ujo,epäsosiaalinen ja hieman tyhmä ihminen kelpaa?

Vierailija
17.10.2014 |

Alan olemaan epätoivoinen. Tuntuu, ettei minulle löydy mitään paikkaa tässä yhteiskunnassa.

Olen ollut vuosia suurperheen kotiäitinä, mutta nyt kun nuorinkin on jo 4v. hoitovapaat on vietetty ja olen työtön. Työkkäri painostaa hakemaan aktiivisesti ja myymään itseään (vertauskuvannolisesti siis) tehokkaasti, käymään kursseilla ja menemään ilmaistöihin. Mutta kun minunlaiseni ihminen ei tunnu kelpaavan mihinkään. Voisin opiskella uuden alan, mutta en keksi mikä se voisi olla. Kaikki testit ym. antavat tulokseksi "et ole ehkä löytänyt omaa alaasi vielä". No aijaa, enpä olisi tuota osannut itse päätellä?!?

Olen kolmekymppinen, ammattikoulun/lukion käynyt. Ja valitettavasti luonteeni ja älykkyyteni ei taida riittää nykyajan vaatimuksiin. Olen hiljainen, arka ja ujo hissukka, enkä valitettavasti loista älykkyydelläni. Lisätään siihen keskivertoa heikompi ulkonäkö, huono muisti, heikko oppimiskyky ja iso lapsilauma, niin avot, kukaan ei tule ikinä huolimaan minua. Töissä pitää olla joko loistava persoona, upea ulkonäkö tai tiukka ammattilainen. Minä en ole mitään noista, eikä minulla ole kykyä kehittää mitään noista.

Ahdistaa...

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olet päätellyt että sinulla on heikot älynlahjat? Kuulostaa enemmänkin heikolta itsetunnolta..

Vierailija
2/33 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli, jossa säälittävä olento on päättänyt taas haukkua hiljaisia... mene hoitoon.

Kukaan suurperheen äiti ei olisi noin epäkypsä. Ja harva suurperheen äiti etsisi töitä kolmikymppisenä...

Ja jos pystyy organisoida jokseenkin kunnolla ison perheen elämän, niin kelpaa melkein työhön kuin työhön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 09:51"]

Miten olet päätellyt että sinulla on heikot älynlahjat? Kuulostaa enemmänkin heikolta itsetunnolta..

[/quote]

Ihan siitä, että koulun käyminen on ollut aina vaikeaa (etenkin matematiikka, historia, maantieto ja kaikki ulkoa opeteltava) ja siitä, että minulle on todella vaikeaa yrittää seurata politiikkaa tai maailman tapahtumia. Ihan sama kuinka paljon yritän lukea, nimet, paikat ym. menevät päässäni sekaisin ja lopulta olen unohtanut nekin vähät mitä aiemmin tiesin.

Itsetuntoni on kyllä todella heikko, mutta se ei silti riitä selittämään kaikkea.

ap

Vierailija
4/33 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 09:58"]

Trolli, jossa säälittävä olento on päättänyt taas haukkua hiljaisia... mene hoitoon.

Kukaan suurperheen äiti ei olisi noin epäkypsä. Ja harva suurperheen äiti etsisi töitä kolmikymppisenä...

Ja jos pystyy organisoida jokseenkin kunnolla ison perheen elämän, niin kelpaa melkein työhön kuin työhön.

[/quote]

Kiitos tästä, juuri ilkeilyä nyt kaipaankin. Valitettavasti tämä suurperheen äiti on näin epäkypsä.

ap

Vierailija
5/33 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tykkäät tehdä? Tykkäätkö esim. lukea, liikkua, käsitöistä?

Vierailija
6/33 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksikuski?

Vierailija
7/33 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskele putkimieheksi tai lvi ei vaadi älyä

Vierailija
8/33 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 10:00"]

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 09:51"]

[/quote]

Ihan siitä, että koulun käyminen on ollut aina vaikeaa (etenkin matematiikka, historia, maantieto ja kaikki ulkoa opeteltava) ja siitä, että minulle on todella vaikeaa yrittää seurata politiikkaa tai maailman tapahtumia. Ihan sama kuinka paljon yritän lukea, nimet, paikat ym. menevät päässäni sekaisin ja lopulta olen unohtanut nekin vähät mitä aiemmin tiesin.

Itsetuntoni on kyllä todella heikko, mutta se ei silti riitä selittämään kaikkea.

ap

[/quote]

Nyt kuulostaa siltä että sulla on heikko työmuisti. Sinuna tekisin ihan oikean älykkyystestin. Jos ennakko-odotus on tuommoinen niin ei ole mitään menetettävää.

Vierailija
9/33 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 10:04"]

[/quote]

Tykkään liikkua luonnossa ja retkeillä. Rakastan lapsia ja eläimiä. Lisäksi luen aika paljon (hömppää, eläintietoa ja luontoon ja retkeilyyn liittyvää) ja kuuntelen musiikkia. En ole liikunnallinen enkä harrasta mitään sellaista, mitä ei voi tehdä kotona tai lasten kanssa.

ap

Vierailija
10/33 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 10:12"]

[/quote]

Tykkään liikkua luonnossa ja retkeillä. Rakastan lapsia ja eläimiä. Lisäksi luen aika paljon (hömppää, eläintietoa ja luontoon ja retkeilyyn liittyvää) ja kuuntelen musiikkia. En ole liikunnallinen enkä harrasta mitään sellaista, mitä ei voi tehdä kotona tai lasten kanssa.

ap

[/quote]

Perhepäivähoitaja?

Vierailija
11/33 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipuri

Vierailija
12/33 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, ainakin kirjoittaa osaat huomattavasti paremmin kuin keskiverto palstalainen. :)

Mitä työtä tykkäisit tehdä? Miltä alalta suoritit amiskan?

Vierailija
13/33 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 10:16"]

[/quote]

ap

[/quote]

Perhepäivähoitaja?

[/quote]

Tai joku kerho-ohjaaja vaikka ilttiksessä tai koulunkäyntiavustaja?

Vierailija
14/33 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

ap

[/quote]

Perhepäivähoitaja?

[/quote]

Siihen pitää olla koulutus, mutta joo, jos on jonkun muunkin koulun aikoinaan läpi saanut, niin miksei ap voisi yrittää.

Vierailija
15/33 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitun provo!

Vierailija
16/33 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 10:20"]

[/quote]

ap

[/quote]

Perhepäivähoitaja?

[/quote]

Siihen pitää olla koulutus, mutta joo, jos on jonkun muunkin koulun aikoinaan läpi saanut, niin miksei ap voisi yrittää.

[/quote]

Pitääkö? Eikö riitä vain ilmoitus lehteen?

Vierailija
17/33 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 10:22"]

Vitun provo!

[/quote]

Mitä sä kuvittelit tällä nyt saavuttavas?

Vierailija
18/33 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

av-palstalle <3

Vierailija
19/33 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no et kyllä ole mikään arjen sankari mutta koita tuoda oma kiinnostuksesi

paremmin esille. Annat nyt kuvan ettei sinua kiinnosta mikään ja olet tilanteessa

pakosta. Yäk lukee minun ainakin minun kohdallani semmoiselle.

Vierailija
20/33 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy onko paikkakunnallasi firmoja joissa saa tehdä kuntouttavaa työtä, siinä samalla saisi yksilövalmentajan kanssa hakea niitä oikeita töitä ja kartoittaa mitä voisi tehdä työnsaantia parantamaan.

Esimerkkejä:

http://www.jupiter.fi/

http://www.kokkotyo.fi/

http://www.tyovalmennus.fi/

http://www.tyollisyysportti.fi/tyollisyydenhoidon-ammattilaisil/palvelukasitteita-ja-kuvauksia/palvelukuvauksia/