Tällaisia elätämme / toisesta keskustelusta
Tässä erään keskustelijan kommentti toisesta keskustelusta
"Kyllä elävät. Itse jättäydyin n. 3 vuotta sitten kaupan kassatädistä työttömäksi huomattuani että työttömyystuki + asumistuki on paljon isompi kuin palkkani. Lisäksi saan lapsilisät + elatustuet. Olen kolmen lapsen yh ja maksan tuloillani isoa neliötä ja lasteni lisäksi elätän osittain myös miesystävääni joka asuu arkiviikot meillä osallistumatta kustannuksiin. Säästän paljon rahaa tekemällä itse kaikki ruoat, käymällä kirppiksillä, tuunaamalla, leipomalla ja leikkaamalla itse perheen hiukset - asiat joita ei jaksanut/ehtinyt kun teki vuorotöitä. Ei ole mikään kiire takaisin töihin, todellakaan! "
Me, jotka olemme töissä, elätämme tällaisia kyynisiä sosiaalipummeja, jotka heittäytyvät tarkoituksella meidän edelleen työssäkäyvien eläteiksi.
Hei, jos tulet lukemaan tämän avauksen, niin eikö sinua hävetä? Kuinka paljon näitä oikein on?
Kommentit (33)
Kiva kun näet, että ne tuet ovat SUN TULOJA ja saat niillä maksaa isoja neliöitä. Minä maksan ne, samoikuin oikealla palkallani omat PIENET neliöni.
Miksi elätät jotain äijänpaskaa, joka ei osallistu kustannuksiin?
Ai niin: siksi, kun voit tehdä sen meidän töissäkäyvien rahoilla.
Täällä av:lla on nykyään niin paljon näitä naisia, jotka suoraan tunnustavat elävänsää tuilla ja laskelmoivat tahallaan, että mielestäni tähän pitäisi jo puuttua. Mikä järki siinä on, että yhteikunta on jakautunut kolmeen luokkaan:
niihin, joilla on rikas ukko joten on vara perustaa perhe
niihin keski-/huonotuloisiin jotka ovat kuristuneet työelämään ja joilla ei ole aikaa eikä rahaa
niihin, jotka heittäytyvät edellämainittujen eläteiksi ja hyödyntävät tilanteen
Mä en jaksa elättää niskassani noita, jotka tahallaan loisivat ja porsimalla tuottavat lisää loisijoita. Haluan, että veroni kohdistuvat vanhustenhoitoon, infran ylläpitoon ja muuhun sellaiseen, joka tuottaa TYÖTÄ ja ylläpitää yhteiskuntaa.
Näin juuri.. Etenkin tässä taloustilanteessa raivostuttaa sossupummit. Näissä tapauksissa valtiolla /kunnalla tai kaupungilla pitäisi ola pakkotyöllistämisoikeus (esim 2v työttömyyden jälkeen) tai tuet seis!
Nuo loispummit saavat onneksi rangaistuksensa eläkeiässä. Eivät tajua, että kun eläkeikä koittaa, heidän eläkkeensä on järkyttävän pieni. Yleensä ovat vielä ylipainoisia, joten vähintään eläkeiässä pamahtaa kakkosluokan diabetes riesoiksi eikä rahat riitä kuin minimiin. Noiden pummien vuoksi tosin meidän muidenkin eläkkeet tulevat olemaan pienemmät kuin muuten olisivat
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 09:28"]
Näin juuri.. Etenkin tässä taloustilanteessa raivostuttaa sossupummit. Näissä tapauksissa valtiolla /kunnalla tai kaupungilla pitäisi ola pakkotyöllistämisoikeus (esim 2v työttömyyden jälkeen) tai tuet seis!
[/quote]
Suomessa on järkyttävät määrät työtä, jota voisi teettää pakkotyönä. Esimerkiksi kierrätykseen liittyvää, puistojen ja tienpientareiden kunnossapitoon liittyvää jne. Ne, jotka tekevät noita töitä kuukausipalkalla, voisivat yletä näiden työllistettyjen esimiehiksi ja kouluttaa hommiin. Myös vanhustenhoidossa ja yrityksissä on työtä, jota voi teettää jopa kouluttamattomalla. En tarkoita hoitotöitä vaan erilaista kuljettamista, kierrättämistä ja muuta "näkymätöntä" hommaa.
Lapsiperheiden tuet ovat tosiaan liian isot varsinkin lapsilisät, jotka vielä kaiken lisäksi nousevat joka lapsen myötä sen sijaan yksin elävän tuet ovat todella heikot.
Itse olen siis 3 lapsen yh joka käy pätkätöissä ja olen myös sairaan isäni omaishoitaja,joten tiedän mistä puhun
Työttömyysturva on yksi niistä sosiaalietuukisista, joista hän maksaa enemmän veroja, mitä maksaisi matalapalkka alalla.
Ihan oikeasti, kun kerran töitä ei kaikille ole, niin teillä työssäkäyvillä pitäisi jokaisella olla velvollisuus antaa työttömälle työpaikkansa pariksi vuodeksi. Kun työttömiä on puoli miljoonaa, ja avoimia työpaikkoja piilotyöpaikat mukaan laskien parikymmentä tuhatta, työtä pitää alkaa jakamaan. Tai siis palkaa, töitähän aina on, palkanmaksajista on se suuri pula.
Mitä väliä teille työssäkäyville jotka maksatte muutaman satasen veroja on sillä että onko joku vapaaehtoisesti vai pakosta työtön? Jos joku kerran vapaaehtoisesti elää sillä pienellä rahalla mitä tukina saa, ja tyytyy elämään kirpparielämää, eikö se ole hyvä vaan, jääpä jollekin toiselle sekin työpaikka ja isommat rahat.
Olisiko tuossa aloituksessakin mainittu esimerkki juuri hyvä esimerkki siitä että palkat on ihan surkeat? Kyllä palkalla pitäisi elää parempaa elämää kuin kirppari- tuunaus- itse leipoen- itse hiukset leikaten- elämää?
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 09:38"]
Mitä väliä teille työssäkäyville jotka maksatte muutaman satasen veroja on sillä että onko joku vapaaehtoisesti vai pakosta työtön?
[/quote]
Haista lutka vittu. Minä olen keskituloinen ja maksan yli 20 % veroja palkastani. Se veromäärä on tuhansia euroja vuodessa ja siihen päällä ay-maksut ym! Ja kuten täällä on sanottu, haluan, että se raha menee TYÖLLISTÄVIIN hankkeisiin eikä kaltaistesi pierujen elättämiseen.
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 09:50"]
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 09:38"]
Mitä väliä teille työssäkäyville jotka maksatte muutaman satasen veroja on sillä että onko joku vapaaehtoisesti vai pakosta työtön?
[/quote]
Haista lutka vittu. Minä olen keskituloinen ja maksan yli 20 % veroja palkastani. Se veromäärä on tuhansia euroja vuodessa ja siihen päällä ay-maksut ym! Ja kuten täällä on sanottu, haluan, että se raha menee TYÖLLISTÄVIIN hankkeisiin eikä kaltaistesi pierujen elättämiseen.
[/quote]
Valtion ja kuntien velkakin jo sen kertoo, että sinäkin vitun lutka keskituloisena maksat vähemmän mitä keskimäärin pitäisi, että voisit sanoa olevasi maksajaosapuoli kuormasta syöjan sijaan. Sitä helposti ajattelee olevansa maksaja, mutta se on vaan silkkaa tietämättömyyttä.
Onhan hänellä lapset, siinäkin työtä riittää.
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 10:02"]
Valtion ja kuntien velkakin jo sen kertoo, että sinäkin vitun lutka keskituloisena maksat vähemmän mitä keskimäärin pitäisi, että voisit sanoa olevasi maksajaosapuoli kuormasta syöjan sijaan. Sitä helposti ajattelee olevansa maksaja, mutta se on vaan silkkaa tietämättömyyttä.
[/quote]
Ja kuka sinä olet näin sanomaan? Oma asemasi? Palkkasi? Veroprosenttisi?
Vai: oletko saatana työtön tuhnuperse, joka yrittää lieventää omantunnontuskiaan väittämällä, että MINÄ 5/8 töissäkäyvä, tasan kuukauden kesäloman viettävä keskituloinen veronmaksaja käyn jotenkin sinua enemmän valtion kukkarolla?
Tosiaan, mitkä ovat omat speksisi?
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 10:11"]
[/quote]
Vai: oletko saatana työtön tuhnuperse, joka yrittää lieventää omantunnontuskiaan väittämällä, että MINÄ 5/8 töissäkäyvä, tasan kuukauden kesäloman viettävä keskituloinen veronmaksaja käyn jotenkin sinua enemmän valtion kukkarolla?
[/quote]
Rauha, rauha. Etkö tunnista tahallista provoajaa, joka heittää tahallaan niin tyhmän kommentin, että toivoo saavansa sillä aikaan raivoa, jota ei itse jaksa esittää mutta toivoo, että joku esittää sitä hänenkin puolestaan?
[/quote]
[/quote]
Minä olen ajanvietteenä käytettävällä keskustelua palstalla keskustelemassa ihan yleisellä tasolla, enkä kirjoittamassa oman elämäkertaa kirjoittamalla itsestäni sankaria ja muista syypäitä kaikkiin yhteiskunnan ongelmiin.
Enkä myöskään tuomitse yllämainittua tapausta, koska ei ole mitään ihanne maailmaa, jossa kaikki menisi aina tismalleen oikein niinkuin ohjeissa sanotaan, eikä elämässä ole sitä ennustettavutta ja sinäkin voi joutua tekemää ratkaisuja, jotka eivät sovi yhteiskunnan ihanteisiin ja normeihin.
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 10:18"]
[/quote]
[/quote]
Minä olen ajanvietteenä käytettävällä keskustelua palstalla keskustelemassa ihan yleisellä tasolla, enkä kirjoittamassa oman elämäkertaa kirjoittamalla itsestäni sankaria ja muista syypäitä kaikkiin yhteiskunnan ongelmiin.
Enkä myöskään tuomitse yllämainittua tapausta, koska ei ole mitään ihanne maailmaa, jossa kaikki menisi aina tismalleen oikein niinkuin ohjeissa sanotaan, eikä elämässä ole sitä ennustettavutta ja sinäkin voi joutua tekemää ratkaisuja, jotka eivät sovi yhteiskunnan ihanteisiin ja normeihin.
[/quote]
75-vuotias, miespuolinen eläkepappa, joka kärsinyt koko ikänsä suuruusharhoista ja nyt on aikaa jakaa muille tämän harhan mukaista "viisauden viljaa". Kukaan ei valitettavasti tarvitse sitä sinulta, koska sinussa on tiedollisia aukkoja muiden huonosti pyyhittyjen aukkojesli lisäksi. Otahan keppisi ja teputahan sivistymätön, yleistiedoltasi matala, matala-äoinen käntty pois täältä.
Mä tiedän kuka on paras tässä asiassa. No minun ulkomaalainen poikaystäväni tietysti. Hän tekee töitä, maksaa veroja, eikä ole koskaan käyttänyt yhteiskunnan palveluita tai tukia. Minä itse olen opiskelija, ja hän pienillä tuloillaan auttaa minuakin, ettei minun tarvitse kääntyä sossun luukulle opintotukea enempää.
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 09:28"]Mä en jaksa elättää niskassani noita, jotka tahallaan loisivat ja porsimalla tuottavat lisää loisijoita. Haluan, että veroni kohdistuvat vanhustenhoitoon, infran ylläpitoon ja muuhun sellaiseen, joka tuottaa TYÖTÄ ja ylläpitää yhteiskuntaa.
[/quote]
Harmi, kun et sitä voi päättää... Lohdutukseksi kerrottakoon, että maksamasi verot kulutat aivan itse (mahd. perheesu kanssa), ja laskelmassa jäätte loisiksi. Älä vaivaa turhaan päätäsi, sun rahoista ei kenenkään tukia maksella. Vain harva maksaa enemmän veroja kuin kuluttaa, mikä siinä on niin vaikeaa tajuta? Kiitä itseäsi rikkaampia yksityishenkilöitä ja yrityksiä siitä, että saat itsekin loisia täällä ja käyttää ilmaisia palveluja.