Saatiin unelmien vuokra-asunto - ja heti hullu naapuri kimpussa!
Ensimmäiset "heippa-laput" saatu, joissa valitetaan miten ovea pistetään kiinni liian kovasti aamulla kun mennään töihin. Lisäksi pyörää ei saisi säilyttää pyörätelineessä (!). Henkilö ei tervehdi, mutta seurailee/kyttää kun esimerkiksi viedään roskia. Arvatenkin tonkii niitä myös, en tiedä.. Mistä näitä ihmisiä piisaa? Herran jumala sentään, eikö ole mitään mielenterveyspalvelua joka antaisi näille sisältöä elämään?
Kommentit (47)
Ja tuollainen asunto oli teidän 'unelmien asunto'? Jossa heti alkaa kyttäys ja laputus? Aika matalat haaveet teillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka yhtiöön mahtuu pari mielenterveyspotilasta.
Mutta yhtiöön ei tarvi hyväksyä yhtään ovienpaiskojaa. Kumma juttu, että yleensä nämä naapureista piittaamattomat ovat vuokralla-asujia.
Taloyhtiöissä asuvien on aina jo periaatteessa huomioitava myös muut asukkaat sekä yhtiön talous. Turhia jätteitä ei tarvita (lukemattomat mainosniput suoraan roskiin), eletään siivosti, niin ettei tule ylimääräisiä siivous- ja korjaus/huoltokuluja.
Ne nostavat vastiketta/vuokraa kaikille.
Normaalijärkiset ihmiset ymmärtävät, miten asutaan yhdessä.Alapeukuttajat, voisitteko yksilöidä, mikä viestissäni oli väärin/huonoa?
-Aivan! Ei mikään!
Se että ei ne naapureista piittaamattomat yleensä ole vuokralaisia. Ihan samalla tavalla heille on selvää että roskien lisääntyminen lisää vuokraa.
MInulle tuli naapurin mummo valittamaan kanaverkosta parvekkeella (kissasuojana), soitti isännöitsijällekin että tulkaa repimään se rumistus pois! Isännöitsijän mielestä oli vain hyvä että suojelin kissojani tippumiselta. Lisäksi kuulemma leivänpaahtimeni(!) herättä hänet aina 5.00 ku lähdin töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta yhtiöön ei tarvi hyväksyä yhtään ovienpaiskojaa. Kumma juttu, että yleensä nämä naapureista piittaamattomat ovat vuokralla-asujia.
Taloyhtiöissä asuvien on aina jo periaatteessa huomioitava myös muut asukkaat sekä yhtiön talous. Turhia jätteitä ei tarvita (lukemattomat mainosniput suoraan roskiin), eletään siivosti, niin ettei tule ylimääräisiä siivous- ja korjaus/huoltokuluja.
Normaalijärkiset ihmiset ymmärtävät, miten asutaan yhdessä.Alapeukuttajat, voisitteko yksilöidä, mikä viestissäni oli väärin/huonoa?
-Aivan! Ei mikään!
Se että ovien paiskominen on hyvin moniulotteinen käsite. Ystäväni naapuri valittaa joka päivä siitä, miten ystäväni ei sulje oveaan kääntämällä avainta ja painamalla ovea varovasti kiinni. Hänen mielestään on siis oven paiskomista, kun ihan normaalisti painaa oven kiinni ja lukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Kaveri sai häätöuhkauksen ollessaan viikon työkomennuksella pois koko paikkakunnalta. Kuulemma vanha jääkaappi ja kompressori äänsivät meluisasti. Että semmosta...
Höpöhöpö juttuja. Jotta tuomioistuin myöntöisi häädön, on sitä ennen oltava todistettavasti huomautuksia ja pari varoitusta.
Jos tämä häätöuhkaus tuli kirjallisena, niin sillä voi huoletta pyyhkiä takapuolensa
Naapurit kuriin kirjoitti:
Valita isännöitsijälle.
niin tai mitäs jos sittenkin alkaisi kuntelemaan mitä hänelle on sanottu. Ja toimimaan sen mukaan. Selvästi ovea on paiskottu, niin että seinät tärähtelee ja kuuluu koko taloon. Joku syy täytyy olla myös tuossa polukpyörän väärään paikkaan jättäämisessä. Tee niin kun sulle ohjastetaan. Ihme narsisteja täällä tukee tuota häirikkö AP:ta.
Mulla on naapuristossa henkilöitä joilla on pakko paiskoa autonovia keskellä yötä, illalla, aamulla, päivällä. joka kerta kun menee tai tulee sillä. Autoja on asuntoni lähellä. Joka päivä esim. yksi henkilö tai pariskunta paiskoo ovia täysillä n 10 kertaa ennen kun pääsee lähtemään. Tämä kerro 40 kertaa päivän aikana. Takaluukun paiskaus täysillä, takapenkinoven paiskaus täysillä (laukku pannaan sinne), oman oven paiskaus, puolison oven paiskaus, ja samat kun auto otetaan tallista ja sit kun lähetään sillä. Joku joukkopsykoosi paiskoa se ovi että muut taatusti ymmärtää että hänellä on hieno auto jonka ovea voi paiskoa niin että kuuluu mukava ääni kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Kaupungin rappuihin usein enemmänkin. Toiset täysin harmittomia, osa meluisia ja jotkut ottavat sinut silmätikukseen.
Ei noiden kannata antaa pilata elämää.
Jos pahaksi äityy, valittaa vuokranantajataholle.
Vierailija kirjoitti:
MInulle tuli naapurin mummo valittamaan kanaverkosta parvekkeella (kissasuojana), soitti isännöitsijällekin että tulkaa repimään se rumistus pois! Isännöitsijän mielestä oli vain hyvä että suojelin kissojani tippumiselta. Lisäksi kuulemma leivänpaahtimeni(!) herättä hänet aina 5.00 ku lähdin töihin.
Minun kyttääjänaapurini nimenomaan vaatimalla vaati sitä verkkoa siihen. Tarjoutui oikein itse auttamaan.
Oli alkuun ns ystävällinen mutta jonkun pakkomielteen kehitti kissastani ja lopulta alkoi tippua uhkailukirjeitä kissannkaltoinkohtelusta.
Lopulta luovuin kissasta ja pääsin akasta eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Aivan! Ei mikään!
Esim meille kun asennettiin uudet lukot niin ovet tosiaan joutuu paiskaamaan jotta menee kiinni. Aukiko ne pitäisi jättää jos lähtee johkin??
Vierailija kirjoitti:
Nimetön huoli-ilmoitus naapurista voi auttaa asiaa. Siis vaikka se ei johtaisi mihinkään, se antaa naapurille viestin että myös häntä voidaan vainota. Jos on yhtään älliä, lopettaa siihen. Nämä ovat yleensä luonnevikaisia tai rehdisti hulluja, joihin tehoaa vain kovat otteet yhdistettynä välinpitämättömyyteen.
Tuossa kyllä käytetään väärin sosiaalityöntekijöiden aikaa kun todellisiakin avuntarvitsijoita riittää.
Kaikenlaisia ihmisiä on todellakin. Pari yötä sitten olin valveilla aamuyhden aikaan sattumalta, ja kuuntelin kun kaksi kerrosta alaspäin joku kantapääastuja-norsu ramppasi ympäri asuntoaan. Ei hetkenkään taukoa. Hänen alapuolella asuvalla varmasti hauskaa. Itselle kuului ylös sen verran vaimeasti, ettei nukkumista estänyt. Oma naapurini on erikoistunut ajoittaiseen hajuterroriin. Lotraa muutaman kerran viikossa halpaa hajuvettä niin tolkuttomasti asuntoonsa, että oma asuntoni on täynnä sitä hajua, rappukäytävässä koko kerros haisee voimakkaasti. Pari kertaa ollut pakko polttaa sikari sisällä että saa vähän sitä löyhkää pois.
Semmoinen oikein imelän makea halpa pissishajuvesi, hyi helvetti.
Tässä rapussa missä itse asun, asuilee kans nähtävästi jollain asteella höpsähtänyt naisihminen.. jättää ilmoitustaululle heippalappuja hiljaisuusajoista jos pari kertaa vkossa kuuluu jotain ryminää kymmenen jälkeen. On myös huomauttanut ovien paiskomisesta, että vastavaihdetut lukot vioittuu siitä (taidettiin saada uudet lukot 4-5v sitten), itseäni enemmän häiritsee se jysähdys minkä jotkut ihmiset saavat aikaan kun kirjaimellisesti paiskovat ovia.
Tämä kans kurkkii verhojen raosta jos esim liikun ulkona ja vien roskia, aika jäätävää nähdä vain kalpeat kasvot kurkkimassa näin syyshämärällä ikkunasta..
Muuten ihan harmiton nainen kyllä, mutta tuntuu että alkaakohan olla hiljalleen enemmän ja enemmän höperöitymässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta yhtiöön ei tarvi hyväksyä yhtään ovienpaiskojaa. .
Eipä sille taloyhtiö oikein voi mitään. Oven kiinni laittaminen kun kuuluu normaaleihin elämän ääniin. Jos mä olisi AP:n tilanteessa, niin ihan normaalisti laittaisin oven kiinni tästä eteenpäinkin enkä välittäisi pätkän vertaa kylähulluista.
Näitä ovien paiskojia on kyllä joka paikassa, eivätkä itse näemmä edes ymmärrä, kuinka raivostuttavaa se on. Oven kiinni laittaminen ja paiskaaminen ovat eri asioita.
Itse asun betonikuutiossa, jossa kaikki äänet joka puolelta kuuluu. Onneksi on kohtuu rauhallista porukkaa, mutta nyt oon pari viikkoa herännyt joka arkiaamu klo 6 siihen, että joku naapureista surruuttaa aamupalasmoothieta. Joo kuuluu tuokin ihan normaaleihin elämisen ääniin, itselleni ei tulisi mieleenkään tehdä tollasta klo 6 tai klo 22.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä kyttääjiä on kaikissa taloyhtiöissä.
Ja aina niillä on tarve puuttua muiden elämään. Muistan yhdestä entisestä rivariyhtiöstä, kun sain palautetta naapurilta siitä hyvästä että heitin postilaatikkoon tulleet mainokset suoraan paperinkeräykseen enkä vienyt niitä sisään asuntooni. Nähtiin siis välillä sattumalta postilaatikolla Naapuri ihmetteli, että enkö lue niitä. Mitäpä se hänelle kuului...
Ei kuulu, mutta ihan kauheaa luonnonvarojen tuhlausta tuommoinen! Laita postilaatikkoon Ei mainoksia -lappu.
Mikä ero koska ne vie keräykseen, heti vai hetken päästä? Ja viekö tuo henkilö vai joku muu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta yhtiöön ei tarvi hyväksyä yhtään ovienpaiskojaa. .
Eipä sille taloyhtiö oikein voi mitään. Oven kiinni laittaminen kun kuuluu normaaleihin elämän ääniin. Jos mä olisi AP:n tilanteessa, niin ihan normaalisti laittaisin oven kiinni tästä eteenpäinkin enkä välittäisi pätkän vertaa kylähulluista.
Näitä ovien paiskojia on kyllä joka paikassa, eivätkä itse näemmä edes ymmärrä, kuinka raivostuttavaa se on. Oven kiinni laittaminen ja paiskaaminen ovat eri asioita.
Itse asun betonikuutiossa, jossa kaikki äänet joka puolelta kuuluu. Onneksi on kohtuu rauhallista porukkaa, mutta nyt oon pari viikkoa herännyt joka arkiaamu klo 6 siihen, että joku naapureista surruuttaa aamupalasmoothieta. Joo kuuluu tuokin ihan normaaleihin elämisen ääniin, itselleni ei tulisi mieleenkään tehdä tollasta klo 6 tai klo 22.
Herään 5, klo 6 oltava jo töissä. Onneksi en surruta smoothieta.
Meillä oli kaltaisesi naapuri eli koko rappu heilahti, kun naapuri sulki oven. Ensin yritettiin nätisti, että voisitko olla varovaisempi ja sen jälkeen sitten saatiinkin ulkopuolinen tarkastaja paikalle toteamaan, että valitettavasti naapuri todella paiskoi sen oven kiinni myös öisin klo 23 jälkeen. Kaksi varoitusta ja asukas muutti pois unelma-asunnostaan.
Kusipelti. Toistetaan kunnes kyttäys loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Naapurit kuriin kirjoitti:
Valita isännöitsijälle.
niin tai mitäs jos sittenkin alkaisi kuntelemaan mitä hänelle on sanottu. Ja toimimaan sen mukaan. Selvästi ovea on paiskottu, niin että seinät tärähtelee ja kuuluu koko taloon. Joku syy täytyy olla myös tuossa polukpyörän väärään paikkaan jättäämisessä. Tee niin kun sulle ohjastetaan. Ihme narsisteja täällä tukee tuota häirikkö AP:ta.
Mulla on naapuristossa henkilöitä joilla on pakko paiskoa autonovia keskellä yötä, illalla, aamulla, päivällä. joka kerta kun menee tai tulee sillä. Autoja on asuntoni lähellä. Joka päivä esim. yksi henkilö tai pariskunta paiskoo ovia täysillä n 10 kertaa ennen kun pääsee lähtemään. Tämä kerro 40 kertaa päivän aikana. Takaluukun paiskaus täysillä, takapenkinoven paiskaus täysillä (laukku pannaan sinne), oman oven paiskaus, puolison oven paiskaus, ja samat kun auto otetaan tallista ja sit kun lähetään sillä. Joku joukkopsykoosi paiskoa se ovi että muut taatusti ymmärtää että hänellä on hieno auto jonka ovea voi paiskoa niin että kuuluu mukava ääni kaikille.
Mistähän ne äänet kuuluvat? Nykyisin autojen ovia ei voi paiskoa kiinni, koska ne on sen mallisia että menisivät epäkuntoon, jos niitä käsittelisi liian kovakouraisesti. Jonkun 1990-luvun auton ovia voisikin paiskoa.
Ei noista kannata välittää vaikka vaikeaa voi olla. Meillä ei koko talossa kukaan saa pitää mitään ääntä hiljaisuuden aikaan tai on heti lappu käytävässä ja isännöitsijälle soitettu. Eläinsuojelu ilmoituksia tehty kiusallaan yms muuta mukavaa.
Meillä on myös kyttääjä. Asutaan omakotialueella. Todella inhottavaa. Irvistelee pihaltaan kun ajetaan ohi. Ja käy haukkumassa naapureille milloin mistäkin ongelmasta. Tosin tekee tätä kaikille naapureille. Joku persoonalliduushäiriöinen eikä tajua, että omassa käytöksessä olisi jotain vikaa…