Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saatiin unelmien vuokra-asunto - ja heti hullu naapuri kimpussa!

Vierailija
08.09.2021 |

Ensimmäiset "heippa-laput" saatu, joissa valitetaan miten ovea pistetään kiinni liian kovasti aamulla kun mennään töihin. Lisäksi pyörää ei saisi säilyttää pyörätelineessä (!). Henkilö ei tervehdi, mutta seurailee/kyttää kun esimerkiksi viedään roskia. Arvatenkin tonkii niitä myös, en tiedä.. Mistä näitä ihmisiä piisaa? Herran jumala sentään, eikö ole mitään mielenterveyspalvelua joka antaisi näille sisältöä elämään?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka yhtiöön mahtuu pari mielenterveyspotilasta.

Mutta yhtiöön ei tarvi hyväksyä yhtään ovienpaiskojaa.  .

Eipä sille taloyhtiö oikein voi mitään. Oven kiinni laittaminen kun kuuluu normaaleihin elämän ääniin. Jos mä olisi AP:n tilanteessa, niin ihan normaalisti laittaisin oven kiinni tästä eteenpäinkin enkä välittäisi pätkän vertaa kylähulluista. 

Näitä ovien paiskojia on kyllä joka paikassa, eivätkä itse näemmä edes ymmärrä, kuinka raivostuttavaa se on. Oven kiinni laittaminen ja paiskaaminen ovat eri asioita.

Itse asun betonikuutiossa, jossa kaikki äänet joka puolelta kuuluu. Onneksi on kohtuu rauhallista porukkaa, mutta nyt oon pari viikkoa herännyt joka arkiaamu klo 6 siihen, että joku naapureista surruuttaa aamupalasmoothieta. Joo kuuluu tuokin ihan normaaleihin elämisen ääniin, itselleni ei tulisi mieleenkään tehdä tollasta klo 6 tai klo 22.

No sitä aamupalasmoothieta on vähän paha tehdä kahdeksan aikaan, jos silloin pitää olla jo töissä.

Vierailija
42/47 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutettiin ostamamme asuntoon juhannuksena, sitä ennen tehtiin pientä remppaa (maalattiin ja hiottiin ja lakattiin kuluneet parkettilattiat). Tavarat paikoilleen, viikon päästä perjantaina pienet tupaantuliaiset muuttoväelle, 6 vierasta.  Joo, juotiin parvekkeella pari lasillista, syötiin  ja jotkut poltti tupakat. Siitä ehkä sitte äänekästä puheensorinaa ja tupakansavua tuli.  Lähdettiin yhdeksän nurkilla koko lauma lähistön baariin laulamaan karokea, josta minä ja mies kotiuduttiin kello 02, ei oltu edes humalassa kun aamulla matkalle lähtö,  pissatin koiran ja menin nukkumaan. Puoliso kuorsasi jo täyttä päätä. 

No, tultiin lomalta kuukauden päästä. Kynnyksellä isännöitsijältä varoituslappu, että asunnossa vietetään häiritsevää ja pahatapaista elämää. Mulla kärähti käämit.....mulla on ittelläni kiinteistösihteerin taustaa, niin soitin samantien että mitenkähän se on mahdollista, kun on oltu lomalla kuukausi ja tuparitkin loppuivat klo 21? Isännöitsijä perui varoituksen. 

Kerrostalokyttäkin löytyi sittemmin kun pääsin/jouduin taloyhtiön hallitukseen ja saatiin se porukalla kammettua pois. Oli n.70 vuotias nainen, jonka käytös oli aivan hirveää. Mutta se on toinen tarina se. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta yhtiöön ei tarvi hyväksyä yhtään ovienpaiskojaa. Kumma juttu, että yleensä nämä naapureista piittaamattomat ovat vuokralla-asujia.

Taloyhtiöissä asuvien on aina jo periaatteessa huomioitava myös muut asukkaat sekä yhtiön talous. Turhia jätteitä ei tarvita (lukemattomat mainosniput suoraan roskiin), eletään siivosti, niin ettei tule ylimääräisiä siivous- ja korjaus/huoltokuluja.

Ne nostavat vastiketta/vuokraa kaikille.

Normaalijärkiset ihmiset ymmärtävät, miten asutaan yhdessä.

Niissä vuokra-asujissa on ovenpaukuttelijoiden lisäksi mm. kanta-astujia , yöllisiä suihkuttelijoita, yöbilettäjiä ym. jotka elävät kuten lystäävät, koska "voivat".

Itse jätin ostamatta asunnon uudesta talosta, johon oli jo paljon varauksia sijoittajilta. En halua asua vuokralaisten kanssa samassa talossa. Jos sitä kaipaisin, voisin mennä kaupungin slummiin asumaan.

AP:n unelma-asunto on selvästikin juuri semmoinen uusi talo ja bunkkaa sijoittajan kämpässä asumistuen turvin.

Vierailija
44/47 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano naapurille kun näette: 'Annappa olla viimenen kerta kun laittelet niitä heippa-lappuja meidän postiluukusta. Sovitaan niin että sinä keskityt omaan elämääsi ja me omaamme.'

Ja sen jälkeen joka kerta kun näette niin korostetun kovaan ääneen tervehdit: 'Hei! Hyvää huomenta! Päivää rouva!'

"Päivää rouva!"? Hyppäsitkö tänne jostain 50-luvun Suomi-filmistä...

Vierailija
45/47 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
46/47 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on myös kyttääjä. Asutaan omakotialueella. Todella inhottavaa. Irvistelee pihaltaan kun ajetaan ohi. Ja käy haukkumassa naapureille milloin mistäkin ongelmasta. Tosin tekee tätä kaikille naapureille. Joku persoonalliduushäiriöinen eikä tajua, että omassa käytöksessä olisi jotain vikaa…

Mulla oli hirviönaapuri. Silläkin oli tapa irvistellä. Outo täti.

Vierailija
47/47 |
09.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta yhtiöön ei tarvi hyväksyä yhtään ovienpaiskojaa. Kumma juttu, että yleensä nämä naapureista piittaamattomat ovat vuokralla-asujia.

Taloyhtiöissä asuvien on aina jo periaatteessa huomioitava myös muut asukkaat sekä yhtiön talous. Turhia jätteitä ei tarvita (lukemattomat mainosniput suoraan roskiin), eletään siivosti, niin ettei tule ylimääräisiä siivous- ja korjaus/huoltokuluja.

Ne nostavat vastiketta/vuokraa kaikille.

Normaalijärkiset ihmiset ymmärtävät, miten asutaan yhdessä.

Alapeukuttajat, voisitteko yksilöidä, mikä viestissäni oli väärin/huonoa?

-Aivan! Ei mikään!

Ilmeisesti alaspeukuttajat haluaa yhtiöön ovenpaiskojia, tiedä sitten..