Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllä suututtaa kaverin iskurointi. Ei voi majoittaa minua viikonloppusin. Kyllä suututtaa.

Vierailija
19.10.2023 |

Itse olen vähän tukalassa taloudellisessa tilanteessa.

Sain loisto idean irtisanoisin oman vuokrasopparin ja hakisin opiskelemaan toisella paikkakunnalla.

Saisin samalla edullisen asuin paikan opiskelija asuntolasta.

Tulisi paljon halvemmaksi, kuin tämän hetkinen asuntoni.

Ongelma vain on se, että siellä saa asua vain maanantaista perjantaihin.

Asuntola on tyhjennettävä viikonlopuksi.

Toisaaltaan ihan hyvä sillä en jaksaisikaan kuunella teinien bilitetystä, olen itse jo keski-ikäinen.

En antanut tuon lannistaa ollenkaan vaan avasin puhelimeni ja soitin kaverille, joka asuu kyseisellä paikkakunnalla parin kilometrin päästä tuosta asuntolasta.

Kaveri perheineen on vain viikolla tuolla talolla ja se on viikonloppuisin tyhjä.

Heillä toinen talo/huvila ja menevät viikonloppusin aina sinne.

Eli tuo heidän arki asuntonsa jää tyhjäksi.

Joten ehdotin kaverin perheelle, että jos saisin asua viikonlopun heillä.

Kerroin tilanteen kokonaisuudessa.

Kuulin kaverista heti, että alkoi iskurointi.

Kuulosti kauhistuneelta ja sanoi juttelevansa miehen kanssa.

Pian soitti ja sanoi, ettei se käy sillä talossa on kuulemma melko monimutkainen lämmitysjärjestelmä.

Ja se on asetettu niin, että se on pois viikonloppusin.

Palturia ja tekosyitä, ei mene läpi minulle. Kyllä tuollaiset on muutettavissa.

Suututtaa, kun pilasivat hyvän suunnitelman, joka olisi ollut järkevä ja hyödyllinen.

Mutta arvatkaapa vain haluaako nykyajan ihmiset toimia yhteistyössä?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, nyt on yritystä päästä Porvoossa opiskemaan! :D  3/5.

Vierailija
2/18 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

höpsistä nyt taas

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et onnistunut ketkuilemaan itsellesi parin vuoden vapaa ja matkusta "opiskeluiden" lomassa.

Ihan oikein.

Vierailija
4/18 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin kaveriasi. Oikeasti talot ovat yksilöitä ja lämmitysjäjestelmät myös. En minäkään lämmennyt sukulaisten ehdotukselle tulla "talonvahdiksi" muutaman viikon ulkomaanreissumme ajaksi. Sanottiin vaan ettei käy koska ajamme talon lämmitysjärjestelmän ja ilmanvaihdon  poissa-tilaan. Tosin suuri syy ettei haluttu heitä taloon oli se että ovat siisteystasoltaan meistä poikkeavia. Tykkään et koti on siisti kun lähdetään ja myös kun palataan. Lisäksi nämähän olisi kuluttaneet vettä ja sähköä. Ja heidät tuntien eivät varmasti olisi tarjoutuneet mitään maksamaan. Päinvastoin olisivat omasta mielestään vaan tosi reiluja kun "vahtivat" taloa.

Vierailija
5/18 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat yhtä reilulta kuin tuttuni joka ehdotti että voisin lainata toisen autoni hänelle koska en käytä sitä nyt. Tosin tuttuni sentään lupasi maksaa autoveron laina-ajalla.

En lainannut koska

- minulle olisi jäänyt maksettavaksi vakuutukset(auto oli seisomassa koska EM tarvinnut sitä silloin)kaikki ajosta johtuva kuluminen ym

- minulle olisi jäänyt riski siitä että jos tuttava olisi vaikka romuttanut auton onnettomuudessa niin olisin menettänyt auton (minulla ei ole kaskoa)

- tuttava oli kolaroinut oman autonsa ja siksi tarvitsi toista autoa tilalle. Lisäksi tapasi polttaa autossa ja minä saan päänsäryn tupakan hajusta.

juu ei tarvinnut miettiä vaan helppo päästös että en lainaa. 

Vierailija
6/18 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä olisi ollut vastapalveluksesi tai vuokra, jonka maksaisit? 

Vierailija
7/18 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumittaako sulla N-kirjain ajoittain, vai mikä on iskurointi, onko myös osa tätä provoa?

1/5 yrityksestä.

Vierailija
8/18 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan ottais ketään nurkkiini asumaan, edes pariksi päiväksi viikossa. En edes vaikka joku siitä maksaisikin.

Vierailija
9/18 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollainen ole tosi kaveri. Ei kannata olla enää yhteyksissä.

Vierailija
10/18 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provoileva ap unohti kertoa mitä hän olisi antanut tuolle ystävälle jolta pyysi taloa lainaksi? Vai olisiko kaikki ollut yksipuolista vaan? 

Vierailija
11/18 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä, maanantaina tämä on kahdeksasluokkalaisilla korjattavana äidinkielen tunnilla.

Vierailija
12/18 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se 🐷!

Vierailija
13/18 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla sama joku pari päivää sitten halusi kaverin mökille. Mutta mitä se iskurointi oikein on??

Vierailija
14/18 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on iskurointi?

Vierailija
15/18 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
16/18 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
17/18 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
18/18 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kyllä käsittänyt kaveruuden ihan väärin.

Sinulle se on hyväksikäyttöä ja jatkuvaa suostumista milloin mihinkin älyttömyyteen.

Ja vielä puhut niskuroinnista, aivan kuin kaverisi olisi palveleva alaisesi, jota et saa tottelemaan. Onneksi haluavat pysyä kauempana sinusta, kuka nyt ongelmia itselleen haluaisi järjestää.