Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita jotka lopettaneet H&M:ltä vaatteiden tilaamisen?

Vierailija
08.09.2021 |

Itse en oo varmaan neljään vuoteen tilannut mitään.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä. Hinnat nousi ja laatu laski. Ennemmin tilaan muualta. Lisäksi aika isoksi ongelmaksi muodostui se, ettei koko merkintöihin voi luottaa ollenkaan. Vaikka ostaisi 2kpl samaa paitaa samassa koossa, on toinen aika usein isompi kuin toinen.

Vierailija
2/59 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tilaa, niin paljon sekundaa tullut. Joskus myymälästä olen kuitenkin jotain ostanut, kun pystyy itse näkemään laadun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tilaan koko ajan, eikä ole valittamista laadusta. 

Vierailija
4/59 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kukaan oikeasti välittäisi luonnosta ja muista ihmisistä, niin tällaisten paskalafkojen tukeminen olisi pitänyt lopettaa jo aikapäiviä sitten. Kuten myös mäkkäreiden, yms. muiden ylikansallisten hirmujen. Mutta harvapa välittää sitten oikeasti kuitenkaan.

Vierailija
5/59 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kukaan oikeasti välittäisi luonnosta ja muista ihmisistä, niin tällaisten paskalafkojen tukeminen olisi pitänyt lopettaa jo aikapäiviä sitten. Kuten myös mäkkäreiden, yms. muiden ylikansallisten hirmujen. Mutta harvapa välittää sitten oikeasti kuitenkaan.

Sinä päivänä, kun saan ostettuani tuloihini sopivaa kotimaista käsityötä, niin lopetan H&M ostamisen. 

Vierailija
6/59 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä päivänä, kun saan ostettuani tuloihini sopivaa kotimaista käsityötä, niin lopetan H&M ostamisen. 

Tämähän se on ongelmana. Suomessa kaikki kotimainen on aivan järkyttävän kallista, niin vaikea tukea mitään kotimaista pienyrittäjää. Parasta on opetella tekemään itse kaiken minkä voi. Harvassa ovat ne ihmiset, jotka harjoittelemalla eivät pääsisi samaan lopputulokseen kuin hm hikipajojen työntekijät.

Vierailija
7/59 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän se on ongelmana. Suomessa kaikki kotimainen on aivan järkyttävän kallista, niin vaikea tukea mitään kotimaista pienyrittäjää. Parasta on opetella tekemään itse kaiken minkä voi. Harvassa ovat ne ihmiset, jotka harjoittelemalla eivät pääsisi samaan lopputulokseen kuin hm hikipajojen työntekijät.

Mulla on omakin työ. En ryhdy tekemään toista työpäivää lasten legginsejä ja puseroita ompelemalla, joita saa kaupasta parilla eurolla.

Vierailija
8/59 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonnon kohdalla pätee, mutta ei niillä hikipajojen työntekijöillä oikein ole parempaa vaihtoehtoa.

Vierailija
9/59 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä. Hinnat nousi ja laatu laski. Ennemmin tilaan muualta. Lisäksi aika isoksi ongelmaksi muodostui se, ettei koko merkintöihin voi luottaa ollenkaan. Vaikka ostaisi 2kpl samaa paitaa samassa koossa, on toinen aika usein isompi kuin toinen.

Miten HM:n laatu on voinut vielä laskea? Mulla on 2001 ostettu paita, joka on vielä kuosissaan, mutta kaikki sen jälkeen ostettu on ollut kuraa.

Vierailija
10/59 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on omakin työ. En ryhdy tekemään toista työpäivää lasten legginsejä ja puseroita ompelemalla, joita saa kaupasta parilla eurolla.

Ja sulla on siihen tietysti täysi oikeus. Mutta jos on käsityöihmisiä, niin ihan harrastuksena niitä HALUTESSAAN voi tehdä.

Vierailija
11/59 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, jo vuosia sitten. Tai siis Menkkahaukalta yleensäkin - siinä vaiheessa kun isokokoiset vaatteet poistettiin myymälöistä ja mussutettiin että "netistä voi tilata pluskokoisiakin vaatteita", totesin että jos mun rahani eivät kelpaa kivijalassa, niitä tuskin halutaan nettikaupassakaan. HM Homella on kyllä joskus kivoja juttuja, mutta samanlaista tavaraa saa Ellokseltakin - siellä myös me läskit olemme hyväksyttyjä asiakkaita.

Vierailija
12/59 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten HM:n laatu on voinut vielä laskea? Mulla on 2001 ostettu paita, joka on vielä kuosissaan, mutta kaikki sen jälkeen ostettu on ollut kuraa.

Mulla on myös edelleen HM paitoja 2000-luvun alusta. Ja ihan tyrmistyin kun käytiin läpi siskon tytöltä jääneitä vauvan vaatteita. Siellä oli meidän 30v vanhoja vaatteita iha priima kunnossa ja osa HM:ltä.

Mutta joskus 10v sitten ne oli sellaisia kahden pesun kestäviä rytkyjä. Nykyisin ne on rikki käytännössä jo kaupassa. Saumat esim niin huonosti ommeltuja, että ratkeavat pienestäkin liikkeestä ja lähes kaikki materiaali on niin huonoa, että siitä näkyy läpi jo lähtökohtaisesti. Tästä nykyisestä se laatu ei varmaan enää alemmas pääse.

Vierailija
13/59 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatketaan. Ei varaa muuhun.

Vierailija
14/59 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin te tarvitsette niitä halpoja rytkyjä?

Miksi pitää koko ajan olla ostelemassa uusia vaatteita…

Vierailija
15/59 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparilta saatan ostaa. Silloinkin 2e alkaa olemaan liikaa rahaa laatuun nähden, euronkin kohdalla miettii.

Miten ne reikiintyy niin nopeasti?

Vierailija
16/59 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, jo vuosia sitten. Tai siis Menkkahaukalta yleensäkin - siinä vaiheessa kun isokokoiset vaatteet poistettiin myymälöistä ja mussutettiin että "netistä voi tilata pluskokoisiakin vaatteita", totesin että jos mun rahani eivät kelpaa kivijalassa, niitä tuskin halutaan nettikaupassakaan. HM Homella on kyllä joskus kivoja juttuja, mutta samanlaista tavaraa saa Ellokseltakin - siellä myös me läskit olemme hyväksyttyjä asiakkaita.

Millos viimeksi kävit elloksen myymälässä isojen tyttöjen osastolla? 🙄 Lisäksi elloksella se sama roska on huomattavasti kalliimpaa, varsinkin kaikki kodin krääsä.

Jos niitä pluskoon vaatteita ostettaisi myymälästä niin miksi hm poistaisi osaston? Meinaat ettei hm:lle raha kelpaa?

Vierailija
17/59 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on myös edelleen HM paitoja 2000-luvun alusta. Ja ihan tyrmistyin kun käytiin läpi siskon tytöltä jääneitä vauvan vaatteita. Siellä oli meidän 30v vanhoja vaatteita iha priima kunnossa ja osa HM:ltä.

Mutta joskus 10v sitten ne oli sellaisia kahden pesun kestäviä rytkyjä. Nykyisin ne on rikki käytännössä jo kaupassa. Saumat esim niin huonosti ommeltuja, että ratkeavat pienestäkin liikkeestä ja lähes kaikki materiaali on niin huonoa, että siitä näkyy läpi jo lähtökohtaisesti. Tästä nykyisestä se laatu ei varmaan enää alemmas pääse.

Mulla on kyllä ihan päinvastainen kokemus, just siivoilin pojan kaapista H&M puuvilla t-paitoja pois, kun ovat jääneet pieniksi, kaksi vuotta sitten ostettu ja pyjamapaitana pidetty, aivan kuin uusia. Samaan kasaan lensi vuosi sitten ostettu Tommy Hilfigerin t-paita, josta osa printistä on kulunut irti ja ihan kiero koko paita, ihan siis normaalissa käytössä ja pesulla ollut. Hintaero kuitenkin H&M 10€ (jolla sai kaksi paitaa) ja Tommy 45€.  Eli ihan noi perusvaatteet (t-paidat, pyjamat, kalsarit, sukat) ostan edelleen H&Mstä, oikeasti ihan sen laadun takia, en edes hinnan.

Vierailija
18/59 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin te tarvitsette niitä halpoja rytkyjä?

Miksi pitää koko ajan olla ostelemassa uusia vaatteita…

Lapset kasvaa nopeasti ja äkkiä jää kaikki pieneksi.

Vierailija
19/59 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä jos mikä on täysin turhaa toimintaa ja ilmastolle ja ympäristölle haitallista.

Vaatteet tehdään surkeissa oloissa

Lapsityövoimaa

Veden kulutus valtava

Valmistusprosessin kemikaalit ja saasteet

Synteettisten kuitujen mahdoton kierrättäminen

Tavaran kuljettaminen ympäri maailmaa

Turha palautusrumba kun ei sopinutkaan

Kauden ylijäämäisten vaatteiden tuhoaminen (luksusbrändit)

Käytettyjen vaatteiden dumppaaminen kehitysmaiden jätteeksi ”hyväntekeväisyytenä”

Aivan älytön bisnes

Vierailija
20/59 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin, kun eivät enää myy suomalaisille. Ainakin miesten kuvasto, vain, ulk. näköisiä malleja.