Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita jotka lopettaneet H&M:ltä vaatteiden tilaamisen?

Vierailija
08.09.2021 |

Itse en oo varmaan neljään vuoteen tilannut mitään.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvojen ja lasten vaatteet onkin H&M:llä hyväkuntoisia ei näy käyttö.

Vierailija
22/59 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä aloittanutkaan. Ilmeisesti ei kannata aloittaakaan?

Aikaisemmin asuin paikassa, mistä oli lyhyt matka riittävän moneen vaatekauppaan. H&M löytyi myös, mutta ei siellä ole juuri koskaan ollut minun tyylisiäni vaatteita.

Nyt asun sen verran kaukana kaikesta, että voi tulla tilattuakin vaatteita jostain. Mutta laatu merkkaa paljon valinnoissa, koska jätteen määrä pitää minimoida.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirpparilta saatan ostaa. Silloinkin 2e alkaa olemaan liikaa rahaa laatuun nähden, euronkin kohdalla miettii.

Miten ne reikiintyy niin nopeasti?

No parempi kai siitä surkealaatuisesta vaatteesta on maksaa kaksi euroa kahdenkymmenen sijaan??

Vierailija
24/59 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tilannut vuosiin.ennen tilailin vaikka ja mistä.Postimaksut aika korkeat kun markoiksi muuttaa..olis varaa mutta ei tilaile.

Vierailija
25/59 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä. Hinnat nousi ja laatu laski. Ennemmin tilaan muualta. Lisäksi aika isoksi ongelmaksi muodostui se, ettei koko merkintöihin voi luottaa ollenkaan. Vaikka ostaisi 2kpl samaa paitaa samassa koossa, on toinen aika usein isompi kuin toinen.

Miten HM:n laatu on voinut vielä laskea? Mulla on 2001 ostettu paita, joka on vielä kuosissaan, mutta kaikki sen jälkeen ostettu on ollut kuraa.

Mulla on myös edelleen HM paitoja 2000-luvun alusta. Ja ihan tyrmistyin kun käytiin läpi siskon tytöltä jääneitä vauvan vaatteita. Siellä oli meidän 30v vanhoja vaatteita iha priima kunnossa ja osa HM:ltä.

Mutta joskus 10v sitten ne oli sellaisia kahden pesun kestäviä rytkyjä. Nykyisin ne on rikki käytännössä jo kaupassa. Saumat esim niin huonosti ommeltuja, että ratkeavat pienestäkin liikkeestä ja lähes kaikki materiaali on niin huonoa, että siitä näkyy läpi jo lähtökohtaisesti. Tästä nykyisestä se laatu ei varmaan enää alemmas pääse.

Mulla on kyllä ihan päinvastainen kokemus, just siivoilin pojan kaapista H&M puuvilla t-paitoja pois, kun ovat jääneet pieniksi, kaksi vuotta sitten ostettu ja pyjamapaitana pidetty, aivan kuin uusia. Samaan kasaan lensi vuosi sitten ostettu Tommy Hilfigerin t-paita, josta osa printistä on kulunut irti ja ihan kiero koko paita, ihan siis normaalissa käytössä ja pesulla ollut. Hintaero kuitenkin H&M 10€ (jolla sai kaksi paitaa) ja Tommy 45€.  Eli ihan noi perusvaatteet (t-paidat, pyjamat, kalsarit, sukat) ostan edelleen H&Mstä, oikeasti ihan sen laadun takia, en edes hinnan.

Mä olen ollut havaitsevinani, että miesten vaatteet on siellä parempaa laatua. Mun mies siis ostaa sieltä perusvaatteet ja ne pysyy ihan hyvinä ja on aika napakoita. Kun taas naisten vaatteet on jotain ihan muuta.

En siis tiedä onko näin, mutta ihmettelin sitä tuossa pyykkiä pestessä. Ja aivan varmasti pidän vaatteita paremmin kuin mun mies, jota ei niin haittaa venyykö joku tai miten se pestään.

Vierailija
26/59 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kukaan oikeasti välittäisi luonnosta ja muista ihmisistä, niin tällaisten paskalafkojen tukeminen olisi pitänyt lopettaa jo aikapäiviä sitten. Kuten myös mäkkäreiden, yms. muiden ylikansallisten hirmujen. Mutta harvapa välittää sitten oikeasti kuitenkaan.

Sinä päivänä, kun saan ostettuani tuloihini sopivaa kotimaista käsityötä, niin lopetan H&M ostamisen. 

Tämähän se on ongelmana. Suomessa kaikki kotimainen on aivan järkyttävän kallista, niin vaikea tukea mitään kotimaista pienyrittäjää. Parasta on opetella tekemään itse kaiken minkä voi. Harvassa ovat ne ihmiset, jotka harjoittelemalla eivät pääsisi samaan lopputulokseen kuin hm hikipajojen työntekijät.

Ne kankaat ym. ja oma aika on myös kallista verrattuna sarjatuotantovaatteisiin. 

Vierailija
27/59 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kukaan oikeasti välittäisi luonnosta ja muista ihmisistä, niin tällaisten paskalafkojen tukeminen olisi pitänyt lopettaa jo aikapäiviä sitten. Kuten myös mäkkäreiden, yms. muiden ylikansallisten hirmujen. Mutta harvapa välittää sitten oikeasti kuitenkaan.

Sinä päivänä, kun saan ostettuani tuloihini sopivaa kotimaista käsityötä, niin lopetan H&M ostamisen. 

Tämähän se on ongelmana. Suomessa kaikki kotimainen on aivan järkyttävän kallista, niin vaikea tukea mitään kotimaista pienyrittäjää. Parasta on opetella tekemään itse kaiken minkä voi. Harvassa ovat ne ihmiset, jotka harjoittelemalla eivät pääsisi samaan lopputulokseen kuin hm hikipajojen työntekijät.

Jospa saisi jostain riittävän hyvälaatuisia kankaita, niin voisin tehdäkin vaatteeni itse. Aikaisemmin ompelin paljonkin vaatteita itse, mutta kun huomasin, että kankaat eivät kestä tai menevät huonon näköisiksi jopa nopeammin kuin kauppojen halpisvaatteiden kankaat, niin lopetin ompelemisen tykkänään.

Joskus ihan tuurilla olen saanut jotain laadultaan jopa keskinkertaista kangasta. 

Vierailija
28/59 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsen melkein kaikki vaatteet on H&M:stä. Minusta siellä on paljon tosi nättejä lastenvaatteita, ja laatu niissä on pääosin yhtä hyvä kuin kalliimmilla merkeillä.

Vierailija
29/59 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä. Hinnat nousi ja laatu laski. Ennemmin tilaan muualta. Lisäksi aika isoksi ongelmaksi muodostui se, ettei koko merkintöihin voi luottaa ollenkaan. Vaikka ostaisi 2kpl samaa paitaa samassa koossa, on toinen aika usein isompi kuin toinen.

Miten HM:n laatu on voinut vielä laskea? Mulla on 2001 ostettu paita, joka on vielä kuosissaan, mutta kaikki sen jälkeen ostettu on ollut kuraa.

Mulla on myös edelleen HM paitoja 2000-luvun alusta. Ja ihan tyrmistyin kun käytiin läpi siskon tytöltä jääneitä vauvan vaatteita. Siellä oli meidän 30v vanhoja vaatteita iha priima kunnossa ja osa HM:ltä.

Mutta joskus 10v sitten ne oli sellaisia kahden pesun kestäviä rytkyjä. Nykyisin ne on rikki käytännössä jo kaupassa. Saumat esim niin huonosti ommeltuja, että ratkeavat pienestäkin liikkeestä ja lähes kaikki materiaali on niin huonoa, että siitä näkyy läpi jo lähtökohtaisesti. Tästä nykyisestä se laatu ei varmaan enää alemmas pääse.

Mulla on kyllä ihan päinvastainen kokemus, just siivoilin pojan kaapista H&M puuvilla t-paitoja pois, kun ovat jääneet pieniksi, kaksi vuotta sitten ostettu ja pyjamapaitana pidetty, aivan kuin uusia. Samaan kasaan lensi vuosi sitten ostettu Tommy Hilfigerin t-paita, josta osa printistä on kulunut irti ja ihan kiero koko paita, ihan siis normaalissa käytössä ja pesulla ollut. Hintaero kuitenkin H&M 10€ (jolla sai kaksi paitaa) ja Tommy 45€.  Eli ihan noi perusvaatteet (t-paidat, pyjamat, kalsarit, sukat) ostan edelleen H&Mstä, oikeasti ihan sen laadun takia, en edes hinnan.

Mä olen ollut havaitsevinani, että miesten vaatteet on siellä parempaa laatua. Mun mies siis ostaa sieltä perusvaatteet ja ne pysyy ihan hyvinä ja on aika napakoita. Kun taas naisten vaatteet on jotain ihan muuta.

En siis tiedä onko näin, mutta ihmettelin sitä tuossa pyykkiä pestessä. Ja aivan varmasti pidän vaatteita paremmin kuin mun mies, jota ei niin haittaa venyykö joku tai miten se pestään.

Et kuvittele. On vaateteollisuuden fakta että miesten vaatteet tehdään laadukkaamista materiaaleista ja niissä on esim. parempi lämpöarvo tästä johtuen. Naiset ostavat useammin vaatteita niin heille voi myydä heikkolaatuisemmista kuiduista tehtyjä vaatteita. Tästäkin johtuen naiset on taipuvaisia palelemaan enemmän kuin miehet. Heidän vaatteensa on vain kalliimpia ja huonompi laatuisempia.

Vierailija
30/59 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, jo vuosia sitten. Tai siis Menkkahaukalta yleensäkin - siinä vaiheessa kun isokokoiset vaatteet poistettiin myymälöistä ja mussutettiin että "netistä voi tilata pluskokoisiakin vaatteita", totesin että jos mun rahani eivät kelpaa kivijalassa, niitä tuskin halutaan nettikaupassakaan. HM Homella on kyllä joskus kivoja juttuja, mutta samanlaista tavaraa saa Ellokseltakin - siellä myös me läskit olemme hyväksyttyjä asiakkaita.

Millos viimeksi kävit elloksen myymälässä isojen tyttöjen osastolla? 🙄 Lisäksi elloksella se sama roska on huomattavasti kalliimpaa, varsinkin kaikki kodin krääsä.

Jos niitä pluskoon vaatteita ostettaisi myymälästä niin miksi hm poistaisi osaston? Meinaat ettei hm:lle raha kelpaa?

Ne on tutkineet, ettei erillistä pluskoon mallistoa tarvita enää kun kaikkien kokojen kaavat on muodotonta laatikkoa ja telttaa. Yli koon 44 pitäisi sitten jo laittaa korkeampi hinta materiaalikustannuksen takia ja asiakaskunta on niin rajallinen, ettei kannata pitää omaa osastoa.

Siis kiteytettynä: 95% asiakkaista pystyy palvelemaan samaan kaavaan ommellulla XS-XXL rytkyllä. Ja on leania (logistiikan optimoinnin termi, joka tarkoittaa käytännössä siis pienempiä kustannuksia ja isompia voittoja)

Vierailija
31/59 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zalando, Boozt ja Bubbleroom ovat minulla korvanneet henkkamaukan (isot valikoimat, edullinen hintataso, nopea toimitus). Urheiluvaatteet hankin edellämainituista sekä Sportamoresta, Budgetsportista ja Stadiumista. En siis ostele huvikseni vaan todelliseen tarpeeseen. 

En edes muista koska olen viimeksi käynyt H&M:n myymälässä, siitä täytyy olla vähintään pari vuotta aikaa. 

Vierailija
32/59 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni yrittää perustella vaatteiden liikakulutusta lapsilla, mutta eiköhän tosiasiassa sieltä pikamuotikaupoista osteta jotain ”pientä kivannäköistä” arjen ”piristykseksi”

Vierailija
33/59 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa saisi jostain riittävän hyvälaatuisia kankaita, niin voisin tehdäkin vaatteeni itse. Aikaisemmin ompelin paljonkin vaatteita itse, mutta kun huomasin, että kankaat eivät kestä tai menevät huonon näköisiksi jopa nopeammin kuin kauppojen halpisvaatteiden kankaat, niin lopetin ompelemisen tykkänään.

Joskus ihan tuurilla olen saanut jotain laadultaan jopa keskinkertaista kangasta. 

Se on toisaalta totta, eurokankaasta saa usein vain kallista ja huonolaatuista kangasta (joka sekin kiinasta).

Mutta onneksi voi myös ostaa vanhoja vaatteita ja muodistaa niitä. Tekoprosessia helpottaa ja nopeuttaa se, että on jo valmiita saumoja, taskuja, nauhoja ja napinläpiä.

Vierailija
34/59 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et kuvittele. On vaateteollisuuden fakta että miesten vaatteet tehdään laadukkaamista materiaaleista ja niissä on esim. parempi lämpöarvo tästä johtuen. Naiset ostavat useammin vaatteita niin heille voi myydä heikkolaatuisemmista kuiduista tehtyjä vaatteita. Tästäkin johtuen naiset on taipuvaisia palelemaan enemmän kuin miehet. Heidän vaatteensa on vain kalliimpia ja huonompi laatuisempia.

No se selittää miksi t-paitaa ostaessa pitäisi aina ostaa joku toppi siihen alle, ettei kaikki näy läpi. Ostan siis itse hirveän harvoin vaatteita ketjuliikkeistä, juuri koska laatu ja lämpöarvo ovat niin huonoja. Suosin kirpputoritavaraa ja teen itse sen mitä osaan (lähinnä villavaatteet, sillä olen äärettömän huono ompelija)

Vierailija
35/59 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, jo vuosia sitten. Tai siis Menkkahaukalta yleensäkin - siinä vaiheessa kun isokokoiset vaatteet poistettiin myymälöistä ja mussutettiin että "netistä voi tilata pluskokoisiakin vaatteita", totesin että jos mun rahani eivät kelpaa kivijalassa, niitä tuskin halutaan nettikaupassakaan. HM Homella on kyllä joskus kivoja juttuja, mutta samanlaista tavaraa saa Ellokseltakin - siellä myös me läskit olemme hyväksyttyjä asiakkaita.

Millos viimeksi kävit elloksen myymälässä isojen tyttöjen osastolla? 🙄 Lisäksi elloksella se sama roska on huomattavasti kalliimpaa, varsinkin kaikki kodin krääsä.

Jos niitä pluskoon vaatteita ostettaisi myymälästä niin miksi hm poistaisi osaston? Meinaat ettei hm:lle raha kelpaa?

Ne on tutkineet, ettei erillistä pluskoon mallistoa tarvita enää kun kaikkien kokojen kaavat on muodotonta laatikkoa ja telttaa. Yli koon 44 pitäisi sitten jo laittaa korkeampi hinta materiaalikustannuksen takia ja asiakaskunta on niin rajallinen, ettei kannata pitää omaa osastoa.

Siis kiteytettynä: 95% asiakkaista pystyy palvelemaan samaan kaavaan ommellulla XS-XXL rytkyllä. Ja on leania (logistiikan optimoinnin termi, joka tarkoittaa käytännössä siis pienempiä kustannuksia ja isompia voittoja)

Kyllä hm:llä käsittääkseni edelleen on pluskoon mallisto, ainakin kesällä vielä oli, poistivat vain erillisen osaston myymälöistään. Eli hm verkkokaupasta saa niitä isoja vaatteita siinä missä elloksenkin verkkokaupasta, sehän tuossa vähän oli pointtina että miten se ellos on parempi tässä mielessä kun ei anna sen enempää pullukalle kuin hm:kään.

Vierailija
36/59 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on toisaalta totta, eurokankaasta saa usein vain kallista ja huonolaatuista kangasta (joka sekin kiinasta).

Mutta onneksi voi myös ostaa vanhoja vaatteita ja muodistaa niitä. Tekoprosessia helpottaa ja nopeuttaa se, että on jo valmiita saumoja, taskuja, nauhoja ja napinläpiä.

Kankaitakin voi onneksi tilata netistä. Eurokankaassa ja jätti-rätissä on mielestäni myynnissä edelleen samat kankaat, mitä sieltä haettiin kun olin pieni 90-luvulla. 90% valikoimasta on niin menneestä maailmasta, että on ehtinyt poistua muodistakin jo pariin otteeseen.

Vierailija
37/59 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa noita Hömppätoukan liikkeitä, liikaa tungettu joka paikkaan rekit täyteen. Miesten osastolla on rauhallisempaa, alusvaatteita ja muuta pientä jaksaa selata, mutta tuo pääkokoelma, ei jaksa aukoa tungettuja rekkejä.

Vierailija
38/59 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan ei kelpaa - ainakaan myymälästä ostettuna.

Tässähän on siis kyse ilmiöstä jota Suomessa ei vielä oikein tunneta mutta jota rapakon takana kutsutaan nimellä "size discrimination". Eli on hyvin yleistä, että pikamuotiketjut haluavat näyttäytyä coolina ja trendikkäinä tekevät kaikkensa, jotta plussakoon ihmisiä ei ylipäätään koskaan eksyisi heidän myymäläänsä sisään. Ideana siis se, että läskit pilaavat yhtiön coolin imagon ja saastuttavat maineen ihan jo sisään astumalla, pysykööt siis kotona piilossa ja shoppailkoot yhtiön tuotteita nettikaupasta niin ei tarvitse kunnon hoikkien supermallikansalaisten moista saastaa katsella! Raha kyllä kelpaa, kunhan asiakasta ei tarvitse nähdä yhtiön tiloissa.

Toiset yhtiöt taas ovat omaksuneet vähän lievemmän muodon tästä, eli plussatuotteita saattaa kyllä olla, mutta ne on piilotettu jonnekin ihan perimmäiseen nurkkaan ettei myymälään sisään kurkkivat ihmiset näe läskejä, ja lisäksi plussamallistoa on yleensä tarjolla hyvin rajattu määrä, ts. jos haluat esim. uudet farkut omassa koossasi niin on paree olla sitten valmiina heti uuden malliston ekana saapumispäivänä koska huomenna niitä ei enää ole jäljellä, eikä uusia tule. Edelleen toiset myymälät taas harrastavat plussakoon vaatteita eräänlaisena pop-up-toimintana, eli plussamallistoja ei normaalisti ole mutta niitä saattaa satunnaisesti tulla pieninä määrinä, jotka myydään pop-upin aikan loppuun ja sitten niitä ei taas ole.

Tästä on lukuisia kirjoituksia, esim:

https://www.fastcompany.com/3068975/how-stores-are-designed-to-fat-shame

"Yet women who seek more style and fashion at mainstream department stores often feel like second-class citizens. And many retail stores don’t even sell plus-size clothes at all, although they may have them available online. The message sent to plus-size customers: “You’re not good enough to shop here.”"

Vierailija
39/59 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa noita Hömppätoukan liikkeitä, liikaa tungettu joka paikkaan rekit täyteen. Miesten osastolla on rauhallisempaa, alusvaatteita ja muuta pientä jaksaa selata, mutta tuo pääkokoelma, ei jaksa aukoa tungettuja rekkejä.

On muuten totta. Lisäksi esille pano on jotenkin typerä. Paitaa pitää etsiä viideltä eri osastolta, kun vaatteet on, ainakin itselleni, täysin epäloogisesti aseteltu. Ainoastaan alusvaatteet ja urheilutamineet löytyy helposti.

Alkukesästä etsin äitiysfarkkuja. Ei löydy farkkujen seasta, ei consciousmallistosta, äitiysvaateosastoa ei liikkeessä tuntunut olevankaan. Ennenkuin menin muissa asioissa lastenvaateosastolle ja sieltä löytyi mammaosastokin.

Miesten osasto on ihanan looginen, samoin kuin lasten osastot.

Vierailija
40/59 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin, kun eivät enää myy suomalaisille. Ainakin miesten kuvasto, vain, ulk. näköisiä malleja.

Mallit eivät ole koskaan olleet suomalaisia. Ruotsalainen firma ja mallit ovat usein ruotsalaisia sekä muita kansallisuuksia. Nykyisin paljolti yritetään myös poistaa päät vaatekuvista ja käytetään vain vartaloa. Pää voidaan jopa vain "liimata" jälkikäteen vartaloon.