Olen lihonut vuodessa 40 kiloa ja olin lievästi ylipainoinen jo vuosi sitten. Saamani kohtelu on muuttunut radikaalisti esim erikoissairaanhoidossa
Ja joka paikassa muuallakin.
Kävin pienessä päiväkirurgisessa operaatiossa vuosi sitten ja se uusittiin nyt lihomiseni jälkeen ja voin sanoa että eroa oli kuin yöllä ja päivällä.
Kommentit (90)
Suurin osa sairauksistasi on ylipainon takia, itse aiheutettua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä on haaskata terveydenhuollon resursseja ihmiseen joka ihan ehdoin tahdoin yrittää koko ajan tappaa itsensä.
Puhut ilmeisesti urheilijoista? Olen niin samaa mieltä.
Mitä tämä urheiluun liittyy? Olen harrastanut ratsastusta yli 30-vuotta ja kilpailen ratsastuksessa. En ole kertaakaan joutunut menemään lääkäriin lajin vuoksi. Päinvastoin pysyy esim. Selkä kunnossa. Lajin kisaajilla on myös vakuutukset kunnossa.
Ei kaikki urheilijat kokoajan loukkaannu. Sen sijaa kaikki todella ylipainoiset elävät lyhyemmän elämän ja sairastuvat tod. Näk erilaisiin sairauksiin nopeammin kuin normaalipainoiset.
Niin, eli kuolevat aiemmin. Tämähän on yhteiskunnan talouden kannalta ihan ihanteellista! Ja toki vakuutus voi olla kunnossa myös sillä lihavalla ihmisellä.
Kyllä 40 kg lihominen vuodessa on ihan mahdollista. Laskin ettei edellytä kuin 825 kilokalorin päivittäistä liikasaantia kulutukseen nähden, toisin sanoen 150g suklaalevy. Kyllä mä tunnen (lihavia) naisia joiden on pakko saada suklaalevy joka päivä.
Tottumusten muuttaminen terveellisiksi on tosi hankalaa etenkin jos on arjessa selviytymisen/mielenterveyden kanssa ongelmia, joten kaikki empatiani laihduttajille.
Miten käy jos ne ei saa sitä suklaalevyä?
Itseopittu tapahan tuo vaan on, ei ne syntyessään ole vaatinee suklaalevyä.
Onko niin että mitä lihavampi ihminen on, sitä vähemmän hän on ihminen ja sitä vähemmän hän ansaitsee tulla kohdelluksi hyvin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun sulla on paljon ylipainoa esimerkiksi leikkaukseen mentäessä, haavan paraneminen on huomattavasti hitaampaa. Ja miksi näin on? L^*kissä ei ole samankaltaista verisuonistoa kuin muussa kudoksessa.
No en tiedä kuinka paljon hitaampaa on. Ihan samaan aikaan myös huomattavan ylipainoisilta poistetaan tikit kuin muiltakin. Itselleni on tehty 3 leikkausta huomattavan ylipainoisena, kaksi sektiota ja sappirakonpoisto. Ihan normaalisti paranivat eikä kukaan ollut tippaakaan huolissaan esim nukutuksesta tms. Painoindeksi on yli 40.
Ihan varmaan kaikki muut oli huolissaan, paitsi sinä. BMI 40 on tosi iso riski leikkauksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
40 kiloa vuodessa. Siitähän voit ekstrapoloida esim. elinikäennusteesi.
Sirkelimiehen yhden käden sormet riittävät tuolla tahdilla.
Sitten taas hymistelemään jotain skeida kehopositiivisuudesta etteivät palstan läskit alapeukuta.
Sairaalloisessa lihavuudessa ei ole kertakaikkiaan mitään positiivista kun seurauksena on väistämättömiä mutta 100% vältettävissä olevia terveydellisiä ongelmia joiden hoito kaatuu veronmaksajien kustannettavaksi.
Tulee muuten helvetin paljon halvemmaksi, kuin kuusenkerkkiä imevän ituhippeilijän, joka makaa laitoksessa dementikkona vaipoissaan satavuotisesta elämästään 15 viimeistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
40 kiloa vuodessa. Siitähän voit ekstrapoloida esim. elinikäennusteesi.
Sirkelimiehen yhden käden sormet riittävät tuolla tahdilla.
Sitten taas hymistelemään jotain skeida kehopositiivisuudesta etteivät palstan läskit alapeukuta.
Sairaalloisessa lihavuudessa ei ole kertakaikkiaan mitään positiivista kun seurauksena on väistämättömiä mutta 100% vältettävissä olevia terveydellisiä ongelmia joiden hoito kaatuu veronmaksajien kustannettavaksi.
Tulee muuten helvetin paljon halvemmaksi, kuin kuusenkerkkiä imevän ituhippeilijän, joka makaa laitoksessa dementikkona vaipoissaan satavuotisesta elämästään 15 viimeistä.
Juuri näin asia on.
Siitä on tehty tutkimuskin, että vanhaksi elävät kuluttavat yhteiskunnan varoja muutamana viimeisenä vuotenaan enemmän kuin nuorempana kuolevat juuri siksi että he eivät enää pysty tekemään mitään itse loppuaikoina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipaino on yhtä paha asia kuin alkoholismi.
Tosin raitistuminen on helpompaa kuin laihtuminen.
T. Entinen alkoholiongelmainen, mutta edelleen läski.
Olet raitistunut alkoholiongelmainen, et entinen sellainen. Vain huikka ja putki on taas auki.
Kiitos rohkaisevista sanoistasi. Onneksi lähipiirissäni on muutkin tuollaisia (not...).
40 kg vuodessa on ihan järkyttävä kalorimäärä, sitä ei todellakaan saa jollain lääkepillereillä tai vahingossa otetulla extra perunalla per päivä.