Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi enää yrittää elää

Vierailija
16.10.2014 |

34 vuotta, oma asunto, hyvä työ, pari hyvää ystävää. Sisäinen mielenmaisema terapiasta huolimatta täysin musta.

Pohjaton yksinäisyys, ulkopuolisuuden tunne, mikään ihmissuhde ei kestä, kelpaan muille hymyilevänä kuorena. Miksi tahtoisin parisuhteen? Vetäisin toisen mukanani kaivon pohjalle.

Terapeutti on hyvä. Ryhdistäytyä ei tarvitse: yhteiskunnan velvoitteet hoidan moitteettomasti. En vain näe itsessäni mitään merkitystä kenellekään, en itselleni, en muille. Työni voisi hoitaa aivan hyvin joku toinen.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet arvokas ja tärkeä. Jumala rakastaa sinua <3

Vierailija
2/16 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennään treffeille. Terv. 36-vee mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maisemanvaihdos. Välivuosi ulkomailla

Vierailija
4/16 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväntekeväisyystyö. Ja kyllä sinä olet arvokas vain sillä, että olet olemassa.

Vierailija
5/16 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se muillakaan tämä elämä kovin mielekästä ole. Ja jos tarpeeksi kaukaa katsotaan, koko ihmiskunnan olemassaolo on täysin merkityksetöntä. Ei sinun tarvitse olla merkityksellinen, voit tehdä ihan mitä vaan. Jos ei ole lapsia tai miestäkään, voit kiivetä vaikka Kilimanjarolle tai mennä BB-taloon ja esiintyä viisaana älykkönä. Tulis siihenkin paskaan jotain vaihtelua.

Vierailija
6/16 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sinulla on vain yksi elämä. Toista mahdollisuutta ei saa.

Vierailija
7/16 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin jostain haastattelusta vapaaehtoistyöntekijän kommentin, että ainoa asia mikä tuo pysyvää onnea on toisten auttaminen. Oletko kokeillut? Rupea vanhuksen tai yh-vanhemman ystäväksi, vankilavierailijaksi tai mielenterveysyhdistykseen vertaistueksi. Jos et kestä ihmisiä niin hoivaa löytöeläimiä. En vähättele masennusta koska itsekin sairastan sitä jo kolmannella vuosikymmenellä... Olen vain huomannut että tulee hyvä mieli kun auttaa muita. Helpottaa ainakin hetkeksi.

Vierailija
8/16 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia vastauksista. Voisin tehdä mitä tahansa, mutta mikä poistaa tuskan? Toisen ihmisen kaipuu on valtava, mutten kestä yhtään hylkäämistä enää. Pelkään, että seuraavat 40 vuotta tätä samaa.

Vierailija
9/16 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa a. Ihana sama tunne täällä. Silmät kun auki saa niin alkaa tuska...
N27

Vierailija
10/16 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisiko jokin vertaistukiryhmä? Voisit sieltä löytää samankaltaisia asioita kokevan henkilön jolle jutella?

Vierailija
11/16 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lapsia ja jonkunlainen (=surkea) parisuhde ja silti koen elämäni olevan täysin merkityksetöntä. Olen yksin ja ulkopuolella kaikesta. Onneksi kohta tulee ebola ja tappaa.

Vierailija
12/16 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 21:14"]

Kiitoksia vastauksista. Voisin tehdä mitä tahansa, mutta mikä poistaa tuskan? Toisen ihmisen kaipuu on valtava, mutten kestä yhtään hylkäämistä enää. Pelkään, että seuraavat 40 vuotta tätä samaa.

[/quote]

Mut just hylättiin, eikä tunnu missään! Ajattele tähtiä ja tähtijärjestelmiä ja sitten sitä vähäistä pettymystä, jonka hylkääminen aiheuttaa. Itseäni jo vähän huolettaa, että onko normaalia päästä hylkäämisestä yli parissa päivässä, varsinkin kun itse olin tällä kertaa tosi rakastunut... Pieniä on nämä ihmisen murheet!

Vierailija
13/16 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika samoissa fiiliksissä. Tosin elämäntilanne eri. Opiskelija olen, opinnot ei syksyltä edisty lainkaan, koska olen ollut niin masentunut. Tsemppiä kovasti. Etsi etsi etsi jotain mikä vois olla sun juttus, edes jtn mistä saat merkityksentunnetta. Ehkä sitä ei löydäkään, mutta ehkä se etsiminen onkin se juttu.emt?

Vierailija
14/16 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen 35, ei ole miestä, ei ole työtä, ei ole lapsia eikä ole omaisuutta. Kaikki on mennyt viimeisten puolentoista vuoden aikana. Korkeakoulututkinto on, mutta sillä ei näköjään tee mitään. Ei ainakaan töitä. Jatkokoulutusmahdollisuuksia ei ole, kun en saa mistään rahoitusta. Olen kanssa mietiskellyt, että minkä takia mä tässä sinnittelen, kun elämä on lähinnä olemassa olemista. Koen kyllä, että mulla olis yhteiskunnalle ja muille ihmisille annettavaa, muttei näytä kelpaavan. Tie pystyssä kaikkialla. Tunnen itseni todella turhaksi, ihmiskuonaksi. Ebolaa tässä odottelen myös.

Vierailija
15/16 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole onnellinen kun sinulla on sentään kiva asunto ja varmaan ihan kiva elinympäristö. Voisi se elämä paskempaakin olla. Kaikilla ei ole sitäkään.  Elämä on monella varmasti tasaisen paskaa, mutta ei sitä auta kuin katsoa eteenpäin.

Aloita jokin harrastus... matkusta ja yritä vaikka elää hieman villimpää elämää.. Revittele...

Vierailija
16/16 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleeni kun luin kohtalotovereiden kirjoituksia, että jaettu tuska valitettavasti helpottaa. Missä voisimme antaa vertaistukea tai ainakin jakaa olotiloja? Toivotan kaikille voimia tarvontaan. T.ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi