Kirjahyllyttömyys paljastaa WT-kodin!
Myöskään hyllyä, jossa on vain herttasarjoja, matkamuistorihkamaa tai koiran taluttamisesta saatuja pokaaleita, ei lasketa sivistyneen kodin tunnusmerkiksi.
Kommentit (34)
Eikö av-palstan lukemista lasketakaan lukemiseksi? ;)
Meidän kirjahylly on makuuhuoneen vaatekaapin ylimmäinen hylly. Okei?
Höpö höpö. Itse luen älyttömän paljon eikä meillä ole kirjahyllyä. Kirjat kirjastosta muutama kerrallaan, säilytän ne lattialla olevassa korissa ja kesken olevaa sohvapöydän alatasolla. Joskus ostan kirpparilta kirjoja mutta ne laitan kiertoon kun olen lukenut. Miksi säilöisin kotonani hyllykaupalla kirjoja jotka olen jo lukenut? Jos tekee mieli lukea uudestaan, lainaan kirjastosta. Myös kaikki yliopistolla tarvittava kirkallisuus löytyy joko kirjastosta tai e-aineistona. Tietosanakirjoja en tarvitse, kaikki tieto löytyy verkosta kun vain muistaa lähdekritiikin.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 21:06"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 20:46"]
Selvä. Me ei olla niin juntteja et luettas kirjoja enää.. meillä on tabit e-kirjojen selaukseen :)
[/quote]Kirjojen omistaminen junttia...?!? Ehheh :D Kyllä 'sivistys-kodista' kertoo se, että löytyy kirjahyllystö (joka ei lasitusten ansiosta kerää pölyä), josta löytyy oikeita kirjoja - kas kun olen itsekin intohimoisena lukijana yrittänyt löytää mieleistäni luettavaa myös e-kirjoina, vaan eipä löydy. Tai sitten löytyy samalla/kalliimmalla hinnalla kuin 'oikea' kirja. Ja koska pidän siitä, että käsissäni on jotain - ja silmäni eivät rasitu oikan kirjan kohdalla niin paljon kuin siitä padin taustavalosta + että kerään muutaman kirjailijan kirjoja. Niin siksi 'oikea' kirja.
Ja tämän saman opetan myös lapsilleni. Kaiken ei tarvitse tapahtua siinä päätteen äärellä.
[/quote]
MInä opetan lastani käyttämään kirjastoa ja miettimään kulutustottumuksiaan.
Selvä. Me ei olla niin juntteja et luettas kirjoja enää.. meillä on tabit e-kirjojen selaukseen :)
[/quote]Kirjojen omistaminen junttia...?!? Ehheh :D Kyllä 'sivistys-kodista' kertoo se, että löytyy kirjahyllystö (joka ei lasitusten ansiosta kerää pölyä), josta löytyy oikeita kirjoja - kas kun olen itsekin intohimoisena lukijana yrittänyt löytää mieleistäni luettavaa myös e-kirjoina, vaan eipä löydy. Tai sitten löytyy samalla/kalliimmalla hinnalla kuin 'oikea' kirja. Ja koska pidän siitä, että käsissäni on jotain - ja silmäni eivät rasitu oikan kirjan kohdalla niin paljon kuin siitä padin taustavalosta + että kerään muutaman kirjailijan kirjoja. Niin siksi 'oikea' kirja.
Ja tämän saman opetan myös lapsilleni. Kaiken ei tarvitse tapahtua siinä päätteen äärellä.
[/quote]
Et ole esim. Amazonista etsinyt e-kirjoja :O ?
Sanomalehdet ja kirjat ovat muuttuneet sähköiseen muotoon. Stubb puhui siitä amerikassa ja sanoi että Applen keksintöjen vuoksi kukaan ei tarvitse paperiamme eikä halunnut Nokian vanhanaikaisia luureja. Kirjamme ovat iPadissa.
Oonko mä wt kun mun olohuoneessa ei ole kirjahyllyä muiden nähtävänä. Makuuhuoneesta löytyy kylläkin sitten 2 seinän verran hyllyjä täynnä kirjoja Anne Frankista Morsen kautta Tolkieniin.
[/quote]Sehän on aivan eri asia kuin kirjahyllyttömyys. Tai kirjahylly missä pelkkiä matkamuistoja yms.
Syytän sisustusohjelmia, niissähän kirjahylly on tuntematon varuste, kun yhtä tyhjää asuntoa kuin stailaajan pää lähdetään kalustamaan nollapisteestä.
Aika vanhanaikaista pitää kirjoja pölyttymässä, kun on ereaderit ja rajaton kapasiteetti tilailla lukemista. Kirjastosta sitten loput ellei muuten löydy.
Sinä olet wt, jos et tiedä, että meillä kirjat ovat ovellisen hyllyn takana. Kirjat keräävät itseensä pölyä sinä määrin ja inhottava siivota,joten ne ovat kirjakaapissa.
[/quote]
Sivistynyt tietäisi mikä on E-kirjojen lukulaite, e-ink ei rasita silmiä. E-kirjat on halvempia ulkomailla, mutta ostaminen ja lukeminen vaatii kielitaitoa
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 20:44"]
Myöskään hyllyä, jossa on vain herttasarjoja, matkamuistorihkamaa tai koiran taluttamisesta saatuja pokaaleita, ei lasketa sivistyneen kodin tunnusmerkiksi.
[/quote]
Et ole sitten kuullut kaapeista jonne voi pinota kirjoja etteivät pölyynny näkösällä, tai kirjastoista? Minä luen niin paljon että en viitsi tuhlata rahaa kirjoihin pahemmin vaan käytän kirjastoa (koska miksi maksaisin samasta minkä voin lukea ilmaiseksi). Mutta jos se sitten on niin sivistymätöntä kun kirjoja ei esillä näy tai ole kuin kaapissa jonkun verran, niin ok. :) Mielipiteensä kullakin. :D
Kirjasto on keksitty! Miksi pitäisi ostaa omaksi kirja, jonka lukee vain kerran? Paljon ekologisempaakin käyttää kirjastoa. Olen lukenet elämäni aikana satoja kirjoja (olen 24v), mutta omistan vain muutaman klassikkoteoksen, jotka olen lukenut moneen kertaan. Olen siis ilmeisesti wt.
Oonko mä wt kun mun olohuoneessa ei ole kirjahyllyä muiden nähtävänä. Makuuhuoneesta löytyy kylläkin sitten 2 seinän verran hyllyjä täynnä kirjoja Anne Frankista Morsen kautta Tolkieniin.