Kirjahyllyttömyys paljastaa WT-kodin!
Myöskään hyllyä, jossa on vain herttasarjoja, matkamuistorihkamaa tai koiran taluttamisesta saatuja pokaaleita, ei lasketa sivistyneen kodin tunnusmerkiksi.
Kommentit (34)
Selvä. Me ei olla niin juntteja et luettas kirjoja enää.. meillä on tabit e-kirjojen selaukseen :)
Minä en olkkariin tunge kirjoja pölyä keräämään, vaikka lukemisesta pidänkin.
Ok. Me olemme sitten wt. Luen n. 50 kirjaa vuodessa. Omistan ehkä 10 kirjaa.
Juu, terve vaan, wt-kodista päivää. En vaan koskaan ole keksinyt, miksi kotia pitäisi täyttää paperinlapuilla, joissa on kirjaimia. Mulla on nääs tää intternetti, loputon hyvän/pahan/turhan tietolähde.
Et voi tietää lukeeko ihminen kirjat vaikka tabletilta tai lukulaitteelta sitten... Minä haluaisin eroon kirjahyllystä, koska haluaisin omistaa mahdollisimman vähän tavaraa.
Meillä on kirjat laatikoissa ja varastossa. Asumme vuokralla vielä varmaan 2 vuotta ja sen jälkeen muutto. Turha rakentaa hyllyjä tai ostaa niitä, kun ei ole tietoa minkä kokoinen seuraava asunto on. Huonol tuuril hylly ei mahdu tai sovi, ei jakseta ottaa sitä riskiä. Muutenkin meillä on aika askeettista, vain välttämättömät huonekalut. Kaipa meidän kämppä näyttää sekä köyhältä että wt:ltä :)
Tilan/rahan säästämiseksi omistan vain muutamia klassikoita. Olen siis WT kun käytän kirjastoa? =D T. yli sata kirjaa vuodessa.
En omista yhtään kirjaa.
Silti luen päivittäin. Kirjastosta kun saa niitä kirjoja, joita haluaa lukea =)
Kaikilta muilta osin av- mammojen mielestä olen wt (tatskat, tupakointi, värjätty fleda), tosin olen lapseton. Mutta hurraa, en siis ole wt, mulla on kolme kirjahyllyä täynnä kirjoja. Klassikoista elämänkertoihin ja dekkareihin. Rakastan KIRJOJEN lukemista ja keräilen niitä. Lukeminen tabletilla ei mielestäni ole sama asia kuin kirjan lukeminen. Mutta hyvä että lukee edes jotenkin. Lukeminen todellakin sivistää.
Täälläkin sitten wt-perhe. En vaan halua sitä isoa hökötystä kotiimme, vaikka paljon luemmekin. Käytämme kirjastoa, nettiä, e-kirjoja ja työpaikallani kirjatori jonne voi tuoda omat kirjat ja ottaa mukaansa muiden tuomia.
Aika harva kirja on säilömisen arvoinen. Meillä säilytetään lähinnä runokirjoja ja nuotteja. Ostan joskus kirjoja, mutta laitan ne mielummin kiertoon, koska en lue samoja kirjoja moneen kertaan. Kirjastosta lainaan kymmeniä kirjoja vuodessa.
Entä jos asukkaat ovat paskakikkareen värisiä?
Paperin keräilyhän on melko epäekologista.
pläääh, mä pakkasin kaikki mun kirjat laatikoihin ja vein kellarikomeroon. Syy: ärsytti kun vieraat aina selaili läpi kirjojani ja kommentoivat kirjamakuani tyyliin "Hmm, vaikuttavaa että luet kreikkalaista mytologiaa, klassikoita ja politiikan historiaa". Ärsyttävää. Niin, ja wt ja amis mä olen mutta lukemista olen siitä huolimatta harrastanut aina.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 20:54"]
Entä jos asukkaat ovat paskakikkareen värisiä?
[/quote]
onko sitten WT? hyvä pointti
Meillä on yläkertaan mennessä välitasanne missä mun lukunurkka ja kirjahylly, olenko wt? Vieraat ei tiedä/näe mun kirjoja.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 20:46"]Selvä. Me ei olla niin juntteja et luettas kirjoja enää.. meillä on tabit e-kirjojen selaukseen :)
[/quote] Anteeksi nyt vain, mutta todellinen sivistyneistö suosii perinteisiä kirjoja... Vai että ihan e-kirjoja... Hah...
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 20:46"]
Selvä. Me ei olla niin juntteja et luettas kirjoja enää.. meillä on tabit e-kirjojen selaukseen :)
[/quote]Kirjojen omistaminen junttia...?!? Ehheh :D Kyllä 'sivistys-kodista' kertoo se, että löytyy kirjahyllystö (joka ei lasitusten ansiosta kerää pölyä), josta löytyy oikeita kirjoja - kas kun olen itsekin intohimoisena lukijana yrittänyt löytää mieleistäni luettavaa myös e-kirjoina, vaan eipä löydy. Tai sitten löytyy samalla/kalliimmalla hinnalla kuin 'oikea' kirja. Ja koska pidän siitä, että käsissäni on jotain - ja silmäni eivät rasitu oikan kirjan kohdalla niin paljon kuin siitä padin taustavalosta + että kerään muutaman kirjailijan kirjoja. Niin siksi 'oikea' kirja.
Ja tämän saman opetan myös lapsilleni. Kaiken ei tarvitse tapahtua siinä päätteen äärellä.
Entä jos ne kirjahyllyt on kirjastohuoneessa talon toisessa osassa jonne et vieraana pääse/näe?
Ehkä luokittelet meidät siis wt-kodiksi :)