Kuinkahan moni aikoo jatkaa maskin käyttöä suosituksen päätyttyäkin? Entä kuka lopettaa jo etukäteen?
Aiotko käyttää maskeja vielä sittenkin, kun suositus on poistunut? Miten kauan ja miksi?
Vai aiotko päinvastoin lopettaa maskin käytön jo ennen kuin suositus virallisesti poistuu, miksi ja missä vaiheessa?
Kommentit (26)
Käytän edelleen maskia silloin kun sitä tarvitsen.
Vierailija kirjoitti:
Ketä kiinnostaa?
Minua, siksi tein aloituksen.
Heitin eilen toisen kirurgimaskin roskiin. Käytin kerran pakotettuna ja sen jälkeen lojunut kassin pohjalla ja inhottavan näköisesti meikin jämiä maskin sisäpuolella 🙄
Käytin lampaana tähän viikkoon asti. Nyt lopettanut. Aina inhonnut maskeja.
Nyt jo lääkärit höpisevät että vaikkei koronan takia käytettäisi maskia, niin muiden tautien takia olisi hyvä käyttää.
Minä en ainakaan tuollaiseen pelleilyyn lähde enkä haluaisi tuollaisessa maassa elää. Yhtä hyvin voi alkaa käytttää kaikki jotain bu r k hh aa.
En käytä. Olen 50v. Osallistuin ihmiskokeeseen eli kaksi piikkiä saatu.
Aion käyttää kaupassa ja jos julkisella kuljen jne. Toki sitten ei suuri "synti" jos maski vaikka unohtuu kotiin tms. jos kauppaan menossa mutta kyllä jatkan käyttöä.
Käytin maskia jo ennen maskisuositusta, joten luotan omaan arviooni tässä asiassa.
Enpä ole käyttänyt koko aikana kuin lääkärissä asioidessani. Asun pienellä paikkakunnalla, jossa koronaa hyvin vähän. En tosin ole käyttänyt maskia Helsingissä, Turussa tai missään muuallakaan käydessäni.
Riippuu siitä milloin ja minkälaisessa tilanteessa suositus poistuu. Jos silloin on edelleen paljon tartuntoja niin voi olla että jatkan käyttöä ainakin junalla/bussilla matkustaessa.
On myös mahdollista että vaikka suositus poistuu niin jossain on edelleen pakko käyttää (esim. lentokoneet ja -kentät.)
Kirurginmaskit vois heittää unholaan ja hankkia jonkun räyhän kangasmaskin. Ite tykkään, ihan sama onko jotain apua vai ei. Maski + aurinkolasit + lippis on kova kombo.
Olen rokottamaton ja käytän hengityssuojainta, kun liikun ihmisten ilmoilla. Lähinnä siis kerran viikossa, kun haen ruokaostokset kaupalta. Käytän, koska en halua koronaa. Ehkä sitten lopetan, jos otan jossain vaiheessa rokotteet. Tosin voisin sittenkin käyttää flunssakaudella suojatakseni haavoittuvaisia muiltakin taudeilta.
Vierailija kirjoitti:
Nyt jo lääkärit höpisevät että vaikkei koronan takia käytettäisi maskia, niin muiden tautien takia olisi hyvä käyttää.
Minä en ainakaan tuollaiseen pelleilyyn lähde enkä haluaisi tuollaisessa maassa elää. Yhtä hyvin voi alkaa käytttää kaikki jotain bu r k hh aa.
Tämä on tosi huolestuttavaa, miten jatkuva maskisuositus yritetään ujuttaa Suomeen. Jotkut, esim. Eeva Ruotsalainen, Liisa-Maria Voipio-Pulkki ja Hanna Nohynek ovat fantasioineet, että maskin käytöstä tulisi pysyvä. Eeva Ruotsalainen yrittää ilmeisesti kaikin keinoin torpata maskisuosituksesta luopumisen, kun heti hallituksen ilmoitusken jälkeen alkoi puhua, että pitempään pitäisi käyttää.
Luultavasti tässä käy niin, että hallitus koittaa haalia itselleen pisteitä sanomalla, että maskeistakin voidaan luopua, mutta koska maskisuositus on THL:n vastuualuetta, voi THL jatkaa sitä miten mielivaltaisetsi tahansa - heidän ei tarvitse miettiä äänestäjien toiveita, vaan voivat vallanhimossaan tehdä mitä huvittaa. Todennäköisesti THL haluaa jatkaa maskisuositusta, ja koska kyseessä on periaatteessa kasvoton organisaatio, ei kukaan joudu henkilökohtaiseen vastuuseen.
Tietenkin käytän maskia edelleen.
Lopettelen maskin käytön nyt kun olen tuplarokotettu. Turvavälejä ja nopeita kohtaamisia kannatan edelleen, mutta maski on jo ylireagointia sen antamaan hyötyyn nähden.
Lopetan harkiten. Lähikaupassa hiljaisena aamuna en käytä enkä uimahallin käytävällä uimaan mennessä/poistuessa. Mielestäni on älytöntä muutenkin siellä käyttää kun suihku ja uinti kuitenkin tapahtuu ilman maskia. Mutta täpötäydessä ruuhka bussissa / kaupassa/ leffasalissa aion vielä jonkin aikaa käyttää.
Onko seuraava aloituksesi perseen pyyhkimisestä pöntöllä käynnin jälkeen? Vessapaperirullan pää seinän vai pöntön puolella? Tai voi vs. margariini? Levitten levittämisestä näkkileivän tasaiselle vs. reikäiselle puolelle? Tai jostain muuta täysin triviaalista asiasta, johon ehkä voisi löytyä joltakin nyybältä mielipide?
En käytä enää maskia. Suomessa ei missään vaiheessa ollut pakko käyttää vaan pelkkä suositus.