Hakisitteko hormonikorvaushoitoa, jos kuumia aaltoja olisi jo 49-vuotiaana?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeilisin ensin kaikki muut vaihtoehtohoidot ja kotikonstit syöpäriskin takia.
Syöpäriski useamman vuoden hoidon jälkeen oli tyyliin kolme enemmän tuhannesta sai rintasyövän. Ei paha minusta, koska korvaushoito vastaavasti vähentää sydän- ja verisuonisairauksia.
No itse en ainakaan halua ottaa sitä pienintäkään riskiä, jos ne oireet helpottaa jollakin muulla hoidolla. Eihän niiden vaihtoehtohoitojen kokeilusta mitään menetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akupunktio auttaa , kolme käsittelyä riitti minulle , niiden jälkeen ei enää oireita tullut ollenkaan. Ihmettelen että ei useammin puhuta tästä että akupunktio auttaa eikä tarvitse käyttää hormoneita.
Ehkä siksi, että ei kaikilla auta, esim. minulla.
Kuinkahan moni tuota on kokeillut. Itse en ole edes tiennyt, että akupunktiokin voisi auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöpäriski useamman vuoden hoidon jälkeen oli tyyliin kolme enemmän tuhannesta sai rintasyövän. Ei paha minusta, koska korvaushoito vastaavasti vähentää sydän- ja verisuonisairauksia.
Kantsiiko alapeukuttaa faktaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itse en ainakaan halua ottaa sitä pienintäkään riskiä, jos ne oireet helpottaa jollakin muulla hoidolla. Eihän niiden vaihtoehtohoitojen kokeilusta mitään menetä.
No minkä riskin kukakin sitten ottaa mieluummin. Itse otan pientä annosta estrogeenia ja voin hyvin, minkä lisäksi olen kiinnittänyt huomioita ruokavalioon ja painoon. Yleensä terveet elintavat ja normaalipaino laskevat sitä syöpäriskiä huimasti enemmän. Estrogeenivaje nostaa kolesterolia ja vaikuttaa moneen muuhunkin asiaan.
Moi. Omat kuumat aallot ja yöheräilyt hävisi kun join salviateetä ja käytin helokkiöljyä. Noin kahden viikon päästä niiden aloituksesta helpottaa. Salvia irtoteenä ja helokkiöljy kapseleita, valitse laadukas öljykapseli.
Vaihdevuosien alkaminen on kai hyvin yksilöllistä. Suosittelen käymään hormonihoitoihin erikoistuneella gynegologilla. Ei tuo asia muuten selviä.
Aloitin itse hormonikorvaushoidon 53 vuotiaana ja olen ollut tyytyväinen. Kuukautisia oli vielä satunnaisesti. Lääkitys vaikutti jo parin päivän päästä ihan kaikkeen. Mieliala kohosi, limakalvo-ongelmat helpottivat ja elämänhalu palasi taas normaaliksi. Miehenkin mielestä olen ollut mukavampi.
Itse käyn nykyisin vain iäkkäämmillä naislääkäreillä jotka tietävät mistä ongelmissa on oikeasti kyse eivätkä vähättele asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kantsiiko alapeukuttaa faktaa?
Minusta on paha, koska mikään ei takaa sitä etten olisi noiden kolmen joukossa.
Odotan itse, että kuukautisista on kulunut vuosi, niin saa sellaisen hoidon, jolla ei tule vuotoa. Tiedän, että hormonikierukalla ei tulisi vuotoja, mutta en halua sitä. Olen ajatellut geeliä. Viimeksi kuukautiset oli helmikuussa, joten toivon, että enää ei tule. Nukkuminen on tosiaan mennyt rikkonaiseksi, onneksi nyt koronan aikana ei ole tarvinnut niin paljon välittää aamuheräämisistä.
t. 49-v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös elintavat vähentää sydän- ja verisuonisairauksia. Tosin joissakin suvuissa se on paha perintötekijä kuten geenivirhe, mutta tuskin siihen estrogeenikään auttaa.
Millainen sukurasite sinulla on syöpiin. Sekä äidillä että äidin sisaruksilla on ollut syöpiä mm. rintasyöpä. Myös isällä ja hänen sisaruksillaan on syöpätaustaa. En ole ottanut hormonikorvaushoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Millainen sukurasite sinulla on syöpiin. Sekä äidillä että äidin sisaruksilla on ollut syöpiä mm. rintasyöpä. Myös isällä ja hänen sisaruksillaan on syöpätaustaa. En ole ottanut hormonikorvaushoitoa.
Minäkin selvittäisin ensin sukuriskit.