Hyvä nepalilainen ravintola hki?
Onko kokemuksia Hki: n nepalilaisesta ravintoloista?
mitä suosittelet? Naisporukka 6 henkilöä lähdössä arki-iltana.
Kommentit (29)
En muista sen nimeä, mutta se on Laivalahdenkaarella Herttoniemenrannassa.
Malmilla on hyvä paikka siinä Malmitalon vieressä.
Mountain töölössä on ruualtaan tosi hyvä, mutta aika pieni ja tavallisen oloinen ravintola, joten ei ehkä sovi, jos on juhlava tilaisuus. Myös satkar Kampissa on laadukas.
Katajanokalla on ainakin loistava nepalilainen, Mount Everest taitaa olla nimeltään.
Satkar on paras, ja niiden "Paneer Chili" to die for! Myös Danphe Sturenkadulla ok, mutta niiden sisustus on, köh, hieman "mielenkiintoinen".
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 15:47"]
Oon syönyt kerran siellä basecampissa, oli ok. Mut jotenkin tuntuu tyhmältä tämä kysymys, ei niitä nepalilaisia ravintoloita nyt niin paljon ole.
[/quote]
ei niitä nyt niin vähääkään ole kuin ehkä kuvittelet
http://www.fonecta.fi/yritykset/haku/helsinki/nepalilaiset+ravintolat
Satkar, Mount Everest ja Pikku Nepal
Danphe on aivan surkea, sinne en menisi edes nälkäkuolemaa tehdessä. Kurvissa oleva nepsu on hyvä (nimeä en muista mutta sijaitsee alamäessä joka on Lidlin ja K*rvin välissä) mutta myös steissillä oleva Base Camp on ihan hyvä. Kaikista paras sijaitsee Kalasatamassa siellä uudella asuinalueella, sen nimi selviää Googlella.
Ravintola Mero Himal Pasilassa on paras nepalilainen, mitä Helsingistä löytyy.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 15:50"]
Mountain töölössä on ruualtaan tosi hyvä, mutta aika pieni ja tavallisen oloinen ravintola, joten ei ehkä sovi, jos on juhlava tilaisuus. Myös satkar Kampissa on laadukas.
[/quote]
Satkar ei ole Kampissa enää, se on jossain rautatieaseman lähellä siellä missä on uudehkoja toimisto -ja asuintaloja
Rautatientorilla Kansallisteatterin vieressä on yks hyvä. Hyvät kokemukset on myös siinä Malmilla Malmitalon vieressä olevasta.
Larussa on yksi hyvä myös, siinä venerannassa
Joo tosiaan kampin Satkar on muuttanut ja laadusta en tiedä enää... Mountain Töölössä on ehdottomasti hinta-laatusuhteelta paras! Jos haluaa vähän hienompaan itämaiseen raflaan niin intialainen Maharaja manskulla (töölössä sekin) on laadukas ja hyvä! Siihen viereen on avattu uusi nepalilainen Diyalo mutta on vähän ankea sisältä, ruuasta en tiedä.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 16:01"]
Danphe on aivan surkea, sinne en menisi edes nälkäkuolemaa tehdessä. Kurvissa oleva nepsu on hyvä (nimeä en muista mutta sijaitsee alamäessä joka on Lidlin ja K*rvin välissä) mutta myös steissillä oleva Base Camp on ihan hyvä. Kaikista paras sijaitsee Kalasatamassa siellä uudella asuinalueella, sen nimi selviää Googlella.
[/quote]
Mä olen kyllä saanut Danphesta ihan hyvää ruokaa. Ei mitään tajuntaa räjäyttävää, muttei missään nimessä huonoakaan.
Missään "nepalilaisessa" ei saa maukasta ruokaa, koska kaikki annokset on tehty "suomalaiseen makuun", ja mausteet on vedetty pois. Ainoa mauste (jos mausteista "hot") haluaa, on chilikastike jota lisätään. Vivahteita ei ole ja monet ovat suolalla ja ketsupilla pilattu.
Jos joku tietää jossain kunnon intialaisen paikan, niin kertokoon. Oulussa on yksi kohtuullinen, asemaa vastapäätä.
Tästä joku toinenkin taisi mainita, Sörnäisissä/Kurvissa:http://www.nilgiri.fi/
Hyvää palvelua ja ruokaa :) asun vieressä ja olin vähän epäluuloinen nuhruisen julkisivun perusteella, mutta eat.fi:ssä myös tosi hyviä arvosteluja saanut.
Oon syönyt kerran siellä basecampissa, oli ok. Mut jotenkin tuntuu tyhmältä tämä kysymys, ei niitä nepalilaisia ravintoloita nyt niin paljon ole.