Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SUPER-iso maha, voiko olla jotain vakavaa? Lääkäriin?

Vierailija
16.10.2014 |

Olen käsittääkseni perusterve, ainakin ollut. 1,5 vuotta sitten oli kaikki verensokerit, kilpparit, ym. arvot OK. Mahani on aina ollut hiukan pömppö mutta viimeisten muutaman kuukauden aikana siitä on tullut VALTAVA! En ole raskaana, lukuisat testit tehty. Painokin on noussut. Vyötärö on yli 140 cm :( Lantio ja rinta huomattavasti pienemmät. Maha on pyöreä ja kuin pallo (laitan kuvan niin näkyy, ettei tässä ole tosiaan mistään mielikuvitusongelmasta kyse http://i58.tinypic.com/3321og1.jpg)

Mitä tehdä? Voiko kyse olla jostain vakavasta? Pitäiskö mennä lääkäriin? Mua nolottaa ihan hirveästi tämä maha ja kuinka näytän raskaana olevalta... en kehtaa mennä enää minnekkään, kun mahaa ei saa piiloon :(

Kommentit (161)

Vierailija
141/161 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trolli tai ei, tiedän just tuollaisen tapauksen ja se oli syöpä.

Kuka hullu odottaa noin pitkään ennen kuin hommaa itselleen diagnoosin???? (Meidänkin perheessä on leikattu vatsaontelosta 3 kg kasvain, joten jotain omakohtaistakin kokemusta asiasta)

Vierailija
142/161 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni paisuu maha välillä tuollaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/161 |
10.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla pco ja tuollainen maha, muuten suht normaali keho

Vierailija
144/161 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva tietää, mitä ap:lle lopulta kävi. Jos oli syöpä, niin varmaan mullan alla jo on

Vierailija
145/161 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on tilanne?

Vierailija
146/161 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä diegnoosin sait ap?

Vierailija
147/161 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli tollainen pötsi varmaan kuudessa kuukaudessa kilpirauhasen vajaatoiminnassa. Painokin nousi liki 20 kiloa ja pöhötyin kuin alkoholisti, vaikka ruokahalu heikkeni jatkuvan huonovointisuuden ja väsymyksen takia. Aika pitkään se sai olla, koska kilppariarvot (=TSH) oli "normaalit" (n. 3). Parin vuoden päästä joku tajusi ottaa myös T4V:n ja se oli ihan viitteen alarajalla. Maha, huonovointisuus, kierron häiriöt ym. varsin monet oireet katosivat noin vuodessa tyroksiinikoelääkityksen saatuani.

Toinen mikä tuosta tulee mieleen voisi olla hyperkortisolismi eli kortisolin liikaeritys. Se aiheuttaa keskivartalolihavuutta. Syynä voi olla sinällään harmiton kasvain, mutta joka kuitenkin tuottaa liikaa kortisolia elimistöön. Selviää verikokeissa.

En oo ap mut mulla sama, superiso pötsi. Hävettää. Mulla on ainakin IBS ja kilppariarvot oli viimeksi rajoilla. Itekin mietin onko mulla syöpä. Mutta en oksentele, ei verta. Kierto normaali. Joskus näkyi harmittomia kystia munasarjoissa. Kilppari täytyis mitata mutta en uskalla nyt labraan verikokeisiin. En tiennyt että kilppari voisi aiheuttaa tätä pötsiä! Mulla ollut tää ongelma 10 vuotta. Viljoja en voi syödä hirveän mahan turpoamisen takia.

Vierailija
148/161 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP kuollut syöpään t sukulainen

Vierailija
149/161 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sairaus kyseessä?

Vierailija
150/161 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolistosyöpä??

Vierailija
151/161 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Askites? Suolistosyöpä? Munasarjasyöpä? IBS? Munasarjakysta? Raskaus? Keliakia? Maksasyöpä? Maksasairaus? PCO? Notkoselkä? Sokeripömppö? Erkaantuneet huonokuntoiset lihakset vatsassa? Trolli?

Vierailija
152/161 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla myös läski.

Vierailija
153/161 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla myös läski.

Mulla se läski vain mahassa. Muutoin normaali vartalo.

Vierailija
154/161 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla myös läski.

Mulla se läski vain mahassa. Muutoin normaali vartalo.

Kotivara se on sekin.

Vierailija
155/161 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli tuollainen jättimaha 42 vuoden iässä muutamassa kuukaudessa. Samaan aikaan hormonit alkoi heitellä esivaihdevuosityyliin eli kk-kierrot lyheni 31 päivästä 21-24 päivään. Hormoniheittelyt aiheutti mielialaongelmia joita lääkitsin makealla ja viinalla. Lihoin todella nopeasti lähes 30 kg ja tuntui että kaikki kertyi mahaan, josta tuli raskausarpinen jättipötsi. Alkuun maha oli pystyssä ja kova kuin raskausmaha, sittemmin on roikahtanut alas, häpykummun ja yläreisien päällä riippuvaksi läskipussiksi. Ihanaa tämä ikääntyminen.

Vierailija
156/161 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tuli tuollainen jättimaha 42 vuoden iässä muutamassa kuukaudessa. Samaan aikaan hormonit alkoi heitellä esivaihdevuosityyliin eli kk-kierrot lyheni 31 päivästä 21-24 päivään. Hormoniheittelyt aiheutti mielialaongelmia joita lääkitsin makealla ja viinalla. Lihoin todella nopeasti lähes 30 kg ja tuntui että kaikki kertyi mahaan, josta tuli raskausarpinen jättipötsi. Alkuun maha oli pystyssä ja kova kuin raskausmaha, sittemmin on roikahtanut alas, häpykummun ja yläreisien päällä riippuvaksi läskipussiksi. Ihanaa tämä ikääntyminen.

et ois lihonut jos et ois ryypänny ja mässyttäny ,ei se ikääntyminen ole ikinä syy lihomiseen.

Vierailija
157/161 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauroin ääneen rehelliselle tilannekuvauksellesi.

Vierailija
158/161 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

140 cm vyötärö wow .. kyllä sinä vielä kahteen metriin pääset. Siinäpä vasta tavoite!

Zinc

Vierailija
159/161 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

563456456fg

Göggö

Vierailija
160/161 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan ei terveyskeskuslääkärille, niitä ei kiinnosta vaikka vakavalta näyttäisi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi