Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ravintolakeittiökauhutarinoita tähän ketjuun!

Vierailija
07.09.2021 |

Tarjoilijat ja kokit kertokaa, mitä kaikkea olette nähneet. Itse työskentelin kassalla ja hirvitti, kun kokit asettelivat salaatteja muita annoksia paljain käsin (joiden puhtaudesta he eivät pitäneet ihan yhtä hyvää huolta kuin me salin puolella työskennelleet)

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saksan Baijerissa olin töissä. Keittiöön palautui likaisten lautasten mukana wieninleike, josta oli kerran leikattu. Emäntä paneroi sen kulman uudestaan ja se myytiin toiselle asiakkaalle.

Itse olin aikoinaan omalla sarallaan arvostetussa ravintolassa töissä. Ruokalistalla oli lohikeitto joka tarjoiltiin soppakulhossa josta asiakas annosteli sen itse lautaselleen. Jos keittoa jäi, niin ravintoloitsija joka toimi tarjoilijana kävi kippaamassa sen kylmiössä olevaan keittokattilaan. Lohikeittoa oli aina ruokalistalla.

Vierailija
22/23 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua etoi keittiön lavuaareissa yön sulamassa (?) olleet broileripakasteet ja ranskalaiset.

Olin siis siivoojana ja aamuviideltä siivoamassa kyseistä dineria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
12.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turussa yhden kiinalaisen ravintolan omistajarouva dyykkas viereisen kaupan roskiksesta raaka-aineita oman ravintolan keittiöö. Tämä tapahtui 20-vuotta sitten ja ravintola jatkoi toimintaansa vaikka jäi kiinni.

Paikka sai lempinimekseen roskiskiinakainen.

Kunnon kassakonettakaan ei ollu vaan vaihtorahat annettiin puulaatikosta😀

Yhden kiinalaisen ravintolan keittiön likaisuudesta ym liikkui hurjia juttuja. Ruoka oli kuitenkin hyvää ja kävimme siellä sillointällöin syömässä. Kerran asiakas WC oli epäkunnossa ja saimme käyttää henkilökunnan vessaa. Sinne kuljettiin keittiön ohi ja näimme keittiöön. Kaikki oli todella siistiä, iloisesti hymyilevällä kokilla puhtaat työvaatteet, hiukset suojattu ja vessa siisti papereineen ja saippuoineen. Että näinkin.