Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tiedä mitä tehdä koronarokotteen suhteen

Vierailija
07.09.2021 |

Minulla on pitkäaikaisesta lääkkeiden käytöstä johtuvia haittavaikutuksia (mm. iho- ja suolisto-oireita, hiustenlähtöä yms). Yritämme lasta ja oli kovan työn tulos saada kuukautiset alkamaan ja kierto säännölliseksi.

Koen ettei rokotteen vaikutuksia pidemmällä aikavälillä tunneta vielä riittävästi, siksi en ole sitä vielä uskaltanut ottaa.
Pelkään kuitenkin mahdollisen (todennäköisen) sairastumisen vaikutuksia esim mahdolliseen raskauteen.

Lääkäreiltä en ole saanut suosituksia rokotteen ottamiseen sen enempää kuin kieltoakaan. Olen työn kautta päivittäin tekemisissä n.50 ihmisen kanssa.

Mitä sinä tekisit tilanteessani?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anyone?!

Vierailija
2/32 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä usko keskustelupalstojen mielipiteitä näin tärkeästä asiasta. Todennäköisesti kaikki rokottamattomat saavat covidin jossain vaiheessa ja on jo ihan selvä että rokotteen mahdolliset haitat ovat tuhat kertaa pienemmät kuin covidin. Itse sinun tilanteessa juoksisin ottamaan rokotteen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minua ei nämä huhut haittavaikutuksista haittaa koska olen sairaanhoitaja ja olen sopinut toisen sairaanhoitajan kanssa että annamme toinen toisellemme rokotteen (keittosuolaa). Meillä on molemmilla rokotusoikeus

Sinä et ole sairaanhoitajaa edes nähnyt. Miksi vaarannat ihmisen terveyden valehtelemalla?

Vierailija
4/32 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitähän kyllä tutkitaan nyt, millaisia vaikutuksia kuukautiskiertoon tuolla on, koska jotain sen suuntaista on osalla noussut esiin, että kuukautiset siirtyvät tai ovat runsaat/niukat tms.

Vierailija
5/32 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en ottaisi tossa tilanteessa, juuri noista syistä mitä luettelit. 

Vierailija
6/32 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse odottaisin. Pitäisin omasta vastuskyvystä huolta, söisin terveellisesti ja ottaisin tarvittaessa vitamiineja ja mahdollisuuksien mukaan töissä pitää turvavälejä mm. Ja ennen kaikkea välttelisin kaikenlaista stressiä.

Vierailija
7/32 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP kokemus että pitkän aikavälin vaikutuksia ei tunneta on väärä. Johdinaineet poistuvat elimistöstä parissa päivässä, eikä yli 4 MILJARDIA annettua annosta ole antanut mitään syytä olettaa että olisi mitään pitkän aikavälin vaikutuksia. 

Vierailija
8/32 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pohdin ihan samoja asioita. Olen 35, tarkoitus on alkaa yrittää lasta vuoden vaihteessa. Olen terve ja hyvässä kunnossa, sairastan astmaa, mutta se on hyvässä hoitotasapainossa. Ollut jo pitkään. En saa päätettyä mitä tekisin rokotteen suhteen.

Vierailija
9/32 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minua ei nämä huhut haittavaikutuksista haittaa koska olen sairaanhoitaja ja olen sopinut toisen sairaanhoitajan kanssa että annamme toinen toisellemme rokotteen (keittosuolaa). Meillä on molemmilla rokotusoikeus

Sinä et ole sairaanhoitajaa edes nähnyt. Miksi vaarannat ihmisen terveyden valehtelemalla?

Minä nyt satun olemaan sellaisessa työssä että olen jo aiemmin rokotteita jakanut...

vaikka en tämän covidin yhteydessö ainakaan vieä ole

Mutta tyhmä ei tajua todellisuutta

Vierailija
10/32 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotteet vie aina jotain tärkeää pois elimistöstä esim.luontaisen immuniteetin.

Sanotaahan sitä, että kun jotain rokotetaan, niin silloin otetaan/vähennetään jotain. Eihän tämä sanonta voi olla tuulesta temmattu.

Vierailija
11/32 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä usko keskustelupalstojen mielipiteitä näin tärkeästä asiasta. Todennäköisesti kaikki rokottamattomat saavat covidin jossain vaiheessa ja on jo ihan selvä että rokotteen mahdolliset haitat ovat tuhat kertaa pienemmät kuin covidin. Itse sinun tilanteessa juoksisin ottamaan rokotteen. 

On myös mahdollista että kaikki rokotetut sairastuvat covidiin ja rokotteen vaikutushan heikkenee aivan liian nopeasti.

Lisäksi on mahdollista, että kaikki ihmiset sairastuvat kausi-influenssaan joka on viime vuosina ollut tilastollisesti yhtä vaarallinen, tai lähes yhtä vaarallinen, kuin covid.

Intiassa ihmiset taas menehtyvät yhtä todennäköisesti tuberkuloosiin kuin covidiinkin (tilastofakta) vaikka tätä ei kerrota ainakaan suomen valtamediassa.

Joo, en jatka tätä enää mutta idean varmasti ymmärsit.

Vierailija
12/32 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi rokottaa, kun voi vain sanoa, että on rokottanut?

Vierailija
13/32 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä nyt satun olemaan sellaisessa työssä että olen jo aiemmin rokotteita jakanut...

Jaa no sitten olet varmasti oikea hoitaja, tyhmyyshän on ilmeisesti pääsyvaatimus suorastaan. Etenkin sellainen tyhmyys, jossa ollaan sitä mieltä, että tyhmyys on aina muiden ominaisuus. 

Vierailija
14/32 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokotteet vie aina jotain tärkeää pois elimistöstä esim.luontaisen immuniteetin.

Sanotaahan sitä, että kun jotain rokotetaan, niin silloin otetaan/vähennetään jotain. Eihän tämä sanonta voi olla tuulesta temmattu.

Voi... mistä saa naamapalmun kuvan tähän? 

Vierailija
15/32 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sitähän kyllä tutkitaan nyt, millaisia vaikutuksia kuukautiskiertoon tuolla on, koska jotain sen suuntaista on osalla noussut esiin, että kuukautiset siirtyvät tai ovat runsaat/niukat tms.

Ei ole missään nimessä mitenkään mahdollista, että rokote aiheuttaisi mitään tuollaista. Sietäisit hävetä valheitasi.

Vierailija
16/32 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ho hoijaa🙄 Ehkä on parempi, että et monista geenejäsi tähän maailmaan.

Vierailija
17/32 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pohdin ihan samoja asioita. Olen 35, tarkoitus on alkaa yrittää lasta vuoden vaihteessa. Olen terve ja hyvässä kunnossa, sairastan astmaa, mutta se on hyvässä hoitotasapainossa. Ollut jo pitkään. En saa päätettyä mitä tekisin rokotteen suhteen.

No jos et saa päätettyä, niin älä hyvä ihminen hankkiudu raskaaksi niin kauan kuin korona kuvioissa pyörii. Kun sairaalat ovat maailmalla rukoilleet raskaana olevia ottamaan rokotteen, niin mikä sinulle on siinä niin vaikeaa hahmottaa, että heillä on siihen hyvät, käytännön elämästä saadut perusteet? 

Vierailija
18/32 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa no sitten olet varmasti oikea hoitaja, tyhmyyshän on ilmeisesti pääsyvaatimus suorastaan. Etenkin sellainen tyhmyys, jossa ollaan sitä mieltä, että tyhmyys on aina muiden ominaisuus. 

Minulla on itseasiassa aika hyvät paperit lukiosta , luultavasti suurin osa tyhmempiä kuin minä ...

Vierailija
19/32 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona voi aiheuttaa esimerkiksi sen, että mahdollisesti raskaana ollessasi voit joutua synnyttämään keskosen. Korona on todellinen riski raskaanaoleville äideille (ja lapselle).

Vierailija
20/32 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä et saa vastausta, joka auttaisi päätöksen teossa. Mitä jos juttelisit läheistesi tai terveydenhoidon ammattilaisten kanssa. Korona on suuri riski raskauden aikana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä