Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tietääkö kukaan autoista jotain?

Vierailija
16.10.2014 |

Tarvitsen apua!

Olen ajatellut yllättää mieheni ostamalla hänelle lahjaksi auton. Ollaan kuitenkin suhteellisen köyhiä, eli ihan käytettyä autoa ajattelin. Tiedän minkä auton hän haluaisi mutta mistä tietää onko myynnissä oleva auto varmasti hyvä? Mikä mittarilukema olisi esim. sinulle maksimi? 

Tiedän, olen hieman avuton autojen suhteen mutta siksipä apua kaivattaisiin. Kiitos! 

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin unohtui sanoa että tonni tuosta Focuksesta on jo liikaa saati pyyntihinta. Peruspunainen, pieni moottori, 15 vuotta vanha, paljon ajettu, 800 - 900 €

Vierailija
22/36 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auton osaminen lahjaksi onnistu noin vain, siis niin että se olisi yllätys. Et siis voi tehdä kauppaa miehen nimissä, etkä voi ottaa mihelle vakuutusta jne. Joutuisit ensin ostamaan ja vakuuttamaan sen itselllesi ja sitten siirtämään sen miehelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäisistä Fordeista on poistunut rekisteristä jo yli 90%, se kannattaa pitää mielessä kun miettii, millaiseen sijoitukseen on rahansa pistämässä. Tosin sama koskee useimpia muitakin merkkejä.

Vierailija
24/36 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, aika hölmö idea jos ei sitten ole taka-ajatuksena saada mies pysymään poissa kotoa, autoremontissa. Tosiaan autoa voisi verrata naisen lahjoista vaikka johonkin erikoisempaan vaatteeseen, kenkiin tai käsilaukkuun, eli epäonnistumisen riski on suuri. Pahimmassa tapauksessa mies syyttää sinua rahojen tuhlaamisesta, jos auto onkin täysi susi.

Käytettyihin autoihin kun aina sisältyy sekä vikoja että riskejä. Siksi meille ostetaan halvin mitä löytyy, tingitään siitä puolet pois ja ajetaan niin pitkästi kuin suostuu kulkemaan.

Vierailija
25/36 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrohan ensin budjetti ja sitten se merkki mitä haetaan.

Vierailija
26/36 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osta lahjaksi. Mies haluaa aivan varmasti olla vaikuttamassa siihen minkälainen auto tulee hommattua. Mikäköhän naisilla olisi vastaava asia... no sanotaanko vaikka joku juhlamekko. Sinä haluat olla itse valitsemassa ja kokeilemassa sitä.

Usko minua.

Vierailija
27/36 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osta! Jos et mitään autoista tiedä olisi todella tyhmää lähteä ostamaan yksin sitä. Saat vain tappelun miehen kanssa aikaan.

Vierailija
28/36 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuolla kokemuksella lähtisi itse ostamaan miehelle autoa! Kerää rahat kasaan, tee lahjakortti autoon ja anna miehen itse auto valita.

Pitää osata tutkia kytkin, vaihdelaatikko, moottori yms yms.

Vierailija
29/36 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä vois olla hyvä, jos antaisit sen miehen itse valita, mutta voisit tietysti kaivella nettiautosta sopivia vaihtoehtoja valmiiksi. Miehesi näkisi, että on sinussa vähän autonaisen vikaa, mutta saisi silti itse vaikuttaa lopulliseen ostopäätökseen.

Vierailija
30/36 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, ehkä oon vähän hyppimässä varpaille tässä. Tosin ajattelin että voisin sitten kysellä miehen veljiltä apua asiassa kun on ajankohtaista. Lähinnä nyt vaan ajattelin vähän saada osviittaa siitä, mitähän mahdollisesti auto tulis maksamaan. Budjetti toki pieni, maksimi 2500 e ja tiedän kyllä minkä auton hän haluaisi. Mutta ehkä tosiaan vähän hölmö idea sitten :D AP

Vierailija
31/36 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä auto, vuosimalli, kilometrit? Muuten vaikea auttaa.
Jos miehesi haluaa juuri tuollaisen auton miksei sitä voi ostaa.
Itse haluaisin BMW 100M tai hätätapauksessa BMW135 coupe, mutta meidän akka onkin köyhä pihtari.

Vierailija
32/36 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 09:12"]

Okei, ehkä oon vähän hyppimässä varpaille tässä. Tosin ajattelin että voisin sitten kysellä miehen veljiltä apua asiassa kun on ajankohtaista. Lähinnä nyt vaan ajattelin vähän saada osviittaa siitä, mitähän mahdollisesti auto tulis maksamaan. Budjetti toki pieni, maksimi 2500 e ja tiedän kyllä minkä auton hän haluaisi. Mutta ehkä tosiaan vähän hölmö idea sitten :D AP

[/quote]

Kyllä tuolla rahalla jo ihan käyttökelpoisen auton saa. Itselläni on ollut monta paljon halvempaakin. Käytetyissä autoissa on yksilöiden välillä niin hirvittävän paljon eroja, että miehesi haluaa joka tapauksessa olla katsomassa, koeajamassa ja valitsemassa koslaa.

Vierailija
33/36 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.nettiauto.com/ford/focus/6750649 

No esim onko tässä vikoja? AP

Vierailija
34/36 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 09:29"]

http://www.nettiauto.com/ford/focus/6750649 

No esim onko tässä vikoja? AP

[/quote]

Ainakin linkissä on vikaa.

Vierailija
35/36 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan sekin, jos on vähän autojen kanssa puljannut, voi tulla yllätyksenä, että halvemman hintaluokan käytetyissä autoissa ei ole "hyviä" yksilöitä. Tarkoitan sitä, että ei ole sellaisia yksilöitä, jotka ovat kaikinpuolin hyviä. Kaikissa on joitain vikoja tai huonoja ominaisuuksia. Pitää siis tarkasti punnita, mitkä asiat ovat itselleen tärkeitä. Jollekin on tärkeää hyvä maalipinta, kun ei saa vaikuttaa köyhältä. Toiselle on tärkeää, että jakopäänremontti on tehty hiljan, jottei isoa kuluerää ole vaanimassa nurkan takana. Joku haluaa täydelliset rengassetit. Ja ihan teknisiäkin vikoja on taatusti.

Eli kyllä sen ihmisen, joka lopuksi autosta saa kärsiä ja nauttia, pitää olla valitsemassa tötteröä. Toinen ihminen ei voi ymmärtää hänen puolestaan niitä preferenssejä.

Vanhassa autossa ei ole KAIKKI kunnossa.

Vierailija
36/36 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee tuota.

¨Suomessa on pari miljoonaa autoa ja ulkomailla monin verroin lisää, joten vaihtoehtoja on rajattomasti.

Jos mies haluaa auton, hän haluaa varmasti olla itse ostamassa sitä.

Lahjaksi riittää se että kerrot mihelle että haluat teille hankittavan auton ja ikään kuin annat miehelle luvan ostaa auton.Oma mielipiteeni käytetystä autosta on se että kukaan ei vaihda autoa ennen kuin siinä on jotain vikaa, eli käytetyssä autossa on aina vikoja.