Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys sinulle, joka puet lapsesi rikkinäisiin ja tahraisiin vaatteisiin.

Vierailija
16.10.2014 |

Pukeudutko itsekin rikkinäisiin ja tahraisiin vaatteisiin? Jos et, miksi puet lapsesi sitten?

Ymmärrän kyllä, että kotona lapsella voi olla rikinäistä ja tahraista vaatetta, mutta kylässä/kaupungilla/päiväkodissa? Etkö välitä, miltä lapsesi näyttää? Ehjiä ja siistejä vaatteita saa kirpputorilta, joten rahakysymys se ei voi olla. 

Ja nyt siis tarkoitan vaatteita, joissa kunnon reikiä ja kämmenen kokoisia tahroja. Ettei kukaan nyt ala niuhottamaan pienistä ruokatahroista.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muksu 3v hakee itse vaatteensa kaapista ja pukee päällensä. Välillä on aamusin niin kiire, etten kerkiä tarkistaan. Toisinaan uhma on niin kova, että suosiolla valitsen taisteluni.

Vierailija
2/9 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne minunkaan vaatteet aina ihan ehjiä ole. Kyllä vaatetta voi käyttää, vaikka siinä joku pikku rispaantuma olisikin. Lasten vaatteet nyt vaan likaantuu nopeasti, en ehdi joka päivä olla pesemässä esim ulkovaatteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko hyvä keino tehdä niin ettet laita likaisia ja rikkinäisiä vaatteita kaappiin vaan pesuun ja roskiin? 

Vierailija
4/9 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän aiheen ohi, mutta minä olen aina toivonut vanhemmilta, että lapsille puettaisiin hoitoon nimenomaan niitä kuluneempia vaatteita joiden kanssa on ihan sama piirtääkö tussilla vahingossa hihaan, repeääkö housut metsäretkellä tai kaatuuko lapsi leipoessa taikinakulhoon. Mikään ei ole ärsyttävämpää, kuin tyylikkäissä ja muodikkaissa "juhlavaatteissa" hoitoon tulevat lapset, joiden kanssa pitää varoa ihan kaikkea. (Oikeasti, varsinkin pikkutytöillä on hoidossa välissä luoja ties mitä rimpsumekkoja ja ulkoiluun villakangastakkeja tms.! Mitä vanhemmat kuvittelevat meidän tekevän päivisin???)

Vierailija
5/9 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on likainen ja isosti rikki, niin menee roskiin. Mutta jos on vain likainen, niin menee kotivaatteena vielä. Jos on pieni reikä esim polvessa, menee kotivaatteena vielä paikkauksen jälkeen.

T.2

Vierailija
6/9 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en myöskään ymmärrä noita rikkinäisiä vaatteita! Tähän tulikin heti vastauksia että ei pikku reiät haittaa, eikös ap puhunut vaatteistä missä on isoja reikiä ei mitää pikku rispaantumisia.
Ja vinkiksi sille jonka lapsi valitsee vaatteet itse, laita jatkossa reikäiset vaatteet roskiin ja likaiset pesuun.

Ehjiä vaatteitakin saa halvalla kirpparilta.

Vierailija
7/9 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidän lapsilla mitään valtavan likaisia ja rikkinäisiä vaatteita ole, mutta huonompia vaatteita kuitenkin mitä itse pitäisin.

Toinen lapsistamme on varsinainen sottapytty. Kun hänelle laittaa uuden paidan päälle, niin jo samana päivänä hän on voinut sotkea paitansa tomaattikastikkeella tai mustikkasoseella, eikä tuo tahra lähde irti tahranpoistoaineillakaan (juu, kokeiltu on niin sappisaippuat, Vanishit, auringot jne.). Joka ikistä tahraista paitaa ei siis voi heittää aina pois, vaatteet olisivat muuten kertakäyttöisiä. Eikä lasta edes haittaa nuo pinttyneet tahrat.

Tässä vaiheessa syksyä osa ulkohousuista on polvista aika hajalla. Eiköhän viikonloppuna voida siirtyä jo toppahousuihin. En osta uusia ulkohousuja tätä syksyä varten (niitä on siis monet, menevät nopeasti rikki, on viiltoja ja kulumia).

Itse en sotke tai riko vaatteitani. Aikuiset myös ihmettelisivät enemmän sotkuisia vaatteita kuin lapset.

Vierailija
8/9 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, en ole kyllä juuri nähnyt kaupungilla ym. noin tahraisiin tai rikkinäisiin vaatteisiin puettuja lapsia koskaan ?

Meillä pienet reiät ei haittaa koti vaatteissa eikä tahratkaan ulkovaatteissa joita käytetään kotona ym. römppätöissä. Omat römppävaatteeni ovat maalitahraisia ja niissä on pieniä reikiä ja muotikin on 10-20 vuotta vanhaa. Anteeksi jos joku teistä on sattunut näkemään minut niissä vaatteissa grillillä kun joskus olen hakenut pitkän metsäpäivän jälkeen kotimatkalla grilliltä ruuan perheelle. Toivottavasti ette järkyttyneet liikaa. Eli joo kyllä meillä käytetään ap:n kieltämiä vaatteita jopa aikuisella naisella ja lapsilla mutta yleensä vain kotona ja metsässä töissä oltaessa.

Vierailija
9/9 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä löytänyt housuja, jotka kestää polvista. En sisä-, enkä ilkohousuja. Korjaankin paikka paikan päälle, mutta annan myös periksi. Nyt vasta 11 vuotiaana kännykkäpelit ottaa voiton ja lapsi tulee koulusta ehjin polvin. Säbämaalivahti ajat on ehkä takanapäin. 

Mikä ihme toisten vaatteet muita ärsyttää?