Kannabis vai alkoholi?
Te jotka olette molempia kokeillut, kummasta pidät enemmän?
Kommentit (48)
Kannabis ehdottomasti. Tosin noilla aineilla on vähän eri funktiot, toinen on selvästi rauhoittava ja jonkin verran "tajuntaa laajentava" kun taas alkoholi on estoja poistava biletyspäihde joka lähinnä sumentaa tajuntaa.
Itse tykkään siis eri tilanteissa molemmista, mutta alkoholinkäytön olen joutunut lopettamaan jo yli 10 vuotta sitten täysin, koska minulla menee sen kanssa niin usein överiksi. Estot poistuu niihin hyvin, että saatan mielialan mukaan esim. räyhätä toisille, nolata itseni halailemalla ja pussailemalla kaikkia, tuhlata holtittomasti rahaa esim. rahapeleihin, eikä ole vierasta sekään että olen herännyt vieraan miehen vierestä tietämättä missä olen, onko me harrastettu seksiä, onko käytetty kumia jne. Kyllästyin tuollaiseen ja siksi lopetin juomisen. Kannabista poltan satunnaisesti esim. työmatkalla paikoissa joissa se on laillista. Suomessa en polta, en periaatteesta koske laittomiin aineisiin.
Ei kumpaakaan enää. Joitakin kertoja tuli pilveä kokeiltua, ja viimeisimmillä kerroilla tuli tosi ahdistunut olo.. tuntui että kaikki tuijotti yms.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 03:30"]
Ja minkä tähden muka pitäisi vetää kumpaakaan? Oikeasti. Selittäkääpä se, ihan kunnolla perustellen. Jos nyt aineiden pehmittämillä aivoillanne siihen pystytte.
[/quote]
No, ihmiset on kautta aikojen tykänneet tutkia tietoisuutensa muitakin kuin arkisia ulottuvuuksia päihteiden avulla. Tai ihan vaan sekoittaa päänsä tai tehdä juhlista vieläkin villimmät kuin ne olisi jo muuten. Minusta ainakin sellainen on välillä mukavaa, eikä haittojakaan ole kunhan ei liian usein semmoista harrasta.
Aineiden pehmittämistä aivoista sen verran että toki ne pehmittää suurkulutettuina, mutta muuten ei. Tutkimuksissa on myös havaittu että poikkeuksellisen korkea älykkyysosamäärä korreloi enemmän päihteiden käytön kanssa kuin keskivertoväestö, joten ei se päihteily näytä aivoja ihan täysin tuhoavan. Tosin toisinaan sitä voi juoda tai käyttää muuta päihdettä "laskeakseen" tavisten tasolle, nauttiakseen samoista asioista ja puheista kuin muut, kun ilman päihdettä tuntee olevansa ulkopuolinen outolintu.
Kannabis. Se rentouttaa ja rauhoittaa. Se myöskin laajentaa tajunnanvirtaa. Toki alkoholikin tekee sen aluksi, mutta alkoholin kanssa muuttuu myös sekavaksi helpommin. En myöskään pysty polttamaan kannabista liikaa, alkoholin kanssa oikean määrän raja hämärtyy herkemmin.
Jos olen polttanut illalla kannabista, niin koen jopa nukkuneeni paremmin seuraavana yönä. Alkoholin vaikutuksen alaisena en taas pääse REM-tasoon, seuraavana aamuna on väsynyt ja höntti olo. Parhaimmillaan vielä krapulakin.
Polttelen n. kerran kuussa. Alkoholia käytän edelleen, sillä se on laillista. Ärsyttää vain, koska alkon käytön kanssa pitää kokoajan tasapainoilla, että jaksaa pitkään ihmisten seurassa ilman, että lähtee muisti. Jos kannabis laillistettaisiin, niin alkoholin käyttö vähenisi huomattavasti.
Kyllä hyvä kannabis aina paskan humalan voittaa
Kumpaakin olen kokeillut.
Kannabis tuo rauhallisen ja iloisen mielen (huom. Ei kaikille, mutta suurimmalle osalle) ja alkoholi taas tuo huonon olon, riitaa ym.
Pilvi ehdottomasti, juominen on jäänyt kokonaan.
Ne rupes meille vittuileen,
Mutta kai ne on siihen luotu
Ja ne yhteen ääneen totesivat,
Että täällä on hasista juotu
Ja se pienempi tyystin hermostui
Ja sen taskusta löytyi coltti:
"Kyllä, saatana, pitäis nyt pilvee saada,
Kun päällikkö kaiken poltti,
Marihuonaa en ole kokeillut, mutta alkoholista en pidä
Kannabista käytän pari kertaa kuussa, alkoholia en lainkaan.
Budi voittaa alkoholin kyllä 100-0
Alkoholista tulee kauhee darra... ei kiitos. Pilvestä ei.
Ikinä en ole darraa saanut vaikka mitä olisin juonut sekaisin ja miten paljon vain, en rähise kännissä, minulla on aina hauskaa humalassa ja kun viinapullon ostaa niin pärjää oikein hyvin :)
Kerran olen pilveä poltellut, ei enää ikinä! Haju on kamala ja sen jälkeen minua kiristettiin pitkään että jos en osta niin käy huonosti.
Marihuonaa on tullut kokeiltua pari kertaa. Ei tuntunu oikeen miltään.
Alkoholissa on se sosiaalinen nauttimistapa ravintolassa sekä (opittu) maku. Muuten kyllä kannabis ehdottomasti.