Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua...40 ja yllätysraskaana!

Vierailija
15.10.2014 |

Ja kyllä, tiedän kyllä, miten lapset saavat alkunsa. Minulla on lapsia entuudestaan, samoin miesystävälläni. Tilanne on nyt kuitenkin se, että ehkäisystä huolimatta raskaana ollaan. Viikkoja nyt 4+5, eli hyvin alussa. Ensireaktio kummallakin oli, että lasta emme voi pitää. Minua pelottaa ikäni tuomat riskit sekä se, että nyt raskaudesta tietämättä olen nauttinut sekä alkoholia että tupakoinut :( Voiko lapsi olla edes terve? Tässä on nimittäin sattumalta ollut parin viikon sisällä useammat juhlat, joissa on tarjoiltu myös alkoholia. Aiemmissa raskauksissani olen ollut alusta asti täysin ehdoton sekä alkoholin että tupakoinnin suhteen ja nyt olen varma, että olen jo ehtinyt aiheuttaa pysyvää vahinkoa alkiolle.

Mies sitten tänään käänsi kelkkansa ja ehdottikin lapsen pitämistä. 

Nyt on tämän tädin pää sekaisin. Pelottaa raskauden jatkaminen, mutta pelottaa myös sen päättäminen. Kamala tilanne.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40 v. ja ottaisin yllätysraskauden onnellisena vastaan, vaikka perhesuunnittelun kannalta päädyttiin siihen, että 2 lasta riittää. Mutta siis, jos ehkäisystä huolimatta olisi kolmas tulossa, niin kyllä hän joukkoon mahtuisi.

Toki siinä olisi huoliakin, mutta toisaalta huomattavasti vanhemmat sisarukset myös apukäsinä.

Vierailija
2/21 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee abortti niin minä ainakin tekisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään aborttia .. Pidä lapsi. Saisit taas katsella uuden ihmisen kasvamista ja nauttia siitä, kun tiedät sen olevan sinun.
Tuo voi olla viimeinen kerta kun odotat ton ikäisenä, et kannattaa miettiä tarkkaan.
Kukaan ei voi kuitenkaan pakottaa sua pitämään lasta. Keskustele miehesi kansaa kuitenkin .

Vierailija
4/21 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen aina tuota "miten sitä jaksaa yövalvomisia näin vanhana". Biologinen fata kuitenkin on että 40 v pärjää lyhyemmillä yöunilla kuin 20 v. Ero on jopa 2-3 h. Itsekin tarvitsin parikymppisenä vähintään 9 tuntia yöunta, nykyisin riittää 7. Eikä sekään väsytä enempää vaikka joutuisi heräilemään kesken unien.

Vierailija
5/21 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ensiksikään en ymmärrä miksi noin henkilökohtaista asiaa pitäisi tulla tänne vatvomaan. Toiseksi suurin osa varmaan pitäisi lapsen, mutta voihan tuon ikäisellä olla vaivojakin joka vaikeuttaisi raskautta.

Itse olen yli 40v ja kärsin selkäsairaudesta ja lisäksi olen huonouninen. Lapset ovat jo aikuisia. En missään tapauksessa antaisi raskauden jatkua.Sanon suoraan että en jaksaisi sitä rumbaa enää. Eikä miehenikään haluaisi. Joten jokaisen ihan henkilökohtainen asia on pitääkö lapsen vai keskeyttääkö raskauden. En tulisi siitä tänne avautumaan koska se on loppumaton suo. Keskityn lasten lasten hoitamiseen.

Jos ei olisi ennestään lapsia, ja en olisi vela niin toki antaisin raskauden jatkua terveydellisistä asioista huolimatta.

t 15

Vierailija
6/21 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa iässä on aika todennäköistä että menee luonnostaan kesken. Itse oon 41 ja vasta oli keskenmeno. Itse toivon että onnistuisin vielä.

Vierailija
7/21 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata hötkyillä vielä. Jos raskaus jatkuu vielä 8-9 viikolle asti niin olet onnekas.

Vierailija
8/21 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon.

Olen samanikäinen ja rehellisesti sanoen olisin onnellinen samanlaisesta "vahingosta". Haluaisin vielä vauvan, mutta miesystäväni mielestä meille riittää molempien omat lapset :) joita on kolme yhteensä. Tyydyn tähän ratkaisuun, mutta vahingon sattuessa en tekisi aborttia... enkä myöskään tekisi vahinkoa tarkoituksella.

Vierailija
9/21 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin lapsen. Itse tulin ehkäisystä huolimatta raskaaksi ja viikkoja punnittuani asiaa ja välillä olin satavarma että pidän lapsen ja välillä mietin ettei lapsi ole tarkoitettu tähän tilanteeseen (ehkäisy petti, työkuviot haastavat, lapsia uusioperheessämme jo kolme jne). Valvoin öitä ja mietin mitä tehdä ja lopulta päädyin keskeytykseen. Kun vihdoin sain ajan äitiyspoliklinikalle niin raskaus oli hieman oletettua pidemmällä ja jouduin keskeytykseen sairaalaan. Keskeytys tehtiin alkuviikosta ja kadun. Tulen katumaan koko lopun elämääni... Kun sikiö syntyi sairaalan suihkun lattialle niin siitä lähtien kuva on säilynyt mielessä ja olen vain itkenyt sitä millainen äiti tekee näin :, ( Eli jos yhtään olet lapsen pitämisen kannalla, tartu tilaisuuteen ja nauti iltatähdestänne ja pienokaisesta... Ikää itselläni pari vuotta sinua vähemmän..

Vierailija
10/21 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin yli 40v ja olisin tilanteessasi surullinen kans. Nyt on jo tottunut nukkumaan, nauttimaan omasta ajasta jne. Ymmärrän sun fiilikset. Pelkoa siitä että olet juonut ei tarvitse miettiä koska alkiolla ei vielä yhteyttä istukan kautta sinuun, vaan ollut keltarauhasen varassa. Toki riskit suuremmat, seulontoihin pääset jos haluat. Odota nyt muutama viikko ja anna luonnolle aikaa, riski suuri että menee kesken vielä.

Vierailija
11/21 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei vielä tiedä olevansa raskaana, ei alkosta alkuraskaudessa pitäisi olla haittaa. Muutenhan puolet suomalaisista olisivat vammaisia. Sauhuttelu kantsii lopettaa. Hae neuvolasta apua, nauti odotuksesta! Taitaa jäädä kuopukseksi. Sulla on nyt ainutlaatuinen tilaisuus!

Olen nyt 55v ja 15-vuotias teini olisi kiva. Lapsenlapsetkin varmaan olisivat innoissaan nuorekkaasta enosta/tädistä. Ja varsinkin ainoa lapseni. Joka hoitaisikin pikkusisarustaan, tai siis silloin 15vuotta sitten olisi hoitanut mielihyvin, näin on puhunut. ONNEA!!!

Vierailija
12/21 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sinuna olisi alkoholista ja tupakasta huolissani. Itsekin vietin hyvin kostean kuukauden reilausreissun pössyttelyineen juuri ennen plussaa. Terve poika syntyi :) onnea raskaudesta

Vierailija
13/21 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanovat, että yön yli nukkuminen auttaa. Vaan entistä hämmentyneempänä heräsin tähän aamuun :/ 

ap

Vierailija
14/21 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä olisi kamalinta/ mikä asia elämässänne muuttuisi negatiivisesti jos pidätte lapsen?

Vierailija
15/21 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä minä minä... tässä iässä tottunut nukkumaan ja muuta sontaa!! Kanna vastuusi ihminen.
Aivan järkyttävää tekstiä. En käsitä miksi et pitäisi lasta?

Vierailija
16/21 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitää rauhoittua. Suurin osa naisista saavat terveen lapsen 40-vuotiaina. Sellaista se elämä on, ei koskaan tiedä mitä on kulman takana. Ota tämä ihana mahdollisuus vastaan avoimin mielin. Ajattele niitä joilla ei ole mahdollisuutta saada lasta. Kyllä siitä unettomuudesta selviää, olet selvinnyt ennenkin, ja ajattele mikä ihana ihminen sinulla on tulvaisuudessa elämässäsi jos hoidat hänet hyvin. Tsemppiä!

Vierailija
17/21 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se yksi yö taida vielä auttaa. Mutta vähänkin jos mietityttää, suosittelen pitämään lapsen. Harvoin sitä enää syntymän jälkeen katumapäälle tulee, on ne lapset niin ihania kuitenkin. Isot sisaruksetkin varmasti olisivat innoissaan.

Muuttaahan se vauva aina elämää, tuo lisää kuluja ja mietittäviä asioita. Sain itse kolmannen 38-vuotiaana ja on sitä tullut mietittyä, miten helppoa olisi elämä, jos olisi vaan noi isommat. Toisaalta kun katsoo miten pieni kasvaa ja oppii uutta, ihannoi sisaruksiaan ja on aina hymy huulilla, ei sitä voi olla kuin äärimmäisen onnellinen, että meillä on nämä kolme lasta.

Vierailija
18/21 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli yllätyksenä myös, vaikka ollaan up ja molemmilla lapsia entuudestaan, ikäni 36 ja mies n. 50. Aika alkujärkytys oli, mut nyt oon tosi onnellinen. La ihan pian :) onnea sinulle! Mietithän tarkkaan mitä teet! Onko elämässäsi mitään parempaa kuin lapsesi? Ei mul ainakaan. Kyseessähän on kuopuksesi, jolle ilmaantuu kädet ja jalat viikon parin sisään... :)

Vierailija
19/21 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kauheeta! Terve aikuinen nainen raskaana. Jolla on vielä elämänkokemusta ja varmaan jo talouskin kaikin puolin puolison kanssa kunnossa jne...Mutta eihän nelikymppinen halua olla vastuuta ottava aikuinen vaan vapaa juhliva nuori!

Vierailija
20/21 |
16.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain 41 veenä kuopuksen, enkä ymmärrä noita nukkumisjuttuja. Tosin en ole vuosiin nukkunut muutenkaan, joten yöheräämiset mulla helpompia. Mutta kyllä se antaa niin paljon enemmän kuin ottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi