kuinka kauan murtunut varvas särkee?
Voiko mun toukokuun lopussa murtunut varvas oikeasti olla vieläkin vähän rikki? En pysty pitämään kuin väljiä kenkiä, en voi seisoa varpaillani (joogassa erittäin epäkätevää välillä) eikä se taivu kuten ennen. Voiko oikeasti olla mahdollista, että murtuma vihoittelee vielä neljän kuukauden kuluttuakin?
Kommentit (9)
Mulla meni kunnolla just tuosta nivelen kohdalta. Oli turvoksissakin yli viikon. Vääntyi ihan kunnolla ja päälle tuli noin 100kg painoa. :/
-ap
Mulla meni 4kk parantuessa, noin puol v. että tuntui normaalilta.4kk kohdalla aloitin syömään lyricaa vähäksi aikaa sillä röntgenissä varvas oli jo luutunut mutta pääkoppa kivuntuntemuksineen sanoi muuta. Kovasti jaksamisia ap.
Okei. Eli voi siis mennä pitkään. Hyvä tietää etten ole ainoa. Kiitos neloselle. :)
-ap
Särkemisestä en osaa sanoa, kauanko kestää. Varoitan kuitenkin, että se ei välttämättä tule normaaliksi enää koskan, eli liikeradat voivat jäädä vajaaksi. Minulla on käynyt niin sormen kohdalla, vaikka jumppasin ja venyttelin sitä fysioterapeutin ohjeiden mukaan.
Kyllä minullakin useampi kuukausi meni, varmaan kolmisen kuukautta niin että vaivasi tosissaan ja sitten useampi kuukausi niin että särki kylmällä ja tietyissä asennoissa vielä. Se risa varvas jäi semmoiseksi, että kun laitan kaikki varpaat koukkuun niin se jää töröttämään pystyyn :D Ei onneksi haittaa elämää mitenkään.
Mun serkku kertoi, että hänellä murtunut varvas vaivasi aika-ajoin 10 vuotta, nyt ei kuulemma enää vaivaa.
Apua.:D Menee jännäksi elämä. Tuo taipuu (onneksi), mutta selkeästi vähemmän kuin muut vapaat ja tuntuu kuin se haraisi vastaan. Jos tuo vielä kuukauden päästä vaivaa käyn näyttämässä lekurille, kun olen taas kotona. Nyt olen kuuden viikon työharjoittelussa toisessa kaupungissa, eikä hoideta kuin akuutit asiat. Kiitos vastaajille. Nyt on pakko mennä nukkumaan. Hyvää yötä!
-ap
Mulla murtui viikko sitten sunnuntaina ja vieläkin särkee enkä pysty edes kävelemään kunnolla. Yhteensä kolme viikkoa tuli sairaslomaa mutta ens viikolla aattelin jo yrittää töihin (oon siivooja ja askelia tulee 20-30 000 päivässä). Sain ensin vain viikon mutta pakko oli hakea lisää. Kompastuin ja potkaisin sellaiseen painavaan puiseen jakkaraan jalkapöytä edellä :(
Minulla särki vaan ihan muutaman päivän murtumisen jälkeen.