Toi Aku Hirviniemi, voi nolous!
Myötähäpeän! Sehän on ihan ääliö tossa ohjelmassa, ei pätkääkään hauska. ohjelmaformaatti ihan hyvä.
Kommentit (76)
Armanin ohjelma on ihan hyvä, sillä kuitenkin omanlaisensa konsepti siinä.
Hans on ihan ok, paljon riippuu jakson vieraasta. Pelkkiä ruokapaikkoja kun en halua vain esiteltävän tyyliin kuinka Hans syö bagelia Brooklynissä. Ei kauhean omaperäistä.
Ville yrittää, mutta kyllä Venäjän matkailu on ollut kiinnostavampaa kuin tuo klisheinen route 66.
Peterin hispaniamatkailu on niin käsittämättömän huono etten sanotuksi saa.
Tätä en ole nähnyt, mutta komppi tuolle Hispanian surkeudelle. Sitä huonompaa matkaohjelmaa en muista nähneeni. Kaikki juontajaa ja kuvaajaa myöten ihan hukassa - koko ajan.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 00:28"]
Minusta olisi ollut paljon parempi, jos olisivat jättäneet sen Madventures-matkimisen vähemmälle ja tehneet jotain omaperäisempää. Tuollaisenaanhan oli täysi kopio, tosin vedellä lantrattu. Aku ei vain ollut yhtä karismaattinen ja luonnollinen isäntä kuin Riku, jolla jokainen juonto tuli suoraan sydämestä ja suurella asiantuntijuudella. Jotenkin pakotettua huumoria ja Madventures-kopiointia kuvaustekniikoita myöten. Tuli lähinnä myötähäpeä tuosta, Arman sentään vielä meni jotenkin koska on luonnostaan hyvin samankaltainen kuin Riku, mutta Aku on todella kaukana siitä.
[/quote]
En kyllä nähnyt näissä mitään samaa (Aku & Madventures). Madventures-ohjelmassahan on yhteiskunnallinen touch sekä ajatuksena kohdemaiden ja reppureissaajakulttuurin esittelyn ohella myös herätellä katsojia (näkemään epäkohtia niin kohdemaan kuin länsimaisen reissaajankin toimissa).
Aku sen sijaan matkustaa "maailman 7 ihmeeseen" ja koheltaa jotain siinä sivussa. Akun ohjelmalla ei ole mitään erityisen syvällisempää tarkoitusta. Huumoripainotteinen matkailuohjelma, joka kuvattu käsivarakameralla. En siis ymmärrä tätä matkimiskommenttia lainkaan.
Mä ainakin tykkäsin. Oli tarpeeks infoa ja faktaa, ois menny tylsäks jos ois ollut enemmän. Ja sopivasti huumoria, niinku joku aikasemmin sanoikin jo, että tollasta huumoria mitä "ei pitäis" sanoa. Uppoo ainaki muhun. Eikä toi nyt kauheen yksinkertaselle ihmiselle toi huumori sovi, onhan siinä aika paljon vihjailuja ja kiertoilmaisuja ;) on alkanu jo kyllästyttää kaikki liian vakavat matkailuohjelmat missä kuulee tunnin aikana ehkä yhden vitsin. Ja tossa Akun ohjelmassa on ihan sikasiisti pointti! Ne 7 ihmettä!! Ja niille ketkä vikisee siitä että on "liikaa" vitsiä ja että ois tylsä. Älkää kattoko. Mitä voitte odottaa jos Aku Hirviniemi tekee oman ohjelman? Ja ettekö niitä mainoksia oo kattonu! Hanoin vinoin hattu. Varmaan tiesitte mihin soppaan lusikkanne työnnätte jos käännätte maikkarille teidän vihaamanne Hirviniemen ohjelma-aikaan. Masokistin ei pitäis valittaa kivusta.
Tätä on nykyinen tv-tarjonta; muka julkkikset rillaa, naittavat taviksia, tekevät piilokamerajuttuja, laulavat/laulattavat kilpaa, kiertävät maapallon jopolla tai resiinalla, tutustuvat paikallisiin kulttuureihin (vittuilevat ihmisille näiden kotona), käyttävät lapsia (jopa omia) hyväksi typerissä tietovisoissa jne jne ym ym....että näin, nyt pig brother24/7 auki, jos joku vaikka pierasee...!!!!!
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 22:59"]
Akussa ärsyttää juuri se, että se ei riisu sitä (yhtä ja samaa) rooliaan edes haastatteluissa. Kun oli taannoin Embuske&Linnanahde showssa, niin sama maski päällä, joka lauseessa pitää olla se joku juttu, jolle yleisö voi nauraa. Kaikki pitää aina lyödä leikiksi. Olis oikeasti kiinnostavaa nähdä kerrankin se ihan itsenään, ilman että on itse käsikirjoittanut haastattelun etukäteen täyteen omaa läppäänsä. Se ei uskalla olla paljaana ja ns matkustajan paikalla haastatteluissakaan, vaan niitäkin sen pitää itse johtaa. Hui, nehän saattais kysellä jotain, johon ei löydykään heti nasevaa kommenttia. Arvostan koomikkoja, jotka osaavat olla myös vakavia ja erottaa sen työnsä arkiminästään. Saa nähdä koska Aku palaa loppuun.
[/quote]
Niin totta! Mua on häirinnyt ja ärsyttänyt ihan sama.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 22:59"]
Akussa ärsyttää juuri se, että se ei riisu sitä (yhtä ja samaa) rooliaan edes haastatteluissa. Kun oli taannoin Embuske&Linnanahde showssa, niin sama maski päällä, joka lauseessa pitää olla se joku juttu, jolle yleisö voi nauraa. Kaikki pitää aina lyödä leikiksi. Olis oikeasti kiinnostavaa nähdä kerrankin se ihan itsenään, ilman että on itse käsikirjoittanut haastattelun etukäteen täyteen omaa läppäänsä. Se ei uskalla olla paljaana ja ns matkustajan paikalla haastatteluissakaan, vaan niitäkin sen pitää itse johtaa. Hui, nehän saattais kysellä jotain, johon ei löydykään heti nasevaa kommenttia. Arvostan koomikkoja, jotka osaavat olla myös vakavia ja erottaa sen työnsä arkiminästään. Saa nähdä koska Aku palaa loppuun.
[/quote]
Ei se ole mikään maski. Aku on tasan tommonen ihan normiarjessa ja kotioloissakin. Se vaan on semmonen ja sen seurassa naurattaa aina. Ja josksu rasittaa :)
Ai jaa musta se oli taas hauska :D noh, mielipiteensä kullakin.
Tarviiko kaikkea analysoida niin paljon?? Relatkaa!! Mä tykkäsin. Rentoa katseltavaa :)
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 23:49"]Akun ohjelma kopioi Ääliö ulkomailla -sarjaa, ihan samat kohteetkin. Ekalla tuotantokaudella Karl lähetettiin kiertämään maailman 7 ihmettä. Ohjelman taustavaikuttajana Ricky Gervais. Sarja on aidosti hauska, Akun ohjelmaa en voinut katsoa kuin noin minuutin.
[/quote]
Mistä tiedät jos vain 1 minuutin katselit?
Okei, ehkä ootte oikeessa. Ehkä Akun täytyisi pitää pientä taukoa noissa ohjelmissa. Ensin Putous, sitten Posse, ja sitten kävi vierailemassa Enbuske&Linnanahde -ohjelmassa ja nyt tämä Aku ja 7 ihmettä. Ehkä juu pieni tauko. :) Mutta ei ainakaan vuotta, en kestäisi sitä, nimittäin Aku on ihana ja nauran sen vitseille aina. <3 :)
T: Aku-Fani
Samaa mieltä yhden kommentoijan kanssa: Ella Kannisen Italia-sarja todella hyvä! Nimeltään Tie Roomaan: Kaksi pientä elefanttia, ja pyörii mielestäni uusintana telkkarissa.
Myös Sami Yaffan Sound Tracker oli mielenkiintoinen musaohjelma.
Jaakko Selinin vierailuista suomalaisten luona maailmalla olen myös tykännyt.
Nuo loput matkailuohjelmat ei jaksa kiinnostaa. Akua katsoin eilen koko jakson, mutta ei vaan uponnut Akun huumori. Mutta mä nyt oonkin tämmönen tosikko Ylen ohjelmatarjonnasta tykkäävä ja etenkin Teemaa rakastava humanisti.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 21:42"]
Nyt on siis tällainen buumi, lähetetään julkkis maailmalle ja kamera perään. Ensin jäykkis uutisankkuri, nyt höntti halpaheikki. Laittaisivat tuollaiseen ohjelmaan edes ihmisen, joka oikeasti mielenkiintoinen ja jolla jotain kunnon substanssia. Kuten jommankumman Hämeenanttilan, Valtaojan, Huovisen, tms
[/quote]Lisäksi kokkeja ja muita hörhöjä. En kyllä viitsi katsoa uhtään kotimaista enkä ulkomaista matkaajaa. evk
Ihanaa, kun elämän osaa ottaa rennosti ja vitsaillen. ei tää oo niin vakavaa :)
2