Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vieras ei halunnutkaan syödä...

Vierailija
15.10.2014 |

Vieras, sukulainen, jota näen harvoin, tuli käymään toiselta paikkakunnalta työreissulle ja kävi nyt illalla luonani. Oli vielä eilen puhe, että teen päivällisen, mutta hän olikin syönyt niin tukevan lounaan (tarjottu), ettei jaksanut. Itse söin päivällä vain kevyen salaatin ja mulla oli kova nälkä. Hän halusikin vain kahvia ja leipää, tai siis nuo kelpasivat, joten oten sitten itsekin vain leipää ja kasviksia. Kysymys kuuluu, onko tässä tilanteessa epäkohteliasta tehdä silti itselle ruokaa ja syödä? Emme ole kovin läheisiä, mutta käymme toistemme luona kylässä jos samoilla seuduilla liikutaan, sillä tullaan hyvin juttuun kuitenkin. 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ihan kaveri kyseessä niin ei ainakaan ole epäkohteliasta.

Vierailija
2/6 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Tottakai jokainen syö kotonaan mitä haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En syönyt lounaaksi paljon mitään, joten eihän sinua haittaaa jos teen tässä ohessa itselleni vähän päivällistä?"

Vierailija
4/6 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ööh.. miksi olisi epäkohteliasta?

Vierailija
5/6 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin tehnyt ruokaa ja kehottanut vierasta syömään minkä jaksaa. Talo elää tavallaan ja vieraat tulee ajallaan. Meillä on tapana syödä ruokaa iltaisin.

Vierailija
6/6 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vaan, jos ruoka kerran on valmiina, niin tarjoat vieralle kuten aikaisemmin sovitte, jos ei kelpaa, niin olkoon syömättä. Voit itse syödä kaikessa rauhassa, vieras tyytyköön kahviinsa.

Ei ole epäkohteliasta, päin vastoin, olet nähnyt vaivaa ruuan valmistamiseen, vieraan mielipiteistä huolimatta, sinulla on oikeus syödä vartavasten valmistettu päivällinen.