Kokemuksia Mirtazapinista?
Onko toiminut kuten on tarkoitus? Kuinka kauan olette käyttäneet? Itse käytän unta parantamaan, tosin myös mielialalääkkeenä. Aluksi ehkä toimi joten kuten, mtta seuraava pvä on väsynyttä, itse asiassa tuntunut jopa pahentavan masennusta. On niin väsynyyt ettei jaksa olla vihainen tai purkaa muutoin pahaa oloa..Kokemuksia?
Kommentit (24)
Olen käyttänyt kolme kk. Nostettiin puolesta 15mg tabletista kolmen viikon välein kahteen. Aluksi väsytti seuraavana aamuna, jolloin meinasin lopettaa sen, kahden viikon päästä se meni ohi. Sen ansiosta saan illalla unta ja yöllä nukun hyvin. Päivällä olen saanut aika paljon aikaiseksi. En enää illalla jää murehtimaan sairauttani tai kaikkea muuta tai jos ne tulee mieleen, ainakin pääsen niistä ajatuksista hyvin helposti yli.
Paino ei ole noussut yhtään, päinvastoin. En tiedä vaikuttaako se sitten, kun liikun varmaan vähän enemmän vai olisiko perussairauteni siinä taustalla. Alussa muistan tulleen muutamaan kertaan tulleen järkyttävä nälkä myöhään illalla. Nyt olen varannut jotain pientä ja kevyttä sitä varten jos tulee nälkä, se tunne häviää äkkiä, kun hetken syö hitaasti vaikka hapankorppua.
Huono lääke. Seuraavan päivän tokkuraa ei tarvitse sietää. Unettomuuteen on paljon parempiakin vaihtoehtoja, jos siis lääkkeitä lähtee ylipätään kokeilemaan, esim. Zopinox.
Käytin tuota pari kuukautta, enkä huomannut muuta vaikutusta tai sivuvaikutusta kuin ahdistuksen ja itsemurha-ajatukset. Oli hämmentävää, kun en ole normaalitilanteessa koskaan ollut itsetuhoinen tai harkinnut millään tasolla itsemurhaa, mutta mirtatsapiinin kanssa ajattelin päivittäin pitkiä aikoja miten tekisin sen ja milloin.
Söin mirtoja n. 3 viikkoa. Määrättiin unettomuuteen ja ahdistukseen. En ehtinyt syödä suurempaa annosta (1mg) kuin pari pv jonka jälkeen sain melatoniinireseptin. Heittivät kyllä tehokkaasti tajun kankaalle sekä unen laatu oli hyvä MUTTA:
-Aamulla herääminen oli yhtä tuskaa, ihan järkyttävää.
-Ruokaa ruokaa namnam paino noissa parilla kilolla.
-Olin mielialaltani kuin zombie.