Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä LÄMPIMÄÄN pukeutumiseen!? Paleleminen

Vierailija
15.10.2014 |

Auttakaa vilukissaa, liian monta vuotta tuhlattu palelemiseen. Tänään lämpötila on siis ollut 2-4 astetta plussan puolella ja menetin jo toivoni tulevan talven suhteen, jälleen. Kuinka selviytyä kylmyydestä? 

Puin tänään ylleni 2xlegginsit, paksut polvisukat, farkut, alusvaatteet, t-paita, 2xpitkähihainen icon myöhäinen  paita, hieman löysempi paita, paksu huppari, kevyttoppatakki, paksut sormikkaat. Ja olin umpijäässä. :( Mitä tein väärin ja mitä oikein? Palelen myös sisällä, etenkin sormista lähtee usein tuntokin. Vihaan talvea niin paljon!!! Help!

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäkää naiset niitä pipoja pakkasella vaikka tukka menisikin päin vittua. Avopäisyys voi johtaa jopa aivokalvontulehdukseen

Vierailija
42/61 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan nuo lidlin nyt mainostetut urheiluasusteet ja kerrastot lämpimiä arkikäytössä? kellään kokemuksia ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 21:15"]

Onkohan nuo lidlin nyt mainostetut urheiluasusteet ja kerrastot lämpimiä arkikäytössä? kellään kokemuksia ?

[/quote]

Itse katsoin juuri samaa

Vierailija
44/61 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
45/61 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihoa vasten kannatta olla tekninen keinokuitukerrasto jos liikkuu ja hikoilee, mutta sen päällä täytyy aina olla kosteutta sitova lämmin kerros villaa. Ilman urheilukerrastoakin pärjää pelkällä villalla, se on kostuttuaankin lämmin. Puuvillalla ei tee mitään talvella.

Vierailija
46/61 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat pukea liian tiiviitä kerroksia, väljemmissä kerroksissa ilma pääsee kiertämään paremmin ja pysyt paremmin lämpimänä. Kiinnitä huomiota myös materiaaleihin, käytä keinokuitujen sijaan puuvillaa ja villaa, ilmavampi fleece on collegehupparia lämpimämpi.

Vierailija
47/61 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kaupassa n. parikymppisellä tytöllä valkoiset korkkarit ilman sukkia!! Muuten oli pukeutunut legginseihin ja lyhyeen pusakkaan. Oli jalat punaiset ja kylmettyneen näköiset, sääliksi kävi. Eikö omistanut lämpimämpiä kenkiä vai pitikö vain yrittää olla makee? Mene tiedä, koomiselta näytti.

Vierailija
48/61 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihoa vasten urheilukerrasto, en tykkää liukkaasta ja tiukasta matskusta(mulla on yks sellanenkin niin on huono). Modaali on ihan jees ja nyt tarkistin lempikerrastoni niin siinä luki materiaalina micropolyesteri ja elastaani. Joku finnwearin urheilukerrasto jossa lukee move. Tykkään kun on pehmoinen, joustava ja ohut mutta tiiviisti ihon myöhäinen. Varmaan joku villakerrasto on lämmin mutta ei tunnu kivalta iholla. Lapsella on silkkivillakerrasto, voi olla et se olis miellyttävä mutta pesu hankalampi ja hikoilen kainaloista pahasti vaikka vilukissa olenkin.

Mulle pää ja kaula ovat kriittiset eli lämmin pipo ja tuubihuivi tai kauluri kaulaan. Lempparitakki on joutsenen polvipituinen untsikka ja jalassa eccon talvikengät. Jalassa kämpimämmillä keleillä umbron kevyttoppahousut ja jos on paukkupakkaset niin lasketteluhousut.

Mun kokemus on et goretex yms kalvo aatteet ovat kylmiä. Untsikka paras. Käytän fleecejä ja ohuita villapaitoja ja takkeja alla. Jos miettii jotain puuvillaista hupparia niin se on paksumpi ja kylmempi kun ohut villaneule.

Vierailija
49/61 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

PÄÄHINEET: Lämmin hattu, karvapipo tai sitten ihan normi pipo. Tietenkin sellainen pehmeä, ei ohut!
YLÄOSA: Rintaliivit (ofc), 2 toppia, pitkähihainen, neule ja takki.

ALAOSA: Alushousut, 2 legginssit ja lämpimimmät housut jotka sinulta vain löytyvät. Farkut eivät kauheasti auta. Halutessasi myös ulkohousut on hyvä laittaa ulos, ilmat nimittäin viilentyvät.

JALKINEET: Perus sukat, ja villasukat päälle vain. Ulos tarvitsee sitten tietysti kengät, ja mahdollisimman lämpimät na mukavat. Talvikengät olisi hyvä ostaa, jos ei vielä ole. Jotkut sellaiset, missä on karvaa sisällä, jotta se lämmittäisi jalkojasi.

Vierailija
50/61 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilukissa käyttää huivien sijaan aikuistenkin kokoa saatavilla olevia kaulureita, päähineen alle voi laittaa vaikka esim. kelkkailukäyttöön tarkoitetun kypärämyssyn. Jalkineissa parhaat pohjalliset ovat huopaiset tai solumuoviset, käteen niin reilut rukkaset että mahtuu tumput alle.

Vierailija
51/61 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaa kerrosten väliin. Pelkään itsekin talvea. Espanjassa nyt muutama talvi oltu paossa.

Vierailija
52/61 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmyyteen kestää aina tottua, ekat kylmät ilmat tuntuu pahimmalta. Keväällä kun on samat asteluvut kuin nyt niin tuntuu paljon lämpöisemmältä.

Vierailija
53/61 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
54/61 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 20:21"]jostain markkinoilta ostin helVEtin rumat villahousut jotka on tosi lämpimät kovilla pakkasilla. Jos sisällä oikein palelee jalkoja niin reinoissa pysyy varpaat lämpiminä. Ei ihme että vanhukset niitä suosii. Kenkänä mulla on nauhalliset kuomat, niissä on niin reilu lesti että mahtuu villasukka.
[/quote]

Sama täällä, mulla on kans torikauppiaalta ostetut perinteiset harmaat sepalukselliset villahousut, varsinaiset seksintappajat! Olen myös saanut ystävältäni mummonaikaiset reiteen asti ulottuvat villasukat, niissä on sukansuussa jopa nappi sukkanauhaliiviin kiinnittämistä varten :D

Vierailija
55/61 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät villasilkkikalsarit, Ruskovillan tai Sokkarin/Stockan omien merkkien. Minkä malli paras omalle kropalle.

Itselläni kaikki muut valinnat ovat toisarvoisia, kunhan nuo ovat ihoa vasten.

Vierailija
56/61 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huomannut kaikista parhaaksi paitayhdistelmäksi seuraavaa: alustoppi, tekokuitua oleva paita (vaikka kevyt satiinipaita) ja päälle paksu neule. Kyllä on lämmintä (ja kaunista myös)! Ilmeisesti tekokuitua oleva paita lämpiää ihoa vasten ja neule pitää lämmön. Kannattaa ainakin kokeilla :)

Vierailija
57/61 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin vihaan. Tarkenen, kun on pitkät kalsarit, collararit, lasketteluhousut, pitk.hihainen aluspaita, fleece, untuvatakki. Tyylitöntä, mutta lämmintä.

Vierailija
58/61 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda ohuempiin kerroksiin ja suosi villaa ja untuvaa. Alle alusvaatteet, sitten pitkälahkeinen ja hihainen merinovillakerrasto, villasukat, se huppari ja housut (tuulenpitävä kerros on hyvä, esim windstopper-fleeceä). Jos haluat vielä yhden alusvaatekerroksen laita tekninen urheilu-keinokuitukerrasto ihoa vasten. Untuvatakki, kunnollinen ja pitkä, esim. Joutsenen. Windstopper-pipo ja nahkarukkaset joissa sisällä karva, vaikka kaamospajan. Löysät villavuorelliset nahkasaappaat. Ei palele enää.

Vierailija
59/61 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 19:47"]Minäkin vihaan. Tarkenen, kun on pitkät kalsarit, collararit, lasketteluhousut, pitk.hihainen aluspaita, fleece, untuvatakki. Tyylitöntä, mutta lämmintä.
[/quote]

Kai se itsekin täytyy tänä vuonna lasketteluhousut ostaa ulkoiluhousuiksi.

Vierailija
60/61 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoit farkkujen päälle alusvaateet?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän