En saa kolonoskopian tyhjennysnestettä alas...
Ihan hirveän makuista! Join ekasta lasillisesta vasta vähän alle puolet, miten muka pitäisi saada vielä litroja tätä alas??? Join senkin nenästä pitäen. :( en ymmärrä miten ikinä tulen saamaan tuon alas, jos edes se onnistuu... vinkkejä maun kestämiseen?
Kommentit (60)
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 16:41"]
Täällä ei saa edes Panacodia vaan Buranaa, jos julkisella puolella tehdään.
[/quote]
En kyllä ymmärrä miten noi kipulääkkeet oikeesti voi sitä toimenpidettä mitenkään auttaa, koska tuntui ihan siltä että oltaisiin teurastettu sisältä päin. Luulen kyllä että olisin ollut paljon rauhallisempi ja se olisi mennyt paremmin jos hoitajat tai joku edes olisi selittänyt tähystäessään mitä tekee. Mulle se oli sitä että tähystin tungettiin hirveällä vauhdilla sisään ja sitten tuntuikin jo järkyttävä kipu kun pumppasivat suoleen ilmaa, jolloin aloin huutaa kivusta ja olin ihan paniikissa. Olisi varmaan auttanut että olisin saanut vähän rentoutua välissä ja että olisivat tehneet vähän rauhallisemmin sen, koska tuo oli vain yksinkertaisesti kamalaa miten tämä tähystys meni.
T. Ap
Mulle on tehty yksityisellä lääkäriasemalla tähy. Se oli ihan hirveetä. Ei ollut hoitajaa pitämässä kädestä eikä lääkäri selittänyt mitään. Julkisella puolella ihan eri meininki. Paljon asiallisempaa käytöstä.
Tehty colonoskopia useampaan kertaan. Johtuisiko se 'kiduttaminen' siitä että maksusitoumuksella menin minäkin. Mitään kivunlievitystä ei tippunut, vaikka pyysin ja etukäteen oli siitä ilmoitettu että sen haluan. Huh huh. Voi sua ap! Toivottavasti pääset ensi kerralla kunnalliselle, jos tärppäsi parempi lääkäri.
Se on tekijästä kiinni. Sen puoleen ei kannata pelätä hirveesti jos meet uudestaan. Meidän terkkarissa pystyy toivomaan lääkärin. Yliopistosairaalassa ei onnistu.
Ja litku kannattaa vaihtaa johonkin mitä ei tartte niin paljon juoda. Paras oli se, kun sain n. 2,5 desin pullon sairaalassa, kun muuten olisin oksentanut. En muista enää nimeä. Kallista kuulemma on.
Minä sain työterveyden kautta tähystyksen nukutuksella kun sanoin etten suostu tulemaan ns. elävältä.
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 18:19"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 16:41"]
Täällä ei saa edes Panacodia vaan Buranaa, jos julkisella puolella tehdään.
[/quote]
En kyllä ymmärrä miten noi kipulääkkeet oikeesti voi sitä toimenpidettä mitenkään auttaa, koska tuntui ihan siltä että oltaisiin teurastettu sisältä päin. Luulen kyllä että olisin ollut paljon rauhallisempi ja se olisi mennyt paremmin jos hoitajat tai joku edes olisi selittänyt tähystäessään mitä tekee. Mulle se oli sitä että tähystin tungettiin hirveällä vauhdilla sisään ja sitten tuntuikin jo järkyttävä kipu kun pumppasivat suoleen ilmaa, jolloin aloin huutaa kivusta ja olin ihan paniikissa. Olisi varmaan auttanut että olisin saanut vähän rentoutua välissä ja että olisivat tehneet vähän rauhallisemmin sen, koska tuo oli vain yksinkertaisesti kamalaa miten tämä tähystys meni.
T. Ap
[/quote]No huh. Mulle kyllä selitettiin sekä etukäteen, että toiminnan edetessä koko ajan, mitä tapahtuu ja tehdään. Ainoa kohta, jossa luulin kuolevani, oli se suolen ylämutka, se oli jotain aivan kamalaa, mutta sekin kerrottiin etukäteen, että toisilla se ottaa kovinkin kipeää. Ja myös kerrottiin, että hoitaja voi maata lähes koko painollaan sillä hetkellä suolen päällä :).
Kokemus oli tosi kurja, mutta hyvin hoidettu henkilökunnalta.
Itse saan sen näin: litku jääkaappikylmäksi ja joka kulauksen perään huikka sekamehua. Kamalaa se on silti.
Kulauta kurkkuun ja nielaise nopeasti. Se on hirveää. Älä jää maistelemaan.
Joo, kannattaa juoda mahdollisimman kylmänä. Itse hankin jälkimauksi tikkarin, jota imeskelin hetken jälkeenpäin. Äkkiä siihen litkun makuun kyllä tottui, viimeinen litra meni alas lähes huoneenlämpöisenä.
Kokeile imeä pillillä. Tai laita väkevä pastilli suuhun.
Ja tosiaan kylmänä niinkuin joku jo kirjoitti.
Sekoita siihen mehua. Ei se silti herkkua ole. Nimimerkillä Itkin ja join
Jääkaappiin tein aina sen litran satsin, kunnon lasillinen kerralla alas ja vähän väkevää mehua perään... Kannattaa suoda myös jotain lämmintä tai kohta olet aivan jäässä kun suoli rupeaa tyhjentymään.
Se on myös hirveä tunne, kun sitä on juonut hemmetisti ja vatsaa on pallona, eikä kärsi juoda ollenlaan. Sitten lentää ripuli.
Kävin apteekista ostamassa Picoprepiä (vaikka toimenpide 13h päästä!! Se olisi pitänyt aloittaa jo aamulla :(.. ) ja toivon että saan sen paremmin alas, äskeistä litkua en saanut pillin + eucalyptuspastillienkaan avulla alas. Ihan hirveää jos ei onnistu tähy kun olen ollut niin huolissani pitkän aikaa..
T. Ap
Itse join sen huoneenlämpöisenä, jottei tulisi niin jäätävä kylmänhorkka. Onhan se maku karmea mutta pakko mikä pakko. Hulautin mahdollisimman paljon kerralla ja heti toista mehua perään.
Mehua päälle.
Ennen tyhejennystä kun muutaman päivän syö helposti hajoavaa yms ruokaa pääsee helpommalla tyhjäyksessä.
Paina väkisin! Tuo on karmeaa mutta haluaisitko aloittaa uudestaan kun ei eka kerta onnistu? Joskus oon joutunut vetämään noita tosi tiheään sairauden takia. Karmeaa mutta selviytyy siitä. Se juoma pitää olla tosi kylmää
No sepä oli nopea tähystys... heti kun alkoivat laittaa ilmaa niin huusin kurkku suorana kivusta ja rääyin lopettamaan, sattui niin helvetisti että luulin oikeasti että kuolisin. Ottivat pari koepalaa kuitenkin, eivät saaneet tähystettyä kuin paksusuolen alkua vaan. Vähän noloa kun hoitajatkin katsoivat kuin halpaa makkaraa. Nyt en saa sitten tietää, että olisiko siellä joku kasvain ollut kun oireet siihen kuitenkin viittasivat.. ja hassua ettei diapam ja panacod auttaneet yhtään, olo on ihan normaali, reaktioaika ehkä hieman pidempi.
T. Ap