Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen huutanut koko päivä miehelle

Vierailija
15.10.2014 |

Olen kahden lapsen kanssa kotona. Nuorempi 7kk ja vanhempi 3v. Olen ihan loppu. Haluan omaa aikaa. Edes tunnin muutaman kerran vuodessa.

Ei ole eikä tule. Olen sitten huutanut miehelle koko päivä. Olen niin kyrpiintynyt kun minulla ei ole yhtään mitään omaa aikaa enää minun elämässä. En pääse rauhassa suihkuun, en vessaan, en mihinkään. Aina joku huutaa ja kaipaa apua. Miehen vastaus: sittenhän kaikki jää pihalla tekemättä. Joo.... just. Se pihatekeminen sisälsi tänään sen että hän toi sisälle pari koria klapia.

Vuoden aikana minulla on ollut omaa aikaa kolme kertaa. Kerran kävin lääkärillä, kerran muutaman tunnin pienkirurgisessa toimenpiteessä ja kerran näöntarkastuksessa. Olenko kohtuuton? En yhtään nauti lasten kanssa olemisesta enää koska en saa hetkeäkään olla yksin... :(

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mies sitten on esim. tänään tehnyt koko päivän jos kerran on ollut kotona? Haahullut pihalla? Pelannut? Tullut vaan istumaan valmiiseen ruokapöytään ja häipännyt taas? Ruuankin jälkeen voi vaikka sanoa ihan neutraalisti, että korjaa sinä pöytä ja laita astianpesukone päälle, minä käyn nyt lenkillä. Aika lapsellinen pitää miehen olla, jos sanoo ettei aio sitä tehdä. 

Vierailija
22/27 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kotiin apua. Lastenhoitoa ja siivousta, ihan mitä vain, mutta niin, että se auttaa sinua. Lopeta huutaminen miehelle ja ala toimimaan. Huutaminen tuskin auttaa ja lasten ei tarvitse kuulla, kuinka siinä karjut, että sinun täytyy koko ajan hoitaa heitä... Ota kalenterin esiin, merkitset siihen ne menneet "omat aikasi" ja mietit miten haluat omaa aikaasi tästä eteenpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi paljon hyviä ajatuksia on tullut, kiitos niistä. On se ihan totta että se on väärin lapsia kohtaan että mä karjun kun haluan omaa rauhaa. 7kk ikäinen nukkuu huonosti ja 3vllä on raskas uhma. Koko ajan huono omatunto siitä että jompikumpi jää jotain vaille kun toista hoidan tai autan....

Oma vikahan tämä koko soppa on. Lapsilla on eri isät joten se samalla ovenavauksella lähteminen ei toimi. Esikoinen on pakko ottaa mukaan menin minne vaan.

Huono omatunto nytkin koska edes halusin mitään itselleni. Paska äitihän mä olen. Tänäänkin mies otti valokuvia kun paiskasin ruokaa roskiin. Olin vaan niin kyllästynyt että en saa ikinä syödä ruokani rauhassa. Hän sitten julkasi kuvat facebookiin miten minä tuhlaan ruokaa :(
Ap

Vierailija
24/27 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käsitys, että hynttyyt lyödään yhteen, perustetaan perhe tai ollaan parisuhteessa yhdessä, toinen toistaan tukien. Halutaan, että kummallakin on hyvä olla suhteessa, elämässä. Jos tämä ei toteudu niin sitten on parempi erota. Teidän hommassa mies on mukana vaan osassa juttuja ja ei ainakaan sun puolella, enemmänkin vastaan.

Mies hoitaa vain toista lasta? Mies laittaa todisteita Faceen sun tuhlailevaisuudesta? Mies ei auta, että saisit hetken omaa aikaa?

En keksi muuta, että asuminen ja talous on helpompaa kuin olla omillaan, ja huononkin miehen sietää näistä syistä. Ei siinä mitään, minä en halua syyllistää, oma ukkosi sen jo tekee. Mutta oman onnesi hukkaat, parempi hyvä paska kuin huono mies.

Vierailija
25/27 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olette päätyneet tuollaiseen suhteeseen? Mies hoitaa vain toista lasta, naurettavaa. Itsekin elän uusperheessä eikä tuollainen tulisi kuuloonkaan. Teet kuten edellä neuvottu. Ilmoitat miehelle, että huomenna menoa klo16-19 ja menet sitten myös. Vaikka kahvilaan lukemaan kirjaa. Te olette perhe, miehen suhtautuminen esikoiseesi on kuvottava.

Vierailija
26/27 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 18:52"]Tosi paljon hyviä ajatuksia on tullut, kiitos niistä. On se ihan totta että se on väärin lapsia kohtaan että mä karjun kun haluan omaa rauhaa. 7kk ikäinen nukkuu huonosti ja 3vllä on raskas uhma. Koko ajan huono omatunto siitä että jompikumpi jää jotain vaille kun toista hoidan tai autan....

Oma vikahan tämä koko soppa on. Lapsilla on eri isät joten se samalla ovenavauksella lähteminen ei toimi. Esikoinen on pakko ottaa mukaan menin minne vaan.

Huono omatunto nytkin koska edes halusin mitään itselleni. Paska äitihän mä olen. Tänäänkin mies otti valokuvia kun paiskasin ruokaa roskiin. Olin vaan niin kyllästynyt että en saa ikinä syödä ruokani rauhassa. Hän sitten julkasi kuvat facebookiin miten minä tuhlaan ruokaa :(
Ap
[/quote]
Apua mikä kusipää toi sun miehes on! Ei hoida sulle edes ruokarauhaa! Mitä tollasella tekee?

Vierailija
27/27 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se, että on eri isät liittyy asiaan. Eikö mies ole ottanut sinua SEKÄ lasta. Etkö tehnyt alusta lähtien selväksi, että molemmat kuuluvat kauppaan ja jos samassa taloudessa asutte, miehelläkin on vastuu molemmista lapsista. Jos olisin eronnut äiti ja seurustelisin uuden kanssa, en hetkeäkään miettisi miehen kanssa yhteen muuttoa, jos mies ei huolisi myös lastani (huolimatta siitä, että lapsella on omakin isä ja lapsi on esim viikonloppuisin bio-isän kanssa).