joulun lapsi -paketti
Olen pakkaamassa lahjaa operaatio joulun lapsi -keräykseen. Muistaakseni aiemmin pakkausohjeissa on ollut selkeästi, mitä paketista olisi ainakin löydyttävä, mutta nyt ohjeissa on vain litania tavaroita, joita pakettiin voi laittaa. Onko siis tarkoitus, että paketista löytyisi kattavasti kaikkea mahdollista, esim. vaatteiden osalta pipo, käsineet, paita, housut jne., vai voiko siihen laittaa vaatteista vain pipon (ja tietty sitten muuta tavaraa lisäksi). Olen siis ostanut nyt aika kattavasti tavaraa niillä ohjeilla mitä viime vuodelta muistan, mutta nyt katsoin ohjeita, eikä mainittu mitä paketista pitäisi ainakin löytyä (toki 1-2 lelua oli mainittu oleellisena, mutta muut olivat vain luetteloitu). Olen ostanut sen verran monipuolisesti tavaraa, että pakettiin ei meinaa mahtua, ja nyt mietinkin, teenkö näistä tavaroista useamman paketin, jolloin ostaisin vielä muutaman lisätavaran?
Katsoin facebookin sivuilta jonkun tekemää pakettia, jossa oli lähinnä leluja, hiuspinnejä ja olisiko ollut lapaset, jolloin aloin miettiä, että eikö tarvitsekaan olla niin paljon vaatteita yms.
Kommentit (5)
siis tarkoitin että tässä ko. näkemässä paketissani oli hirveesti LELUJA semmosia krääsä leluja :((
monta kampaa ja värikynät ilman että olisi ollut minkäänlaista vihkoa tmv... ja kaksi sellasta pesusientä!!! tietenkin plussaa paketissa ko.paketissa oli fleese housut ja paita !!!!!! sekä hammasharja ja tahna sekä saippua, aarekartta pussi myös...mutta ois riittäny vaikka ne värikynät ja joku värityskirja..
niin itsellä olli myös tuon pinemmän tytön paketin mukana värikynät tuon väritysvihkon kanssa..
kyllä munkin eka paketti joskus minkä tein n. 20 vuotiaana, kun tämä operaatio joulunlapsi alkoi niin oli
sellanen että varmasti joutivat sitä hieman säätemään ja korjailemaan ;)
ei väliä mistä ne vaatteet ostaa, kun sitä pakettia ei olla täytetty pelkästään sillä tavaralla!!!!! lämpimät vaatteet on tärkeimmät mitä ne talvella kaipaa / tarvii siihen päälle joku karkkipussi ja joku yksi lelu..oli se sitten se taskulamppu tai värityskirja kiiltokuvineen...mutta pääpaino vaatteilla...jotka lämmittää ( siis esim. villasukat, vuorelliset tumput ja pipo...ja mielellään jotkut gollege housut ja paita tai sitten fleeceä..).
hintaahan tuolle yhdelle paketille tulee 50 euroa..tietenkin mulla stabilo tussit nostivat hintaa ja penaalia en löytänyt halvemmalla kuin 7 eurolla.. ettei sitä kovin montaa pakettia pysty tekemäänkään, mutta se ei ole lienee myöskään tarkoituskaan.. ;) pointti varmaan pitäs pysyä siinä, että paketit olisivat ennen kaikkea JÄRKEVIÄ kokonaisuuksia!!!!!
Mä uskoisin että meininki on sama kuin ennenkin. Eli jos paketista puuttuu jotain oleellista, se lisätään sinne. Yritän ainakin itse tehdä paketistani "täydellisen", niin ettei mitään puutu, muttei myöskään ole liikaa (eipä sinne ylimääräistä mahtuisikaan).
äshä kirjoitin sekavasti ja ihan liian nopeasti.. poistaisin jos voisin..mutta meni asiayhteydetkin sekaisin..LIIAN KIIRUS!!!!
[quote author="Vierailija" time="17.10.2014 klo 10:01"]
tietenkin mulla stabilo tussit nostivat hintaa
[/quote]
Tusseja ei pitäisi laittaa! Mieti, että kun korkit jää auki/häviää, niin siinä oli sitten ne tussit :( Vahaliidut tms. lienee parhaat, kun niitä ei tarvitse edes teroittaa.
Itse tein kaksi pakettia, n. 4 ja n.8 -vuotiaille tytöille.
Ostin molemmille H&M:ltä kauniin pitkähihaisen t-paidan, siihen sopivat nätit housut. ( paita 4,95 ja housut tasan 7euroa. lisäksi nätin vaaleanpunaisen, vuorellisen pipon molemmille ja ihanat lämpimät vuorelliset tumput. tämän lisäksi ässä mix pussit, hammastahna ja harja, dove saippuat, pinemmälle touhula värityskirja ja kauniita+söpöjä kiiltokuvia prismasta. toiselle bear me to you -nalle penaali, stabilo tussit sekä vihko jonka kannessa on söpön koirankuva ja kimalteella höystettynä.
Näin operaatio joulunlapsi FB sivuilla paketin, millaista ei kannata pakata :( hirveesti jotain ihme halppis krääsää...nimen omaan kannattaa satsata vaatteisiin jotka ovat lämpimiä, nättejä , hennesiltä saa edullisesti, myös että olisi ainakin se pipo ja lapset mukana, sillä näillä lapsilla ei välttämättä ole edes niitä lapasia saati pioja..villasukat myös olisi hyvä pakata mukaan...
pakettiohjeissa oli mainnittu yöpuku, mietin että talot varmasti hyisen kylmiä joten taitavat nukkua usein tumput, pipo ja muutenkin lämpimät vaatteet päällä ;) joten ostin paidan lisäksi housut...
tietysti lapset ilahtuvat karkkipussista ja jos saavat esim. jonkun värityskirjan ja koulutarvikkeita. ( puuhakirjoja ei ehkä kannata pakata, sillä tekstit niissä suomeksi..)