Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

joka päivä 1-3 olutta

Vierailija
15.10.2014 |

Jos juo joka päivä 1-3 kaljaa onko tämä huono merkki?

Kommentit (24)

Vierailija
2/24 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisten normien mukaan silloin on alkoholisti. Mutta jos voi olla ilman olutta, niin ettei tule vieroitusoireita (myös pahantuulisuus/se että ajattelee koko ajan että ois kiva ottaa lasketaan) ei mielestäni ole ongelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laske rahan kulutus ja kalorien saanti vuositasolla ja mieti, onko liikaa. Tuon olutmäärän alkoholista ei ole terveelle aikuiselle haittaa.

Vierailija
4/24 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoholisti :)

ei todellakaan ole, voi jumalauta taas

Vierailija
5/24 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla on kohta kihti, juoppojen av-mammojen elintasosairaus. Lisäksi sut tunnistaa pallomahasta, ei jalkapallo- vaan jumppapallomahasta.

Vierailija
6/24 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne turvota sua? Hiivan määrä myös melkoinen, kutiseeko alapää?

Vierailija
7/24 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on, mutta mä olenkin terveysnatsi, jonka mielestä kaikki alkoholinkäyttö on turhaa ja tarpeetonta.

Vierailija
8/24 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuttu jonka on pakko saada aina pari olutta illalla niin taitaa olla hieman riippuvainen tästä aineesta. Mutta jos on esimerkiksi yövuoroon menossa hän kykenee olemaan ilman alkoholia. -ap

Vierailija
9/24 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi juot olutta joka päivä? Ihmettelen siksi kun mulle tulee oluesta äkkiä tosi ähky ja turvonnut olo enkä haluais sitä joka päivä. Joskus olut on tosi hyvää, kuten esim kesähelteellä kun puuhailee pihahommissa. Mutta jokapäiväisenä juomana en kyllä välitä. Tosin mua turvottaa kotikaljakin ja siideri myös.

Vierailija
10/24 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihme, että mä en ole lihava ja kihtinen pallomaha

t. joka päivä 2 lasia viiniä tai olutta juova vanhempi naisihminen

Vierailija
11/24 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 17:12"]

alkoholisti :)

ei todellakaan ole, voi jumalauta taas

[/quote]

Kattelepa huvikses AUDIT-testi ja täytä se niin kuin joisit 1-3annosta olutta vuorokaudessa. Tule sitten nauramaan. Ja kuten viestissäni totesin, ei mun mielestä ongelmaa ole, jos voi olla ilman olutta.

Vierailija
12/24 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isän alkoholismin pahenemisen merkki oli se että tuli joka päivä kaljakassin kanssa töistä kotiin. Muutama vuosi siitä niin olikin kokopäiväjuoppo. Nyt on jo kuollu Mutta toki on yksilöllistä miten riippuvuus tulee, mutta yleensä se tulee hiipien. Mutta hieman arveluttaisi jos joka päivä "on pakko" saada kaljaa. 

Vierailija
13/24 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen alkoholisti, kiva lisää ceeveehen :)

Vierailija
14/24 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin kukaan alkoholisteista olisi uskonut sellaiseksi päätyvänsä. Riippuvuus ei tule noin vain joku kaunis maanantai. Piintyneistä tavoista on vaikea päästä eroon. Siksi kannattaa miettiä mitä elämäntapoja itselleen haluaa. Sama on esim tupakan kanssa. Sekin on tapa.

Vierailija
15/24 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi teitä, mieluumin 3 kaljaa päivässä juova mukava ihminen, kuin psyykenlääkkeitä vannepäänympärillä ylemmyydentunnoissaan rypevä pirttihirmu

Vierailija
16/24 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en voi ollenkaan ymmärtää alkoholinjuontia.

minä juon ainoastaan raikasta lähdevettä, josku with a twist of lemon.

olen paras! miksi kaikki eivät ole kuin minä?

Vierailija
17/24 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 17:24"]

voi teitä, mieluumin 3 kaljaa päivässä juova mukava ihminen, kuin psyykenlääkkeitä vannepäänympärillä ylemmyydentunnoissaan rypevä pirttihirmu

[/quote]

Onneksi on muitakin vaihtoehtoja. Paitsi että alkoholia ei kannata käyttää jos on psyyken kanssa ongelmia. Alkoholi pahentaa ja aiheuttaa masennusta.

Vierailija
18/24 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä tulisin tuosta määrästä humalaan. en halua olla joka päivä kännissä eli on ihan liikaa. mulle. muista en tiedä.

Vierailija
19/24 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä se lähtee. Mun veli kuoli 50v, ruumiinavauksessa todettiin mm. pikkuaivojen surkastumaa. Mun äiti on 70v. Joi 30v sitten muutaman kaljan aina töiden jälkeen. Vähitellen määrät kasvoivat. Nyt alkoa kuluu ihan kiitettävästi. Ihan on juoppohullu.

Vierailija
20/24 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juon 9-15. Viikonloppuisin enemmän. Jep, olen kusessa. Jos tuo sinulle riittää, niin mikäs siinä, mutta muista kiinnittää huomiota siihen jos määrät alkavat nousta eikä se yksi kalja maun tai rentoutumisen takia enää olekaan tarpeeksi vaan alkaa tehdä mieli lisää etkä osaa olla hakematta, silloin on rajoitettava. Usko pois, myöhemmin se ei enää olekaan niin helppoa.