Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveripulma

Vierailija
15.10.2014 |

Olen pitänyt yhtä ystävääni todella hyvänä ystävänä. Aina kun nähää, voidaan jutella toisillemme ummet ja lammet. No nyt on alkanut mietityttämään. Tämä kaveri häpeilemättä käyttää hyväksi. Siis ihan kaikkea. Minunkin ystävällisyyttä käyttää hyväksi. Mutta siinä se onkin, heti kun hänen kaukosuhde poikaystävä muutti hänen lähelleen, he asuvat nyt yhdessä vaikka tämä ystäväni ei olekaan kirjoilla siellä. Me ollaan koko tän ajan jouduttu menemään sinne ja minä olen aina se kuka bussilla menee moikkaamaan tätä ystävää, kun hän ei voi missään nimessä tulla koskaan meille. He vain valittelevat kun eivät voi edes 16e käyttää siihen että edes joskus näkisivät meidät. Ei olla nyt käyty siellä pitlään aikaan ja sen takia en ole käynyt ystävälläni. Ei olla siis edes 16e arvoisia. Vaikka me näiden vuosien ajan ollaan käytetty bensaa ja bussirahaa että päästään näkee. Ollaan pyydetty että tulisivat meille joskus, mutta ei. Sitten vielä tämä, me kerran ajateltiin että jos kuskattaisiin ne 5e eestä meille ja takas niin että säästäisivät sen 11e, mutta eivät edes maksaneet tätä. Ömm rahan ei pitäisi olla noin paha ongelma kun on tosiystävyys kyseessä vai? Ja he eivät ikinä voi iloita meidän onnesta vaan yleensä ovat katkeria, todella pahasti.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 15:11"]

Olen pitänyt yhtä ystävääni todella hyvänä ystävänä. Aina kun nähää, voidaan jutella toisillemme ummet ja lammet. No nyt on alkanut mietityttämään. Tämä kaveri häpeilemättä käyttää hyväksi. Siis ihan kaikkea. Minunkin ystävällisyyttä käyttää hyväksi. Mutta siinä se onkin, heti kun hänen kaukosuhde poikaystävä muutti hänen lähelleen, he asuvat nyt yhdessä vaikka tämä ystäväni ei olekaan kirjoilla siellä. Me ollaan koko tän ajan jouduttu menemään sinne ja minä olen aina se kuka bussilla menee moikkaamaan tätä ystävää, kun hän ei voi missään nimessä tulla koskaan meille. He vain valittelevat kun eivät voi edes 16e käyttää siihen että edes joskus näkisivät meidät. Ei olla nyt käyty siellä pitlään aikaan ja sen takia en ole käynyt ystävälläni. Ei olla siis edes 16e arvoisia. Vaikka me näiden vuosien ajan ollaan käytetty bensaa ja bussirahaa että päästään näkee. Ollaan pyydetty että tulisivat meille joskus, mutta ei. Sitten vielä tämä, me kerran ajateltiin että jos kuskattaisiin ne 5e eestä meille ja takas niin että säästäisivät sen 11e, mutta eivät edes maksaneet tätä. Ömm rahan ei pitäisi olla noin paha ongelma kun on tosiystävyys kyseessä vai? Ja he eivät ikinä voi iloita meidän onnesta vaan yleensä ovat katkeria, todella pahasti.

[/quote]

Plus vielä tähän, että itse olen niin kiltti en oikein viitsi sanoa mtään tästä mutta kihlattuni on semmonen että sanoo kyllä suoraan että eikös nyt oisi teijän vuoro ? Mutta tällä mitään vaikutusta

Vierailija
2/17 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, että olen itsekäs mutta päiväbudjektini on tällä hetkellä 6€/pvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä?! Pyydättekö te bensarahaa kun kuskatte ystäviänne ja sitten vielä sanot että ystävyys ei rahasta kiinni?!

Vierailija
4/17 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa aika inhottavaa, mutta entä jos kaverillasi ei vain oikeasti ole rahaa?

Tuntuuko sinusta sitten, että hän olisi jotenkin muuten käyttänyt ystävyyttäsi hyväksi, onko minkätyylinen ihminen kyseessä ylipäätään?

Vierailija
5/17 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika normaalia että elämäntilanteista riippuen joskus nähdään enemmän ja joskus vähemmän. Saatan nähdä lapsuuteni ystäviä vain pari kertaa vuodessa koska meillä on paljon välimatkaa, mutta aina juttu luistaa siitä mihin jäi. Aika lapsellista ja turhaa olisi tälläisestä katkeroitua tai odottaa että ystävyyden pitää toimia vastavuoroisesti ja kyläillään aina säännöllisin väliajoin toisella. Omasta mielestä on ihan normaalia, että esim. jos ystävä alkaa seurustelemaan niin silloin ei nähdä niin usein. Saatika sitten välimatkan pidentyessä. Ihme katkeraa lapsellista tilitystä. Ei ketään voi käskeä ja ystävyys perustuu vapaaehtoisuuteen.

Vierailija
6/17 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ikä oli?!

Vierailija
7/17 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 16:36"]

Jos aina vedotaan rahanpuutteeseen syynä ettei voi tavata niin kyllä se alkaa ärsyttää, etenkin kun rahaa riittää tupakkaan ja ties mihin sekä matkoihin jonnekin muualle. En ole ap mutta kokemusta on. 

[/quote]

Tätäpä just! "En pääse tulemaan teille 10km päähän" ja "lähden tallinnaan ja poikaystäväni reissaa puol suomee" ei mun mielest kuulu samaan keskusteluun. Noh ehkä mekin tästä lähin säästetään rahamme tallinnan matkaan kun mentäs niille kylään :D en halua olla nipo ystävyyssuhteissa mutta en halua tulla hyväksikäytetyksi. Oon liian kiltti muutenkin ja helposti toisten vietävissä, en ole enää tästä lähin tollasille "ystäville" 

Vierailija
8/17 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui kertoa tosiaan että meidän budjettimme on samaa luokkaa. Nämä meidän kaverit vain ovat pihejä, ja kyllä heillä on rahaa ostaa telkkaria yms... meilläkään ei ole rahaa tuhlattavaksi mutta pyritään näkee ystäviämme silti. Mutta ärsyttää kun sanotaan ettei ole rahaa edes tulla 16e tulla meille mut silti ostetaa ties mitä roinaa kotiin 

T.ap 

Vierailija
9/17 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 15:35"]

Aika normaalia että elämäntilanteista riippuen joskus nähdään enemmän ja joskus vähemmän. Saatan nähdä lapsuuteni ystäviä vain pari kertaa vuodessa koska meillä on paljon välimatkaa, mutta aina juttu luistaa siitä mihin jäi. Aika lapsellista ja turhaa olisi tälläisestä katkeroitua tai odottaa että ystävyyden pitää toimia vastavuoroisesti ja kyläillään aina säännöllisin väliajoin toisella. Omasta mielestä on ihan normaalia, että esim. jos ystävä alkaa seurustelemaan niin silloin ei nähdä niin usein. Saatika sitten välimatkan pidentyessä. Ihme katkeraa lapsellista tilitystä. Ei ketään voi käskeä ja ystävyys perustuu vapaaehtoisuuteen.

[/quote]

Tämä minun ystäväni on seurustellut yhtä kauan kuin minä. Ja meillä ei ole välimatkaan kuin reilu 10 kilsaa

Vierailija
10/17 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 16:12"]

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 15:35"]

[/quote]

Tämä minun ystäväni on seurustellut yhtä kauan kuin minä. Ja meillä ei ole välimatkaan kuin reilu 10 kilsaa

[/quote]

T.ap

Vierailija
11/17 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ehkä tulla haukkumaan ennenkuin tietää koko tarinan. 

T.ap

Vierailija
12/17 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 16:18"]

Ei kannata ehkä tulla haukkumaan ennenkuin tietää koko tarinan. 

T.ap

[/quote]

Kerro sitten kaikki, minkä haluat kommentoijien ottavan huomioon, kun aloitat keskustelun.

Vierailija
13/17 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välimatka aina laimentaa ystävyyttä. Asun eri maassa eikä ystävyyssuhteet sitä kestänyt. 

Vierailija
14/17 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro koko tarina. Miksi ylläpidät väkisin ystävyyttä? Saat vain pahan mielen itsellesi.

Vierailija
15/17 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 16:26"]

Kerro koko tarina. Miksi ylläpidät väkisin ystävyyttä? Saat vain pahan mielen itsellesi.

[/quote]

En ystävysty helposti ihmisten kanssa joten kaverit on vähissä muutenkin. Yksikin muutti yli 100 kilsan päähän vähä aika sitten ja häntäkään pystynyt näkemään ajan puutteen vuoksi. Rahaakaan ei olisi mennä sinnekkään mutta luulen pystyväni sen verran säästämään että sinne pääsen. 

Vierailija
16/17 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juuri kuulin että tämä ystäväni on menossa tallinnaan lähiaikoina toisen kaverin kanssa, joten 16e ei nyt luulis olevan paha meihin? Liekkö tämä toinen kaveri sitten maksaa hänen matkan

T.ap

Vierailija
17/17 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aina vedotaan rahanpuutteeseen syynä ettei voi tavata niin kyllä se alkaa ärsyttää, etenkin kun rahaa riittää tupakkaan ja ties mihin sekä matkoihin jonnekin muualle. En ole ap mutta kokemusta on. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi