Mies, haittaisiko sinua rehellisesti jos naisesi leikkasi hiuksensa siiliksi tai kaljuksi?
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Sinänsä huvittavaa, että lesbopareista se maskuliinisempi usein merkkaa maskuliinisuuttaan sängellä - ja 50-luvun maalaismiehen vaatteilla (ruutupaita, musta liivi).
Puhumattakaan trans-miehistä. Pitkätukkaista trans-miestä tuskin löytyy, koska se oma haluttu sukupuoli pitää alleviivata tällaisella 50-luvun keinolla, että miehellä on lyhyt tukka. Vaikka muinaisempina aikoina myös miehillä saattoivat olla pitkät hiukset.
Trans-ihmiset pitävätkin yllä perinteisiä sukupuoli-stereotypioita.
Eipä tuokaan ole pahemmin yleistettävissä. Osa transihmisistä kokee perinteisen tai jopa stereotyyppisen ulkonäön omakseen. Sitten on niitä, jotka tyylillisesti ovat pikemminkin metroseksuaaleja tai mikä sana sitä kuvaisi, eivät pyri perinteisiin malleihin vaan laittautuvat/pukeutuvat niin kuin itseä sattuu huvittamaan, kuten tekevät monet muutkin nykyään. Eivät valitse tyyliään siltä kannalta, ettei vain joku sukupuolittaisi väärin. Ja sitten ehkä isoin ryhmä mun tuntemista, sellaiset no tosi tavalliset. Ehkä he johonkin juhlaan laittautuvat viimeisen päälle naisellisesti tai miehekkäästi (en tiedä!) mutta arjessa ei mitään erityisesti sukupuolta alleviivaavaa.
Se, että nainen leikkaa ihan lyhyen tukan/siiliksi/kaljuksi ei nyt aina ole mikään kannanotto tai merkki feminismistä tai leboudesta.
Itse leikkasin tukan ihan lyhyeksi vuonna 2000, jolloin lyhyt tukka oli hetken aikaa muotia. Olin 12 ja halusin olla muodikas. Siitä lähtien tukkani on ollut aina lyhyt, ehkä muutaman kerran olen sen antanut kasvaa hieman korvanlehden kohdalle. Ja syy tähän on se, että lyhyt sopii itselle. Omaan paksut ja karheat hiukset ja kasvaessaan ne vetävät piirteeni raskaan näköiseksi.
Sinänsä huvittavaa, että lesbopareista se maskuliinisempi usein merkkaa maskuliinisuuttaan sängellä - ja 50-luvun maalaismiehen vaatteilla (ruutupaita, musta liivi).
Puhumattakaan trans-miehistä. Pitkätukkaista trans-miestä tuskin löytyy, koska se oma haluttu sukupuoli pitää alleviivata tällaisella 50-luvun keinolla, että miehellä on lyhyt tukka. Vaikka muinaisempina aikoina myös miehillä saattoivat olla pitkät hiukset.
Trans-ihmiset pitävätkin yllä perinteisiä sukupuoli-stereotypioita.