Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihduin kun ymmärsin tämän

Vierailija
15.10.2014 |

Ähky, tai se "täysi olo" on ällöttävä tunne. Nykyään vältän sitä tunnetta että tulisin täyteen. Monesti lapsiltakin kysytään "onko nyt maha täynnä?" Mutta tuohon pisteeseen se ei sais mennä. Se on loppujen lopuksi aika pieni määrä ruokaa mitä me ei-fyysisen työn tekijät tarvitaan. Ei ähkyjä ja enemmän nestettä ruoan mukana, niin annoskoot pysyy kurissa. Näin pystyy syömään kaikenlaisia ruokaa, ei tarvi mitään täyskieltoja.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, usein jos syö nopeasti jaksaa syödä vaikka kuinka paljon, sen sijaan pitäisi ottaa ruokaa sopiva annos, syödä se, ja vaikka vielä tuntuisi että jaksaisi ja tahtoisi syödä lisää, pitää 15 min tauko, ja jos sen jälkeen tuntuu, että on vielä nälkä, voi ottaa lisää. Yleensä sen 15 min jälkeen ei enää olekaan yhtään nälkä.

Itse voisin ahmia kerralla vaikka kuinka paljon, ja aina tekee mieli syödä lisää, mutta syön normaalin annoksen, sen jälkeen otan esim. ksylitolpastillin tms, jotta maltan olla ottamatta lisää ruokaa, ja ajattelen että otan lisää vähän myöhemmin. Mutta eipä sitten enää teekään mieli, olenkin ihan täynnä

Vierailija
2/20 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän useimmilla se suurin ongelma ole se varsinaisen ruokailun ulkopuolinen napostelu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinpä!

Vierailija
4/20 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas laihduin kun aloin syödä vain 2 kertaa päivässä, ja silloin niin paljon kuin ikinä mieli tekee, vatsan kunnolla täyteen. Eikä mitään noiden välillä paitsi mustaa kahvia ja vettä.

Vierailija
5/20 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 14:46"]Eiköhän useimmilla se suurin ongelma ole se varsinaisen ruokailun ulkopuolinen napostelu
[/quote]

niin. Mulla on ongelmana liian suuret annoskoot. Karkkia tai muuta makeaa en syö. Taidan olla poikkeus.

Vierailija
6/20 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 14:46"]Eiköhän useimmilla se suurin ongelma ole se varsinaisen ruokailun ulkopuolinen napostelu
[/quote]mulla kylläkin annoskoko, vaikka syön muuten terveellisesti

Vierailija
7/20 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa opetella myös nautiskelemaan eli maistelemaan herkkuja :-)  Ei tarvitse kerralla syödä kokonaista sipsipussia tai esim. Lion-patukkaa..

Vierailija
8/20 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä AP:n kanssa. Tähän hyvä apuneuvo on olla tuomatta sitä koko uunivuokaa/kattilaa pöytään, ja annostella ruoka jo etukäteen. Esimerkiksi meillä kun kahden aikuisen voimin tehdään uunivuoka, niin sovitaan että sitä syödään 3 päivää, ja kerralla lämmitetään sitten vaan se 1/6 syöjää kohti. Jos tuntuu liian vähäiseltä, pyöräytetään viereen salaatti. 

Vierailija
9/20 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan kovaa fyysistä työtä tekevänä voi sanoa ettei jaksa painaa duunia jos vetää ruokaöverit.

Itse olen karistanut raskauskilot (tai siis raskauden aikaiset mässytykset) sillä että olen syönyt 5-6 kertaa päivässä, lisännyt siinä hevin määrää ja pitänyt normaalina että saa tuntea nälkää. Eli jos syö aamupalan klo 8 niin klo 11 kuuluukin vatsan hiukan märistä. Mutta ihmisillä tuntuu olevan sellainen käsitys että on silloin syönyt liian vähän edellisellä ruokailussa jos tuntee itsensä nälkäiseksi.

Vierailija
10/20 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin laihdutuksen vajaa kuukausi sitten. Mä söin harvoin itseäni ähkyoloon, mutta epäterveellisen herkuttelijaruokavalion noudattajana mulle oli tuttua ainainen saamaton olo ja turvotus. Nyt ihanan kevyt olo motivoi mua valtavasti.

Eilen pidin herkkupäivän, jolloin söin ekstraa jäätelötuutin ja 150g karkkia. Tänä aamuna olo oli ihan kauhea ja turvotus silminnähtävä. Yääh! Hyvä muistutus millainen en halua enää olla, varsinkin kun karkkeja syödessä huomasin, että ne olivatkin jotenkin ällömakeita, mutta ihan vaan herkkupäivän takia (neroa) mussutin koko pussin. Aion kyllä myöhemmin herkkupäivinä ottaa ne lisäkalorit oikeasta ruoasta ja pitää hyvää fiilistä yllä!

Vierailija
11/20 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 15:04"]

Ihan vaan kovaa fyysistä työtä tekevänä voi sanoa ettei jaksa painaa duunia jos vetää ruokaöverit.

Itse olen karistanut raskauskilot (tai siis raskauden aikaiset mässytykset) sillä että olen syönyt 5-6 kertaa päivässä, lisännyt siinä hevin määrää ja pitänyt normaalina että saa tuntea nälkää. Eli jos syö aamupalan klo 8 niin klo 11 kuuluukin vatsan hiukan märistä. Mutta ihmisillä tuntuu olevan sellainen käsitys että on silloin syönyt liian vähän edellisellä ruokailussa jos tuntee itsensä nälkäiseksi.

[/quote]

Ja sitä märinää voi hillitä nauttimalla niitten 5-6 ruokailukerran välissä nestettä. Vettä, teetä, ihan mikä parhaiten menee, kunhan ei sisällä kaloreita ;) 

Vierailija
12/20 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä tuo 15 min odottaminen ei auta...
Tosin minulla ei ole paino ongelmaa.

Minä syön suht isoja annoksia, mutta tuntuu ettei ikinä mene nälkä pois, ja vaikka joskus söisi itseni täyteen, 15 min päästä ruoka taas kelpaisi.
On tosi ärsyttävää että ikinä ei ole kylläinen olo. Täytyy vain tehdä jotain muuta että ruuan saa pois mielestä, onneksi olen aika rauhaton ja minulla pitää aina olla jotain tekemistä, jos olisin rauhallisempi olisin varmaan koko ajan syömässä.

Vierailija
13/20 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. Onnea ap tämän tajuamisesta! :)

Vierailija
14/20 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sekoita kasvavia lapsia omiin traumoihisi. Lapset kyllä syö sen mitä tarvitsee, kun pitää vain sopivaa syötävää sopivasti tarjolla, eikä opeta niitä esim. mussuttaamaan päivätpitkät jotain herkkuja.

Vierailija
15/20 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 14:54"]

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 14:46"]Eiköhän useimmilla se suurin ongelma ole se varsinaisen ruokailun ulkopuolinen napostelu [/quote] niin. Mulla on ongelmana liian suuret annoskoot. Karkkia tai muuta makeaa en syö. Taidan olla poikkeus.

[/quote]

Ehkä syöt sitten liian harvoin? Nälissään syödessä annoskoot on valtavia.

Vierailija
16/20 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 15:08"]

Itsellä tuo 15 min odottaminen ei auta... Tosin minulla ei ole paino ongelmaa. Minä syön suht isoja annoksia, mutta tuntuu ettei ikinä mene nälkä pois, ja vaikka joskus söisi itseni täyteen, 15 min päästä ruoka taas kelpaisi. On tosi ärsyttävää että ikinä ei ole kylläinen olo. Täytyy vain tehdä jotain muuta että ruuan saa pois mielestä, onneksi olen aika rauhaton ja minulla pitää aina olla jotain tekemistä, jos olisin rauhallisempi olisin varmaan koko ajan syömässä.

[/quote]

Kävely on aika hyvä harrastus. Siinä menee melko paljon aikaa, kunto nousee ja kun on kävelyllä, ei voi olla jääkaapilla.

Vierailija
17/20 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

17 vastaan.

Liikun paljon, myös kävelen. Eikä minulla ole paino ongelmaa. Kuhan nyt kommentoin ettei kaikilla auta odottaa 15 min.
Jos jollain on vinkkejä täyttävistä ruuista, olen kiitollinen. Tähän asti parhaiten avokado on täyttänyt, muttei sekään kovin pitkää aikaa.

Vierailija
18/20 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduin kun aloin syömään vähemmän kuin kulutan.

Vierailija
19/20 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 15:06"][quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 15:04"]

[/quote]

Ja sitä märinää voi hillitä nauttimalla niitten 5-6 ruokailukerran välissä nestettä. Vettä, teetä, ihan mikä parhaiten menee, kunhan ei sisällä kaloreita ;) 

[/quote]Märistä? Mulle märinä tarkoittaa itkua :)

Vierailija
20/20 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa, että mahalaukku on suunnilleen kahden nyrkin kokoinen. Ei sinne paljoa tarvitse työntää :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan