Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri tuli flunssassa töihin

Vierailija
07.09.2021 |

Mitä mieltä? On käynyt koronatestissä ja on rokotteet. Silti ihmettelen. Mun mielestä äärettömän itsekästä toimintaa. Jos jotain tän pandemian ois pitäny opettaa, niin sen ettei mennä tartuttamaan muita.

Jos joku saa flunssan niin joutuu testeihin ja odottamaan niitä tuloksia, onko koronaa vai ei. Testaukset ruuhkautuu entisestään.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama meillä. Itse jouduin tulemaan ensimmäistä kertaa kevättalven jälkeen toimistolle, niin eikös tänne pukannut myös kollega valittaen hirveää räkätautia. Laittoi maskin ja lupasi pysyä etäällä, mutta oli hetken päästä tässä minun työpisteelläni tuomassa papereita ja jäi selittämään asiaa ihan viereen.

Kiva. Työtilanne on sellainen, ettei todellakaan olisi varaa jäädä sairastamaan. Koko tänä korona-aikana ei ole ollut pienintäkään flunssaa, kun on ollut mahdollisuus pysyä erossa tartuttajista, ja nyt se sitten alkaa levitä.

Enkä kaipaa kommentteja koronasta, kyse on siitä että en halua tehdä töitä sairaana mutta en myöskään selviä loppuviikosta tekemättä. En ole korvaamaton, tiedän, mutta ne samat työt odottavat tulevaisuudessa hankalampina, jos ne nyt jäävät tekemättä. Ei meillä kukaan muu pysty tekemään minun töitäni.

Mitä itse teet, kun et saa sairaslomaa nuhan vuoksi eikä voi jäädä etätöihin?

Vierailija
22/42 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, en ole hysteerikko. Me oltaisi pärjätty ilman flunssaista ihmistä (oikeasti kunnon flunssa, ei mitään pientä nasaalia). Mutta hän välttämättä halusi tulla, koska ”ei jaksanut olla kotona”. Ei edes ollut niin pitkään pois

Jos yhdeltäkään meidän tiimissä todetaan korona niin koko porukka menee karanteeniin. Mun mielestä vaan itsekästä. Olisi voinut olla vaikka sen kaksi viikkoa aluksi pois.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita pomolle ja työsuojeluvaltuutetulle.

Vierailija
24/42 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plus painotettu että kipeänä ei tulla töihin ja saa olla niin pitkään pois kun tarvitsee. Jos tällainen mahdollisuus on annettu, niin miksi pitää väkisin tulla?

Vierailija
25/42 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella typerää mennä flunssassa töihin muita tartuttamaan vaikka koronaa ei olisi olemassakaan.

Mikä on ratkaisusi, kun et saa sairaslomaa eikä pomo päästä etätyöhön tai palkattomalle?

Vierailija
26/42 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki rajoitukset pois ja etätyön lopetus on käytännössä lupa levittää tautia. Sillä mennään.

Mikä helvetin etätyö? Suomessa ei ole montakaan ammattia, jota voi hoitaa etänä. Mene bussipysäkille, bussi ei tule kun kuski on koronan takia etätöissä. Päätät kävellä terveysasemalle, ovet kiinni, kaikki etätöissä. Lähdet kävelemään kotiin, poikkea ruokakauppaan, kiinni, kaikki etätöissä. Menet kotiin, talosi ikkunasta tulee mustaa savua, soitat palokunnan paikalle, mutta ne ei pääse, koska ne on etätöissä.Tulevat kyllä heti kun Sanna antaa luvan.

Vierailija
27/42 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama meillä. Itse jouduin tulemaan ensimmäistä kertaa kevättalven jälkeen toimistolle, niin eikös tänne pukannut myös kollega valittaen hirveää räkätautia. Laittoi maskin ja lupasi pysyä etäällä, mutta oli hetken päästä tässä minun työpisteelläni tuomassa papereita ja jäi selittämään asiaa ihan viereen.

Kiva. Työtilanne on sellainen, ettei todellakaan olisi varaa jäädä sairastamaan. Koko tänä korona-aikana ei ole ollut pienintäkään flunssaa, kun on ollut mahdollisuus pysyä erossa tartuttajista, ja nyt se sitten alkaa levitä.

Enkä kaipaa kommentteja koronasta, kyse on siitä että en halua tehdä töitä sairaana mutta en myöskään selviä loppuviikosta tekemättä. En ole korvaamaton, tiedän, mutta ne samat työt odottavat tulevaisuudessa hankalampina, jos ne nyt jäävät tekemättä. Ei meillä kukaan muu pysty tekemään minun töitäni.

Mitä itse teet, kun et saa sairaslomaa nuhan vuoksi eikä voi jäädä etätöihin?

En ole koskaan ollut sellaisessa tilanteessa. Ja tämäkin kollega olisi aivan varmasti saanut sairaslomaa, koska tauti on alkanut vasta sunnuntaina.

Vierailija
28/42 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ollut 5pvää vatsatauti, tänään ensimmäinen inhimillinen pvä, mutta pysyn tämän päivän kotona, pidän työkavereistani en halua heille samaa kokemusta.

En ikinä ole tajunnut niitä, jotka sairaana tulevat töihin tartuttamaan muut.

Allergia nuha on eri-asia, nyt puhutaan näistä kuumetta reilusti ja järkyt oireet, mutta kyllä minä olen korvaamaton ja muut heikkoja, kun pikku flunssista jäävät pois töistä tyypeistä.

Vierailija
29/42 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinkö monelle on oikeasti ok jos joku tulee kipeänä töihin? Varmaan taas ensi viikolla joku sit poissa, menee testeihin ja kaikki jännittää että ollaanko nyt sitten karanteenissa koko sakki.

”Pelkän flunssan” takia joku toinen joutuu taas olemaan poissa. Mutta ”onneksi” tällä viikolla töihin kipeänä tullut tyyppi saa ainakin paikata sosiaalisten kontaktien puutetta - muiden kustannuksella.

Vierailija
30/42 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraa pelle ohjeistuksia. Flunssan oireilla ei kahden piikin jälkeen edes pääse testiin.

Vierailija
31/42 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos negan saaneelta saa flunssan niin miksi mennä testiin?

Eihän tuo ap voi tietää, mistä sen sai.

Vierailija
32/42 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki, elämä on kohta normaalia, joten ihan sama missä kunnossa on kaikki on sallittua koska MINÄ.

Vierailija
33/42 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinkö monelle on oikeasti ok jos joku tulee kipeänä töihin? Varmaan taas ensi viikolla joku sit poissa, menee testeihin ja kaikki jännittää että ollaanko nyt sitten karanteenissa koko sakki.

”Pelkän flunssan” takia joku toinen joutuu taas olemaan poissa. Mutta ”onneksi” tällä viikolla töihin kipeänä tullut tyyppi saa ainakin paikata sosiaalisten kontaktien puutetta - muiden kustannuksella.

Selitä juttusi työnantajille. Mieluummin flunssassa töihin kuin kohta työttömäksi.

Vierailija
34/42 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä ollut 5pvää vatsatauti, tänään ensimmäinen inhimillinen pvä, mutta pysyn tämän päivän kotona, pidän työkavereistani en halua heille samaa kokemusta.

Allergia nuha on eri-asia, nyt puhutaan näistä kuumetta reilusti ja järkyt oireet, mutta kyllä minä olen korvaamaton ja muut heikkoja, kun pikku flunssista jäävät pois töistä tyypeistä.

Esim noro voi tarttua yli viikon oireettomana olon jälkeen.

Vierailija
35/42 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet aloiten kirjoitannut tai lähettänyt tänne kello 10.57 .tänään.Mitä duunia teet kun voit olla tällä kirjoitelemassa?Katso itse vaikka kellon aikaa.Taisi jutun vetää hatusta siellä kotona?

Vierailija
36/42 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittasitko räkäindeksin?

Vierailija
37/42 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään kunnon flunssassa tai vatsataudissa tulla, mutta pikku nuhassa olen mennyt. Lapset tuovat parin viikon välein nuhia päiväkodista ja olisin koko ajan pois, jos jäisin aina töistä pois, kun kurkku vähän kipeä.

Vierailija
38/42 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän oli siis rokotettu? En näe ongelmaa. Rokottamaton olisi hengenvaarallinen.

Vierailija
39/42 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän oli siis rokotettu? En näe ongelmaa. Rokottamaton olisi hengenvaarallinen.

Rokotettu voi myös tartuttaa koronaa.

Vierailija
40/42 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin! Arvon kanssakeskustelleet! Pomo lähetti työntekijän kotiin ja muistutti säännöistä. Sähköposti tuli kans jokaiselle työntekijälle, joka muistutti ohjeistuksista.

Eli asia oli niin kuin uskoinkin.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä