Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laitatteko lapset päiväkotiin ja kouluun, jos perheeseen tulee influenssa?

Vierailija
07.09.2021 |

Meidän paikkakunnalla influenssa vei päiväkoti-ikäisiä ja yhden alakoululaisen sairaalaan. Vanhemmista kaksi kävi tiputuksessa ja toinen oli viikon. Muutkin olivat ihan järkkykipeitä. Sairastaneiden kokemukset olivat kamalia.

Pisti miettimään laitatteko terveet lapset kouluun ja päiväkotiin, jos teidän perheessä on influenssatapaus?

Vai onko viisasta suojella rokottamattomia ja pitää perhe neljän seinän sisällä kolme viikkoa (lapsi voi tartuttaa niin kauan)?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha sanoa, kun en ole koskaan ollut influenssassa tai kukaan perheestäni ei ole kyseistä tautia sairastanut. Pari tuttua on kuulemma joskus sairastanut. 

Mikäli minulla tauti todettaisiin, niin kysyisin varmaan minua hoitavalta lääkäriltä. Elleivät lapseni ole kipeitä, niin luultavasti menisivät kouluun ja treeneihin.

Vierailija
2/11 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on päiväkodista ja koulusta ohje että koko perhe olisi kotona jos jollaki on influenssa. yleenså se tarttuu muihinkin.

Sairastin influenssan opiskeluikäisenä. En ole koskaan ollut niin sairas, se oli jotain käsittämätöntä miten sairas olo voi tulla. Siis aivan kamalaa. Lääkäri käski pysymään kotona mitä ei ollut vaikea noudattaa. Taksilla piti kulkea 400 metrin matka ja olin niin sekaisin että en meinannut selvitä. Ystävä toi mulle mehua ja haki lääkkeet apteekista ja ulkoulutti koirat. Eräällä kerralla hän oli soittanut ambulanssin kun olin niin huonossa kunnossa. Itse en muista kuin että olin sairaalassa ja siellä olin pitkään. Sellainen juttu että influenssasta paraneminen on tosi hidasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulupoissaolon syyksi ei kyllä todellakaan riitä se, että joku muu on sairas.

Vierailija
4/11 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meillä todettaisiin influenssaa, niin en kehtaisi päiväkotiin viedä lasta. Koulusta kysyisin opettajan mielipidettä.

Vierailija
5/11 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tietää heti kättelyssä, että kyseessä on influenssa? Jos nyt itsellä alkaa jotkin flunssan oireet, mutta lapset on terveitä, niin todennäköisesti sitten lapset pannaan kouluun/päiväkotiin.

Vierailija
6/11 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä menevät, koska mikä sen kotiin jäämisen peruste edes olisi, jos ollaan terveitä?

Vierailija
7/11 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai terveet lapset kouluun/päiväkotiin. En edes jaksaisi hoitaa heitä tai laittaa ruokaa esim. korkeassa kuumeessa, joten saisin itse levätä edes jonkin verran enemmän ja lapset saisivat ruokaa.

Vierailija
8/11 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos meillä todettaisiin influenssaa, niin en kehtaisi päiväkotiin viedä lasta. Koulusta kysyisin opettajan mielipidettä.

Kuka sitä lasta sitten hoitaa? Itse oln niin sairas a-viruksesta että olin täysin poissa pelistä toista viikkoa.

Vierailija
9/11 |
08.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
10/11 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on päiväkodista ja koulusta ohje että jos perheessä todetaan influenssa, lapset pysyvät kotona. sairastunutta saa hoitaa vain yksi henkilö, mielellään rokotettu. hygienia on tärkeää. jos (kun) joutuu lääkäriin niin siellä pitää mennä influenssaa sairastaville varatulle osastolle. tämä sen jälkeen kun eräs lapsi kuoli tautiin.

sairaalassahan influenssapotilaat laitetaan eristyksiin. on muuten ihan hirveä tauti!

jos ehdoin tahdoin haluaa tarjota tällaista riskiä muillekin niin sitten lapset kouluun.

Vierailija
11/11 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotettujen ei tarvitse alkaa elämään rokottamattomien sanelemilla säännöillä ja ehdoilla.