Nyt.fi: komppia Jenni Vartiaista täällä dissanneille
Lyhyt lainaus (lue koko juttu linkin takaa) "Puhun sinusta, Jenni Vartiainen. Viime viikolla esitetty Vartiaisen päivä oli sarjan historian pohjanoteeraus.
Vartiainen itse tietysti pitää topakasti kiinni oikeudestaan olla avautumatta yksityiselämästään. Hyvä niin. Mutta itsestään ja tunteistaan voi kertoa paljon perkaamatta vaikkapa parisuhteitaan sanallakaan."
Kommentit (102)
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 11:50"]
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 11:45"]
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 11:30"]
Jenni on vaan tyypillinen nykynainen kaksinaismoralisti ja itsekäs. Miksi formaatin pitäisi taipua Jenniin. Hän kyllä tiesi kupletinjuonen ja siitä nyt maksaa hintaa ja tuotti pettymyksen hänen kuulijoilleen. Samuli on ihan oikeassa, miksi tuo asia esille, jos ei kuitenkaan valoita lisää. Kyse on ihan saman tyyppisestä esim. facebookissa esiintyvässä narsistisesta ilmiöstä ja siitä trendisanasta, huomiohuoraaminen.
[/quote]
Kuuluiko ohjelman formaattiin sanatarkasti "kerro suruistasi"? Sen sijaan ohjelmassa on tarkoitus kertoa lauluista ja urasta ilman tarkempia määritelmiä. Ja niinhän Jenni tekikin: kertoi Gimmelistä tulleesta painolastista, säveltämisestä ja selveni hänen päämäärätietoisuus ja jatkuva itsekritiikki. Laulujen taustoista on varsin hankala sanoa, jos on tehnyt sävellystyötä (jonka arvelisin olevan vaikeampaa kuin sanoittaminen, sanoittajia vähättelemättä).
Paula oli se, joka otti puheeksi Kiittämättömän taustan, josta Jenni ei ollut halukas puhumaan. Tietenkin jonkun mielestä ympäripyöreästi sanottu "elämässä sattuu ja tapahtuu kaikenlaista" on huomiohuoraamista.
[/quote]
Juu, ja eikös siitä urakalla avautuminen ja revittely olisi lähempänä sitä huomiohuorausta, vai olenko väärässä? =)
[/quote]
On sitä myös sellainen, että kerrotaan, että jotain on tapahtunut, mutta eipä kerrotakaan, että mitä. Vertaa niihin fb:n päivityksiin, jossa vaan halutaan, että kaikki kyselis.
Se "elämässä sattuu ja tapahtuu kaikenlaista" -tölväisy aiheutti melko kiusallisenoloisen hetken.
67, nimenomaan! Tuli ihan sama mieleen. Kaikilla on varmaan näitä facebook-kavereita:
"Ihan paska päivä. :( Miksi mulle ky aina näin. :("
"Voi ei, mitä on tapahtunut?"
"Ne tietää ketkä tietää."
-.-'
Onko paha asia, jos laulaja on introvertti? Laulullaan hän voi tulkita niitä tunteita, joita ei kykene muutoin ilmaisemaan. Ihmiset voivat sitten laulun tunnelmaan samastua ja kokea musiikin kautta tunteita.
Minusta Jenni tekisi itselleen väärin, jos pakottaisi itsensä olemaan muuta kuin on, introvertti.
Monet kuvataiteilijat ja kirjailijatkin ovat introverttejä. Heiltä ei kukaan edellytä "avautumista" muutoin kuin taiteensa kautta. Miksi laulajan tulisi suostua tähän? Ja formaatti ei ole selitys, koska se on muotoutunut omanlaisekseen eri kausilla, ihan riippuen osallistujista.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 12:39"]...ikävää että äiti jätti mutta eikö aikuinen jo voisi päästä siitä yli? Tiedän mistä puhun sillä minun äitini valitsi uuden perheen. Se oli kipeää aikaa nuoruudessani mutta minulla oli onneksi rakastavat sisarukset ja isä. Loppujen lopuksi, miksi ikävöisin naista joka ei välittänyt meistä? Hän on nimellisesti äitini mutta myöhempi elämäni on ollut onnellisempaa ilman häntä.
Mietin vain niitä nuoria, jotka juuri nyt kamppailevat samojen asioiden äärellä. Jos minä olisin julkkis, haluaisin sanoa ettei äidin hylkäämäksi joutuminen ole maailmanloppu ja että vika on siinä äidissä, ei lapsissa.
[/quote]
Eli. Jenni toi kipeän asian julki mutta sekään ei riitä vaan nyt siitä pitäisi päästä yli. Miksi pitää? Miksi mitään pitää tehdä vain koska joku toinen on samassa asiassa onnistunut? Eikö saisi olla ihan oma yksilönsä? Musta tuntuu että sano Jenni mitä tahansa, siitä väännetään aina jotenkin negatiivinen asia. Ainakin ne mammat jotka täällä selkeästi ovat tästä artistista silmätikun ottaneet.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 12:54"]
67, nimenomaan! Tuli ihan sama mieleen. Kaikilla on varmaan näitä facebook-kavereita:
-.-'
[/quote]
Ja sinulleko ei riitä, että annat tukesi kannustavassa sävyssä kaverillesi, jolle on tapahtunut jotain ikävää. Oletko halukas antamaan tukesi vasta, kun vastalahjaksi olet saanut kuulla kaiken?
Outoa kaveruutta/ystävyyttä.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 13:00"]
Onko paha asia, jos laulaja on introvertti? Laulullaan hän voi tulkita niitä tunteita, joita ei kykene muutoin ilmaisemaan. Ihmiset voivat sitten laulun tunnelmaan samastua ja kokea musiikin kautta tunteita.
Minusta Jenni tekisi itselleen väärin, jos pakottaisi itsensä olemaan muuta kuin on, introvertti.
Monet kuvataiteilijat ja kirjailijatkin ovat introverttejä. Heiltä ei kukaan edellytä "avautumista" muutoin kuin taiteensa kautta. Miksi laulajan tulisi suostua tähän? Ja formaatti ei ole selitys, koska se on muotoutunut omanlaisekseen eri kausilla, ihan riippuen osallistujista.
[/quote]
Miksi lähti mukaan, oikeasti introvertti olisi kieltäytynyt. Esim. Hynynen kieltäytyi, koska oli sitä mieltä ettei julkisesti nyyhkyttely ja omien asioiden levittely ole hänen tyyliään.
Ei kyse ole siitä, että pitäisi kaikki asiat availla vaan siitä miten sen asian esittää. Vihjailu ärsyttää ja antaa tekotaiteellisen vaikutelman, kun kaikki kuitenkin tietävät että kivasti on aina mennyt.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 13:03"]
-.-'
[/quote]
Ja sinulleko ei riitä, että annat tukesi kannustavassa sävyssä kaverillesi, jolle on tapahtunut jotain ikävää. Oletko halukas antamaan tukesi vasta, kun vastalahjaksi olet saanut kuulla kaiken?
[/quote]
Tuo on huomionkerjäystä, jolla halutaan vain saada muut huolestumaan ihan tyhjästä. Siksi se ärsyttää. Ei oikea ystävä halua huolestuttaa ystäviään turhaan tai kerjätä huomiota. Ymmärrän ja tuen jos vain on allapäin tai joku vastoinkäyminen, vaikka yt:t firmassa tai edes flunssa mutta kun "syyksi" paljastuu yleensä jotain tyyliin tänään ei paistanut aurinko. Mitä siihen sitten, kiitos että sait minut hätääntymään kun luulin että olet oikeasti vaikeuksissa tai sairas.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 13:03"]
-.-'
[/quote]
[/quote]
ohis mutta mulla on fb kaveri jolla on tapana päivittää tällaista iltaisin, vaikka oltaisiin just oltu porukalla syömässä, lenkillä tai bileissä. Sitte syy on se ettei ole yhtään kavereita eikä kukaan ymmärrä häntä. Mitäs me sitten ollaan, naapureita vai? En viitsi paljon tyyppiä enää mihinkään kutsua. Ikävää jos on vaikka masentunut mutta vois vaikka kertoa sen niin osattaisiin tukea.
Onpa silmät avaava ketju. Ei voi välttyä fiilikseltä, että tuo ilkeä räksyttäjä Jennin puolella olisi hän itse. Hyvinkin voisi uskoa, että teennäisen eteerinen ja synkkä hahmo kätkeekin taakseen pirullisen keskiluokkaisen prinsessan, joka tarvitsee huomionsa ja palvontansa. -Kädet kattoon vaan ja kiemurtelua alta kulmien tuijottaen, kyllä se tanssista menee!
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 13:20"]
Onpa silmät avaava ketju. Ei voi välttyä fiilikseltä, että tuo ilkeä räksyttäjä Jennin puolella olisi hän itse. Hyvinkin voisi uskoa, että teennäisen eteerinen ja synkkä hahmo kätkeekin taakseen pirullisen keskiluokkaisen prinsessan, joka tarvitsee huomionsa ja palvontansa. -Kädet kattoon vaan ja kiemurtelua alta kulmien tuijottaen, kyllä se tanssista menee!
[/quote]
Tästä viestistä tuli ensimmäisenä mieleen vanha sanonta "pata kattilaa soimaa".
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 11:57"]
KAIKILLE JENNIÄ DISSAAVILLE SANON VAAN ETTÄ HAISTAKAA PITKÄ VITTU. OLETTE IDIOOTTEJA ETTEKÄ TIEDÄ OIKEESTA MUSIIKISTA MITÄÄN JA TOIVON ETTÄ TEITÄKIN HAUKUTAAN!!!
[/quote] Hitsin syyslomat!
[/quote]
On sulla pienet kuviot. Kuvitteletko tosiaan, että joku menestynyt artisti kävisi täällä kommentoimassa itseään koskevia juttuja. Kyllä ne on ne pinnalle yrittävät, narsistiset persoonat, joita kiinnostaa, mitä heistä kirjoitetaan. Kolme tripalevyä myyneellä laulajalla tuskin olisi edes aikaa moiseen:D
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 13:36"]
[/quote]
On sulla pienet kuviot. Kuvitteletko tosiaan, että joku menestynyt artisti kävisi täällä kommentoimassa itseään koskevia juttuja. Kyllä ne on ne pinnalle yrittävät, narsistiset persoonat, joita kiinnostaa, mitä heistä kirjoitetaan. Kolme tripalevyä myyneellä laulajalla tuskin olisi edes aikaa moiseen:D
[/quote]
Anteeksi nyt vaan, mutta miten Jenni eroaa muista artisteista tai taitelijoista yms.. Vai luuteko, että hän tekee työtään yksinään rakkaudesta musiikkiin?! Narsismi(en tarkoita persoonallisuushäiriötä) on osa taiteilijan olemusta ja ammattikuvaa. Heidän tarkoitus on herättää tunteinta niin hyvässä kuin pahassakin.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 13:46"]
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 13:36"]
[/quote]
[/quote]
Anteeksi nyt vaan, mutta miten Jenni eroaa muista artisteista tai taitelijoista yms.. Vai luuteko, että hän tekee työtään yksinään rakkaudesta musiikkiin?! Narsismi(en tarkoita persoonallisuushäiriötä) on osa taiteilijan olemusta ja ammattikuvaa. Heidän tarkoitus on herättää tunteinta niin hyvässä kuin pahassakin.
[/quote]
Ei se varmaan se pelkkä musiikki ole, eikös se sanonut Vain elämää -jaksossaan halunneensa Suomen suosituimmaksi naisartistiksi?
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 16:21"]
[quote author="Vierailija" time="16.10.2014 klo 11:37"]
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 11:26"]
Miksi ohjelmassa pitäisi märistä sitä lemmikkikanin kuolemaa 10 min?
Kamalampaa on kuulla muiden sepostuksia, että katsokaa nyt, mulla on ollut kamalaa, ja kyllä mua nyt itkettää ja itkekää tekin, ollaan herkkiä taiteiljoita ja osataan tunteilla, Parutaan joukolla!!!
Jenni on lahjakas, lapseton, sinkku, kaunis, ja omillaan hyvin toimeentuleva, suomen suosituin naisartisti tällä hetkellä.
Johtuuko avaukset katkeruudestanne , koska ette ole mitään yllämainituista?
[/quote]
Jenni on inhottu ihminen joten ei todellakaan ole kukaan kateellinen
[/quote]
Inhottu teidän läskien reppana-mammojen toimesta em. syistä. Enough said.
[/quote]
Moi av-palstalainen, laihduta.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 11:21"]
Jennin imago on tarkkaan harkittu, mystiisyys on aina kiehtonut ihmisiä.
[/quote]
jennissä ei ole mitään kiehtovaa. mysteereitä voi olla, mutta ne ei kiinnosta pätkän vertaa.
[/quote]
Ihanko luulet että Jenniä kiinnostaa sontapalstan no-life siiderivalaiden mielipiteet? =DDDDDDDD
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 16:24"]
[/quote]
Ihanko luulet että Jenniä kiinnostaa sontapalstan no-life siiderivalaiden mielipiteet? =DDDDDDDD
[/quote]
Luulisi kiinnostavan, siiderivalaat ne levytkin ostaa.
[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 12:34"]
Siinähän dissaatte, Jenni nauraa matkalla pankkiin =)
[/quote]
Mikään hyvä ei ole ikuisesti ansaittua. =)