Kuuluuko naapureille kertoa mitä teet työksesi?
Jos on kiva naapuri joka kyselee, mutta itse ei halua kertoa mistä saa elantonsa?
Kommentit (34)
Kertoo silleen ympäripyöreästi, esim että olen töissä kaupassa, hoitoalalla/sotealalla, korjaamolla. Itse kerron olevani kunnan hommissa, t: sosiaalityöntekijä
aikasemmassa kodissa kerroin että olen rakennustekniikan insinööri ja erikoistunut korjausrakentamiseen. Virhe. Siinä sai olla neuvomassa naapureita (ja heidän sukulaisiaan?!) ties missä rakentamiseen liittyvässä asiassa.
Uuden kotini naapureille olen kertonut että olen kirjanpitäjä. Vielä ei ole tullut kukaan pyytämään apua kirjanpidoissa.
Hyviä kiertoilmaisuja ja aiheenohittamisideoita vastaanotetaan!
Kinkkinen kysymys. Jos on kymmenenkin vuotta asunut samassa talossa ja aina jutellut, tuntuu luonnolliselta vastata kysymykseen. Mutta pidän kyllä tietystä pidättyväisyydestä naapurisuhteissa. Että puhutaan lähinnä säästä ja talon asioista ja tyhjänpäiväisyyksistä.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos kertoo koulutuksensa? "Olen filosofian maisteri." Ehkä se tyydyttää heidän uteliaisuutensa?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Saat parempaa kohteluakin jos olet normaali töissäkäyvä ihminen.
Miksi pitäisi saada naapurilta parempaa kohtelua? Itse ainakin ajattelen että ihan sama mitä joku minulle tuntematon naapuri minusta ajattelee!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi saada naapurilta parempaa kohtelua? Itse ainakin ajattelen että ihan sama mitä joku minulle tuntematon naapuri minusta ajattelee!
Nimenomaan, vastaan kyllä samalla mitalla jos alkaa hyppimään nenille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan, vastaan kyllä samalla mitalla jos alkaa hyppimään nenille.
Suhtautuvatko ihmiset useinkin lähtökohtaisesti aggressiivisesti naapureihinsa?
Huvittavinta on että naapurisi kyllä kertovat aina sinulle, vaikka ei kiinnosta pätkääkään.
Googlesta löydyn, koska asiantuntija-ammateissa näin on. Ei siis tarvitse itse kertoa. Tällä hetkellä olen kuitenkin työttömänä — ja hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavinta on että naapurisi kyllä kertovat aina sinulle, vaikka ei kiinnosta pätkääkään.
Meidän talossamme naapurit kyllä kertovat kaikenlaista, mutta tiedän vain muutaman ihmisen ammatin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ollut tarkoitettu aggressiiviseksi vastaukseksi. Tottakai voi olla asiallisissa suhteissa naapureihinsa mutta sillä nyt ei ole merkitystä mitä ajattelevat kun ei heille ole mitenkään tilinpitovelvollinen omasta elämästään.
Toki naapurista voi tulla hyvä kaveri oikeastikkin jne. Niin miksei silloin voisi kertoakkin. Mutta muutenhan naapurit pääsääntöisesti ovat meille tuikituntemattomia ihmisiä.
Eiköhän se ole vapaa valinta!
Terkut täältä Jokelasta kaikille!
Niko
Vierailija kirjoitti:
Mulla on yksi, mutta en voi kertoa, koska käytän sitä ;).
Jos jotakuta kiinnostaa ammattisi, miksi sitä ei voisi kertoa? Aina voi myös heittää läskiksi sanoa olevansa niin salainen agentti, ettei tiedä sitä itsekään.
Jotenkin haluaisin itse kertoa, jos kerron. En pidä siitä ajatuksesta, että naapuri, jolle kerron, puhuu sitten eteenpäin toisille naapureille, että tuo on sairaanhoitaja tms.
Vierailija kirjoitti:
Sanon olevani tutkija.
Oletko?
Onhan se hyvä mainita, jos on kunnon ammatti. Meillä naapuri lähtee töihin joskus jo kuudelta ja ollaan puolison kanssa huolestuttu, että kyseessä saattaa olla duunari.
Ei tarvii kertoa, se näkee sen paidasta.