Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

työssään exceliä käyttävät

Vierailija
15.10.2014 |

Olen katsellut paljon laskentatoimenalan työpaikkailmoituksia ja aika monessa vaaditaan hyvät/erinomaiset excel taidot. Näissä on todella suuria eroja eri ilmoittajien välillä (olen soittanut ja kysynyt), eli vaikka vaaditaan erinomaisia taitoja niin osassa on kuitenkin riittänyt että on osannut tehdä taulukon ja sortata sitä tarvittaessa. Joissain taas pitää osata pivot-taulukot ja makrot.

Joten jos käytät työssäsi paljon exceliä niin voisitko kertoa mitä taitoja tarvitset? Kiinnostaa ihan uteliaisuudesta, tottakai kaikki riippuu työtehtävistä :)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen assari. Käytän exceliä jonkun verran ja useimmiten tarvitsen juuri pivot-taulukoita ja niihin laskentaa sekä erilaisia  hakufunktioita, sisäkkäisiä jos-lausekkeita, ja tietysti ehkä eniten erilaisia hintoihin liittyviä prosenttimuutoksia.

Vierailija
2/7 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen koodaaja joten en päätyökseni käytä exceliä mutta tuleehan sillä välillä tehtyä kaikenlaista, niin ohjelmointirajapintojen kautta kuin suoraan Excel-ohjelmistostakin.

Ja ihmettelen aina, mitä ihmeen osaamista noissa jutuissa on. Ne oppii ihan hetkessä pienellä googlettamisella. Olen tehnyt pivot-taulukoita tuosta vaan päivässä tietämättä niistä etukäteen yhtään mitään. KVG-tekniikalla ja kokeilemalla. Makrojakin on tullut tehtyä ihan samoin. Sama koskee oikeastaan kaikkea muutakin, minusta nykyään kaikki on valtavan helppoa koska googlettamalla löytyy aina tutoriaaleja, apua täsmäkysymyksiin ja ongelmiin jne. Ja lisäksi on erilaisia teknisiä keskustelufoorumeita joista voi kysyä jos joku ongelma ei googletuksella ratkea. Ei tarvitse enää lukea paksuja kirjoja tai käydä kursseja, googleta ja ala tehdä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus käyttänyt exceliä työssäni. Mulla ei ollut mitään taitoja (lukuunottamatta yleisiä tietsikkataitoja) sen käytöstä etukäteen, mutta opin tarvittavat jutut parissa viikossa. Mulla oli jonkun verran koodausopintoja, joten pystyin myös tekemään makroja.

Rekrytoijat eivät välttämättä oikeasti tajua, mitä ohjelmiston käyttö vaatii. Itsekin opin pivot-taulukot kokeilemalla ilman ohjeita.

Oikeasti excel ei ole paras ohjelma tehdä mitään, mutta soveltuu moneen toimintoon juuri sen takia, että sen käyttöä on helppo oppia.

Vierailija
4/7 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän aika paljon exceliä, asiantuntija työ. Silti riittää, että osaa laskea keskihajonnan ja mediaanin ja tehdä jonkun kuvaajan tiedoista ja muokata taulukoa. Pivottia tai makroja en juurikaan käytä.

Vierailija
5/7 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Controller. Käytän vlookuppia, pivottia ja sitten ihan normaaleja taulukkoja ja kuvia niistä ja ehkä jotain if funktioita

Vierailija
6/7 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä yleensä erikseen mainitaan jos tarvitsee osata makroja tai VBA. Erinomaiset excel taidot pitää sisällään kaikkien funktioiden käytöt yms, mut ohjelmoinnista pitää mainita erikseen.

Vierailija
7/7 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Controllerina pivot, if-lausekkeet, vlookup on ehkä eniten käytössä. Macrot ois varmaan hyödyllisiä, mut en ole opetellut..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän