Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitipuoli käyttäytyy kuin äiti

Vierailija
15.10.2014 |

Mitä ootte mieltä tuliskohan mun jo puuttuu pikkuhiljaa ex miehen perheen touhuun. Ex miehen uus tytsy käyttäytyy lapsiani kohtaan kun äiti, päättää kaikesta kaiken, suunnittelee lasten asiat, kirjottelee reissuvihkoihin millon lapset mistäkin haetaan, käy ite hakee aina lapset, en oo miehen nähny hakevan enää aikoihin. Ihan niinku olis kaapannu mun lapset eikä anna enää isän olla lapsilleen isä. Mitä mä voin tehdä??

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit tyytyväinen että on välittävä äitipuoli..kuin että olisi hirveä äitipuoli!

Vierailija
2/47 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miks se ei sais päättää asioista? oletko ajatellut että ehkä hän hakee lapset koska se sopii heidän aikatauluun paremmin? ehkä hän kirjoittaa reissuvihkoon miehen pyynnöstä? ehkä isä on isä siellä kotona lapsille? Ehkä nainen on vain suvaitsevampi ja välittää aidosti lapsista vaikka ne eivät ole omiaan. Harvoin näin päin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy ensin mieheltä, missä mennään. Muista oikeanlainen lähestymistapa, muuten voi synsyä sota. 

Vierailija
4/47 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapset kärsii tosta... miten?

kai se jonkun mielestä on rankkaa jos äitipuolikin välittää lapsista. Sitä on vaikea uskoa ettei isä saisi lapsiaan hoitaa. Jos heillä sitten tällä naisella on paremmat työajat että voi hakea lapsia ja hän yleensä vastaa ruuanlaitosta jne. 

Jos se isä ei oikeasti tee mitään lasten kanssa niin eiköhän se vika ole siinä ex:sä eikä naisystävässä joka yrittää korjata tilannetta. Kuinka hyvin ylipäätään tiedät miten asiat heillä hoidetaan?

Vierailija
5/47 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasin, että saat tuollaisia vastauksia kuin yläpuolella, eli sinun pitäisi olla vain ja ainoastaan tyytyväinen... Vastaajina on taas ylitärkeitä naisia, jotka yrittävät saada uutukaisen miehensä silmissä ihanan ja lämpimän äitipuolen kuvan kiilloitettua...

Järjestäpä ap miehen kanssa palaveri, tällä äitipuolella ei ole sinne asiaa. Siinä puhutte tilanteen läpi ja sovitte tehtävänne ja vastuut kun lapsi on toisella. Hommat pitää pelata, mutta liioitella ei tarvitse äitipuolenkaan ja liioittelun makua tuossa on vahvasti. Onko isä kuvioissa mukana ollenkaan, vaan onko hänestä tullut vain uuden naikkosensa sätkyukko? Sehän olisikin hyvä esimerkki lapsille..

Vierailija
6/47 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei hoida lapsia heidän siellä ollessa, niin nehän olisivat heitteillä, jos uusi nainen ei niitä hoitaisi? Eli parempi kai, että hän edes ottaa vastuuta.

Moni valittaa tätä samaa. Jos mies ei ekassa liitossaan ole ollut aktiivinen tekijä lastenhoidossa, ei hän muutu osallistuvaksi yhtäkkiä uudessakaan liitossa.

Vierailija
7/47 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 08:27"]Arvasin, että saat tuollaisia vastauksia kuin yläpuolella, eli sinun pitäisi olla vain ja ainoastaan tyytyväinen... Vastaajina on taas ylitärkeitä naisia, jotka yrittävät saada uutukaisen miehensä silmissä ihanan ja lämpimän äitipuolen kuvan kiilloitettua...

Järjestäpä ap miehen kanssa palaveri, tällä äitipuolella ei ole sinne asiaa. Siinä puhutte tilanteen läpi ja sovitte tehtävänne ja vastuut kun lapsi on toisella. Hommat pitää pelata, mutta liioitella ei tarvitse äitipuolenkaan ja liioittelun makua tuossa on vahvasti. Onko isä kuvioissa mukana ollenkaan, vaan onko hänestä tullut vain uuden naikkosensa sätkyukko? Sehän olisikin hyvä esimerkki lapsille..
[/quote]

Koittakaa nyt eronneet naiset päästä sen katkeruutenne yli, olette edelleen lapsillenne se paras ja lasten mielestä AINOA äiti heille. Naurettavaa tuollainen mustasukkaisuus, vaikka toki ihan ymmärrettävää. Ilmeisesti ap:nKIN tapauksessa mies on sitä tyyppiä joka mieluusti antaa naisensa hoitaa nämä asiat, ja nainen taas mieluusti ottaa ne vastuulleen. Niin kauan kun lapset ovat tyytyväisiä, pitäisin pääni kiinni ja koittaisin kasvaa ihmisenä.

Vierailija
8/47 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 vuoden äitipuolikokemuksella... neuvosi on täysin ääliömäinen. Mitä helvettiä se eksälle kuuluu, miten lapset hoidetaan isällä? (olettaen tietysti, ettei kaltoinkohdella jne.) Aivan absurdi ajatus, että miehen eksä tulisi tuohon vaatimaan jotain neuvonpitoa siitä, että mites nää asiat nyt TEILLÄ järjestetään. Me järjestettiin ne niin kuin parhaaksi nähtiin ja piste. Lapset on nyt täysi-ikäisiä, joten asia ei ole enää ajankohtainen meillä. Tosin mun mies ei mokomaan neuvotteluun olisi edes suostunut, jos tarkoituksena olisi vain sanella meille ohjeita ja sääntöjä.

Anna ap sen uuden äitipuolen intoilla. Älä puutu. Eiköhän se siitä tokene. Muistelisin itsekin olleeni aika innokas alkuaikoina. En mitään reissuvihkoja kirjoittanut, mutta jotenkin olin vain innostunut roolistani. Kyllä se siitä laantui ihan tavalliseksi elämäksi. Hyvät välit oli ja on edelleen miehen lasten kanssa.

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 08:27"]

Arvasin, että saat tuollaisia vastauksia kuin yläpuolella, eli sinun pitäisi olla vain ja ainoastaan tyytyväinen... Vastaajina on taas ylitärkeitä naisia, jotka yrittävät saada uutukaisen miehensä silmissä ihanan ja lämpimän äitipuolen kuvan kiilloitettua...

[/quote]

Vierailija
9/47 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu sulle ap.

Vierailija
10/47 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on aikuinen ja hänellä on vanhemmman velvollisuudet. Me kaikki aikuiset olemme samassa veneessä ja lapset tulisi kasvattaa osaksi yhteisöä, eikä kenenkään äidin valllankäytönkohteena.

Vierailija
11/47 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap se kuuluu sinulle JOS lapset kärsii tilanteesta. Ei ne lapset nää sitä äitpuolta niitten äitinä vaan sä olet niitten äiti. Ymmärrän että ahdistaa. Itse olen joutunut elää perheessä jossa äitipuoli yritti päättää kaikesta ja se vain pilasi meidän välit sekä välit isääni. Joten en pysty kunnioittamaan häntä ollenkaan. Mielestäni se päävastuu kuuluu isälle eikä äitipuolelle. Mutta jos lapsille se on ok ni sit se ois mullekin ok.

Vierailija
12/47 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-miehesi nykyinen käyttäytyy kuten uusperheessä asuvan ihmisen kuuluukin. Ap:n pitäisi olla tyytyväinen, että tuo nainen pitää lapsistasi, ja koittaa muistaa, että sinä et lapsiasi omista.

Vierailija
13/47 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2014 klo 09:04"]

Ap se kuuluu sinulle JOS lapset kärsii tilanteesta. Ei ne lapset nää sitä äitpuolta niitten äitinä vaan sä olet niitten äiti. Ymmärrän että ahdistaa. Itse olen joutunut elää perheessä jossa äitipuoli yritti päättää kaikesta ja se vain pilasi meidän välit sekä välit isääni. Joten en pysty kunnioittamaan häntä ollenkaan. Mielestäni se päävastuu kuuluu isälle eikä äitipuolelle. Mutta jos lapsille se on ok ni sit se ois mullekin ok.

[/quote]

Minulla sitten taas äitipuoli oli ainut minun puolella ja läsnäoleva vanhempi. Isä "teki" minun äitini painostuksesta, joten häntä ei olisi voinut vähempää kiinnostaa ja äitiä ei paljoa näkynyt, kun "työ"(luetaan iltamenot) vei aikaa.

Vierailija
14/47 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten isä hoiti hommat ennenkuin nykyinen puoliso tuli kuvioihin? Vähän kyllä ihmettelen (taas kerran) miksi isä ei hoida kunnolla omaa osuuttaan. Vasta tätä palstaa lukiessa alan ymmärtää kuinka poikkeuksellisen hyvä isä oma mieheni on.

Itsekin siis olen uusperheessä, miehellä kaksi lasta, minulla yksi ja yksi yhteinen. Mieheni oli hoitanut 6 vuotta lapsiaan ennenkuin tulin kuvioihin. Lapset olivat isällä n. puolet kuukaudesta eli isä oli todellakin tottunut lapsiaan yksin hoitamaan. Mutta kyllähän meilläkin ajan kanssa homma väkisinkin meni siihen, että minun osuuteni lastenhoidossa kasvoi, koska asiat nyt vaan pitää hoitaa siten, mikä milloinkin parhaiten sopii. Eli olen paljon kuskannut lapsia kouluun ja äidin luokse, hoitanut lapsia yksin kotona, huolehtinut vaatteista, allekirjoittanut viime hetkellä repusta kaivettuja lupalappuja ja kokeita ym. ja tietysti kasvattanut lapsia siinä missä omaanikin. Silti isä hoitaa kuitenkin suurimmaksi osaksi nuo hommat vaikka yhdessä asioista aina sovitaan.

Ja itseasiassa isältä ja lapsilta saamani käsityksen mukaan teen lasten kanssa tosi paljon enemmän kaikkea kuin heidän oma äitinsä. Siltikään kyse ei ole siitä, että yrittäisin olla miehen lapsille äiti. Meillä nyt vaan on alusta asti sovittu, että kaikkia kohdellaan tasapuolisesti ja samoilla säännöillä. Olen miehen lapsille vanhempi siinä missä isäkin (vaikka toki se isä on tärkein) ja meillä toimitaan meidän tapojen mukaan. Äidin luona on eri tavat ja se ei meille kuulu emmekä voi siihen vaikuttaa. Mikä on harmi, koska äidin luona ei ole mitään sääntöjä ja sen kyllä huomaa aina kun tulevat takaisin.

Voi olla että äidin näkökulman mukaan "yritän liikaa olla äiti" lapsille vaikka mielestäni näin en tee. Minun (ja lasten isän) näkökulman mukaan taas äiti itse saisi vähän tsempata ja yrittää hoitaa äidin tehtäväänsä paremmin. 

Vierailija
15/47 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä varmaan kiittäisin että on niin huolehtivainen mun lapsia kohtaan. 

Vierailija
16/47 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tuollainen kamala osallistuva äitipuoli, tosin sillä erolla että mieheni lasten äitiä asia ei häiritse.  Minä vastaan pääosin käytännönasioista esim. kuljetuksista ja ruokapuolesta, mies voi sitten keskittyä olennaiseen eli lapsiinsa. Näin toimii meillä homma parhaiten johtuen mieheni epäsäännöllisestä työstä ja surkeista kokkaustaidoista. Lasten äiti on iloinen että mulla on kykyä säännöllisyyteen mitä ne lapset kuitenkin tarttevat. Touhu oli kuulemma aika repaleista hänen mielestään ennen minua kun mies vastasi yksin kaikesta. Vaikka eivät lapset itse siitäkään kai kärsineet. Onneksi lapset ovat yleensä varsin sopeutuvaisia olentoja :)

Vierailija
17/47 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun miehellä on lapsi vaikka hän ei ole yhtään isätyyppiä. Parivuotta sen entisen rakkaan puolison kanssa siitä lapsen hankkimisestiä kättäväänsivät ja se lapsi sitten tuli... Äiti on kiireinen toimistusjohtaja ja voitte arvata missä lapsi sitten on...Isän pää ei lasta kestä, kuin hetkittäin ja jonkun on vaan se vastuu lapsesta tässä kohtaan otettava. En haluaisi lasta omia, mutta en voi häntä oman onnensa nojaan jättäkää. 

Vierailija
18/47 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua aluksi häiritsi, kun exän nykyinen oli se joka aina isäviikonlopun jälkeen kertoi mitä kaikkea he olivat tehneet ja syöneet ja ex seisoi hiljaa vieressä. Sanoin tästä jopa exälle, ettei sen naisen tarvii meidän asioihin puuttua. Joskus vuoden jälkeen oma mustasukkaisuus rauhottui, ja nykyään olen todella tyytyväinen, että lapsellani on niin mahtava ihminen elämässään. Isäviikonlopun jälkeen kuuntelen iloisena, kun tämä nainen kertoo niin innoissaan kaikesta mitä ovat tehneet, ja exä se seisoo hiljaa vieressä :D

Vierailija
19/47 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvältähän tuo kuullostaa että äitipuoli on noin kiinnostuntut huolehtimaan lapsista. Lapsilla on hyvät oltavat kun on monta huolehtivaa aikuista. Se oma kateus pitää vain kestää. Ex:n perhe hoitaa asiat omalla tyylillään eikä siihen ole äidillä nokan koputtamista jos siellä ei mitään laitonta tapahdu. 

Vierailija
20/47 |
15.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna hoitaa, jos kerran viitsii toisten lasten eteen vaivautua. Toki jos menee jotenkin överiksi niin puutu sitten. Harmi että ero heille tulee, kun tämä uusi nainen väsyy hoitamann kaken yksin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän