Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitipuoli käyttäytyy kuin äiti

Vierailija
15.10.2014 |

Mitä ootte mieltä tuliskohan mun jo puuttuu pikkuhiljaa ex miehen perheen touhuun. Ex miehen uus tytsy käyttäytyy lapsiani kohtaan kun äiti, päättää kaikesta kaiken, suunnittelee lasten asiat, kirjottelee reissuvihkoihin millon lapset mistäkin haetaan, käy ite hakee aina lapset, en oo miehen nähny hakevan enää aikoihin. Ihan niinku olis kaapannu mun lapset eikä anna enää isän olla lapsilleen isä. Mitä mä voin tehdä??

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun mun äiti- ja isäpuoleni olisivat edes jollakin tasolla aikoinaan ottaneet vanhemman roolin. Mutta koska pysyttelivät täysin ulkopuolisina, kunnon suhdetta ei koskaan päässyt syntymään, vaan tuntui aina, että olen vain kylässä vieraan ihmisen luona. Vaikka siis asuin näissä uusperhekuvioissa 2-vuotiaasta lähtien.

Otappa huomioon että tämä voi olla ihan omien vanhempiesi tahto, eikä mikään puolivanhempien syy.

Vierailija
42/47 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin äitipuoli, niin olisin takuulla tuollainen lasten omija. Taas-arvo kaikkia ihmisiä perhesuhteisiin katsomatta on itselleni päivänselvä asia. Ja kenelle tahansa muullekin järkevälle ihmiselle. Ihminen, joka asettaa perheensä jäsenet eriarvoiseen asemaan, on jollain tavalla luonnehäiriöinen. Aika läheltä tälläistä käytöstä todistanut ja se on aivan karmeaa kuinka se lapsiin vaikuttaa. Kaikista ihmisistä ei vain ole kasvattajiksi, eikä tällä asialla ole mitään tekemistä biologisuuden kanssa. Biovanhempi ei todellakaan ole aina se paras vaihtoehto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa. Jos äitipuoli ei ole lasten virallinen huoltaja, niin hän EI määrää lasten asioista (ainakaan huonompaan suuntaan että lapsi kärsii) vaan sinä voit sanoa oman mielipiteesi (katso lakipykäliä tai pitääkö niitä muuttaa). Lapsia pitää aina kuunnella ja heidän toiveilla /tunteilla on väliä. Äitipuolet eivät saa kaapata lapsia itselleen oikealta äidiltä, lapset kuuluvat biologiselle äidille ensisijassa (varsinkin jos kiva äiti, eikä ikävä tyyppi) ja isällä olo voi olla lyhyempi jos ei ole edes paikalla tai kiinnosta. Yksi koti olisi helpompi joskus äidin luona jos tilanne hallinnassa eli sisarus ei kiusaa lasta, ei sekoita pienten lasten päätä useampi "äiti" (toivottavasti ei isäpuolikaan). Varmasti joidenkin asioiden hoitaminen esimerkiksi kyyti saattaa auttaa lapsia.

Vierailija
44/47 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua aluksi häiritsi, kun exän nykyinen oli se joka aina isäviikonlopun jälkeen kertoi mitä kaikkea he olivat tehneet ja syöneet ja ex seisoi hiljaa vieressä. Sanoin tästä jopa exälle, ettei sen naisen tarvii meidän asioihin puuttua. Joskus vuoden jälkeen oma mustasukkaisuus rauhottui, ja nykyään olen todella tyytyväinen, että lapsellani on niin mahtava ihminen elämässään. Isäviikonlopun jälkeen kuuntelen iloisena, kun tämä nainen kertoo niin innoissaan kaikesta mitä ovat tehneet, ja exä se seisoo hiljaa vieressä :D

Missä lapset siis ovat?? Luulisi, että he kertovat iloisina kuulumisiaan isän luota 🤔

Vierailija
45/47 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole ylpeä, että sulla on niin mahtavat lapset, että jopa ulkopuolelta tullut ei voi olla välittämättä heistä.

Ole iloinen, että lapsillasi on yksi aikuinen enemmän joka välittää heistä.

Kuten jo sanottu sinä olet silti ainoa äiti lapsillesi.

Vierailija
46/47 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole järkevä ratkaisu. Isä ulkoistanut itsensä kokonaan.

Vierailija
47/47 |
22.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin äitipuoli, niin olisin takuulla tuollainen lasten omija. Taas-arvo kaikkia ihmisiä perhesuhteisiin katsomatta on itselleni päivänselvä asia. Ja kenelle tahansa muullekin järkevälle ihmiselle. Ihminen, joka asettaa perheensä jäsenet eriarvoiseen asemaan, on jollain tavalla luonnehäiriöinen. Aika läheltä tälläistä käytöstä todistanut ja se on aivan karmeaa kuinka se lapsiin vaikuttaa. Kaikista ihmisistä ei vain ole kasvattajiksi, eikä tällä asialla ole mitään tekemistä biologisuuden kanssa. Biovanhempi ei todellakaan ole aina se paras vaihtoehto.

Lapsille ne vanhemmat on ensisijaiset aina.

Ei he ole mikään jätskipaketti joka jaetaan viivottimella halukkaiden aikuisten kesken.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä