Miten käyttää perintörahat
Jos saisit 10000€ perintöä. Miten käyttäisit sen?
Kommentit (23)
Pistäisin tilille odottamaan, että yksi tietty kerrostalohanke tulee ennakkomyyntiin.
Ostaisin asuntovaunun. Tai no, se on ostoslistalla jokatapauksessa vaikkei perintöä olekaan tiedossa.
Saan kohta vähän päälle sata tonnia. Maksan mökkilainan pois, kustannan perheen Japaniin ensi vuonna ja panen loput noin 80 tonnia sijoituksiin, jotta lapset saavat ostaa aikanaan aso-kämpän.
Kymppitonnilla maksaisin mökkilainan pois, se vapauttaisi 700 e kuussa rahaa elämiseen.
Jättäisin tilille makaamaan ja odottelisin inspiraatiota. Jos olisin saanut saman vaikka 25 vuotta sitten, olisin maksanut pois opintolainani ja pistänyt loput asp-tilille. Kolmekymppisenä olisin tuhlannut ne ulkomailla. Nelikymppisenä maksanut pois asuntolainaa. Niin ne ajat muuttuvat.
Kymppitonnissa ei ois paljon "käyttämistä", viimeisin lomareissuni maksoi tuon verran.
Vierailija kirjoitti:
Kymppitonnissa ei ois paljon "käyttämistä", viimeisin lomareissuni maksoi tuon verran.
Sepä juuri. Mietinkin, että kannattaako vain matkustaa vai mikä olisi järkevintä...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jättäisin tilille vastaisen varalle.
Olen ymmärtänyt, ettei tilillä kannattaisi makuuttaa mitään? Siirto rahastoon olisi varmaan järkevämpää?
Ap
Tekisin keittiörempan, toki tuo ei ihan riittäisi, mutta olisi avuksi.
Ensimmäisellä kerralla kun sain pienen perinnön matkustimme nelihenkinen perhe jenkkeihin, jokunen tonni meni säästöön. Toisella kerralla ostettiin laadukkaita huonekaluja ja puolet säästöön. Kolmannella kerralla osa sijoitettiin ja säästettiin ja lopuilla jotka jätin tilille olen elänyt ihan pikkasen parempaa elintasoa.
T. Pienipalkkainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ymmärtänyt, ettei tilillä kannattaisi makuuttaa mitään? Siirto rahastoon olisi varmaan järkevämpää?
Ap
Nyt on kyse kymppitonnista ei useammasta kymppitonnista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kannattaa katsoa, miten kurssit ovat viimeisen vuosikymmenen kehittyneet. Etenkin kun koronan takia EKP ja FED on pumpannut valtavat määrät rahaa markkinoille. Mitä tapahtuu, kun se loppuu? Inflaatio on aika hidasta nykyisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No kyllä tilillä voi useampi tonni olla. Mutta toki tuosta muutaman tonnin voi sinne rahastoonkin laittaa.
Minä tekisin joko porakaivon mökille tai kotiin lasituksen terassille.
Sain just 30 000 €, ostin 9 000 € auton, ajelen pikkulenkkejä, lähinnä kuljetan lapsenlapsia ja käyn naapurikaupungissa. Loput rahat entisten seuraksi säästöön ja sijoitukseen. Eläkeläinen olen, minulla on tilava kaunis velaton koti, että en tarvitse nyt muuta.
Ostaisin kryptoa.