Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mitä uskovaiset ajattelee siviilivihkimisestä?

Vierailija
14.10.2014 |

Kuulun kirkkoon, mies ei. Siviilivihkiminen oli ainut vaihtoehto.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 15:20"]

Kerran törmäsin somessa keskusteluun, jossa joku kertoi, että hänen silmissään siviilivihkiminen on vähän niin kuin parisuhteen rekisteröinti: eräänlainen rekisteriin tiedoksi annettava tapaus, mutta ei täytä todellisen avioliiton meriittejä. Tämä on kuitenkin ollut yksi ainoa kerta, kun olen kuullut jotain tällaista jonkun ajattelevan. 

[/quote]

Johtunee siitä että siviilivihkimiset ovat usein (ja aivan turhaan) varsin koruttomia ja virallisia tilaisuuksia. Ja kirkkovihkimiset vastaavasti täynnä vieraita ja juhlatunnelmaa  - vaikka tietysti kirkollisen vihkimisenkin saa myös intiimisti kaikessa hiljaisuudessa.

Vierailija
22/22 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 15:20"]

Kerran törmäsin somessa keskusteluun, jossa joku kertoi, että hänen silmissään siviilivihkiminen on vähän niin kuin parisuhteen rekisteröinti: eräänlainen rekisteriin tiedoksi annettava tapaus, mutta ei täytä todellisen avioliiton meriittejä. Tämä on kuitenkin ollut yksi ainoa kerta, kun olen kuullut jotain tällaista jonkun ajattelevan. 

[/quote]

Kun uskovaisia on paljon, niin tottakai tällaistakin ajattelua voi mahtua isoon joukkoon. En olen kuitenkaan kuullut, että tuollainen ajattelu olisi yleistä. Itse asiassa kuulen siitä nyt ensimmäistä kertaa.

t. uskova

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla