mitä uskovaiset ajattelee siviilivihkimisestä?
Kuulun kirkkoon, mies ei. Siviilivihkiminen oli ainut vaihtoehto.
Kommentit (22)
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 15:20"]
Kerran törmäsin somessa keskusteluun, jossa joku kertoi, että hänen silmissään siviilivihkiminen on vähän niin kuin parisuhteen rekisteröinti: eräänlainen rekisteriin tiedoksi annettava tapaus, mutta ei täytä todellisen avioliiton meriittejä. Tämä on kuitenkin ollut yksi ainoa kerta, kun olen kuullut jotain tällaista jonkun ajattelevan.
[/quote]
Kun uskovaisia on paljon, niin tottakai tällaistakin ajattelua voi mahtua isoon joukkoon. En olen kuitenkaan kuullut, että tuollainen ajattelu olisi yleistä. Itse asiassa kuulen siitä nyt ensimmäistä kertaa.
t. uskova
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 15:20"]
Kerran törmäsin somessa keskusteluun, jossa joku kertoi, että hänen silmissään siviilivihkiminen on vähän niin kuin parisuhteen rekisteröinti: eräänlainen rekisteriin tiedoksi annettava tapaus, mutta ei täytä todellisen avioliiton meriittejä. Tämä on kuitenkin ollut yksi ainoa kerta, kun olen kuullut jotain tällaista jonkun ajattelevan.
[/quote]
Johtunee siitä että siviilivihkimiset ovat usein (ja aivan turhaan) varsin koruttomia ja virallisia tilaisuuksia. Ja kirkkovihkimiset vastaavasti täynnä vieraita ja juhlatunnelmaa - vaikka tietysti kirkollisen vihkimisenkin saa myös intiimisti kaikessa hiljaisuudessa.