Lähteekö teidän muiden koirat aina innoissaan ulos lenkille?
Entä jos koira ei halua vaan tekee jo pihassa tenän? Mitä teette?
Kommentit (51)
Pienen koiran tarpeet ovat:
1. haistelu
2. merkkaus
3. liikunta
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 15:02"]
Pienen koiran tarpeet ovat:
1. haistelu
2. merkkaus
3. liikunta
[/quote]
Joo näin tosiaan onkin ja sen kyllä huomaan omastani, joka vetää hajuja sisään kuin paraskin imppaaja. Koirani tekee noita kaikkia innolla - paitsi huonolla säällä. Täytyy toivoa, ettei tule viikon sadejaksoa!
ap
Meidän sesse (vinttikoira) pitää huonolla kelillä ensin kantaa eteiseen, sään mukaan takki päällä, tai ilman.. Kulkee perässä happamana, jos on huono sää. Sopiva keli sessen mielestä olisi +15 astetta, pilvipouta, tuuli 0m/s.
Meillä on vanhemman pikkuterrierin kanssa ollut jo vuosia yhteinen aamurutiini. Kun mennään aamulla alakertaan, avataan terassioven verho ja katsotaan yhdessä millainen sää ulkona on. Jos aurinko paistaa ja on kaunista, koira heiluttaa tyytyväisenä häntäänsä ja viuhtoo jaloissa siihen malliin, että ulos voitaisiin oikeastaan mennä ihan tällä sekunnilla. Jos sataa ja on harmaata, koira pysähtyy paikoilleen kuin jähmettyneenä ja nostaa katseensa minuun sellaisella "ei kai me oikeasti tuonne olla menossa"-ilmeellä. Yritän aina silloin puhua iloisella äänellä, että ihan kiva ilma siellä on. Laitetaan haalari päälle ja mennään vaan rohkeasti. :)
Ulos mennään aina samoihin aikoihin (toki sadekuurot voidaan odotella ja koittaa löytää parempi hetki), joten joskus joudutaan vesisateeseenkin. Näitä lenkkejä koira vihaa syvästi. Se kipittää niskat kyyryssä mitään haistelematta perässä ja usein kieltäytyy tekemästä tarpeitaan. Ehkä pissaa kerran, vaikka olisimme ulkona vartin verran. Sen pidempään en ikinä sitä vastentahtoisesti siellä pidä, koska teemme normaalisti ihan riittävän pitkiä 30-60 min. lenkkejä.
Eli ihan sama täälläkin, sää ratkaisee. Kyllä sillä useimmille koirillekin on näköjään väliä.
Meillä toinen koira (sekarotuinen parikymmentäkiloinen) tarkistaa ikkunasta miltä ulkona näyttää. Jos sataa se menee kerälle sohvalle ja siinäpä onkin maanittelu että saa sen pihalle edes sen pissimisen verran..
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 14:11"]
Entä jos koira ei halua vaan tekee jo pihassa tenän? Mitä teette?
[/quote]
Mäyräkoira????
Minä kun olen aina luullut että meidän koira on kunnon prinsessa... :D rotu on perusluonteeltaan tosi siisti mutta pinkoo kyllä lenkille vaikka ties missä maailmanloppujen säissä. En ole kertaakaan kokenut nirsoilua. Hyppii kyllä sateella tosi tarkasti lätäköistä ja mutakuopista ohi mutta näköjään on muuten reipas kaiffari.
Minulla on 3kpl dobermanneja, joita kuljetan työn ulkopuolella metsässä.
Nämä aiheuttaa hyökyaallon kun kilistää autonavaimia oli keli sitten millainen hyvänsä.
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 14:38"]
Ei meidänkään sakemanni suostu lähtemään sateella ulos ilman sadetakkia :D
[/quote] kuin myös meillä. Mulla on kaksi. Sateella lyövät jarrut päälle. Eikä viideltä aamulla kun on aamuvuoro. Mies käyttää sitten lenkillä yhdeksältä. Sen sijaan pakkanen ei haittaa, ja tykkäävät vetää potkukelkkaa. Kasvattaa paksut karvat tassuihin talvella ja ovat ulkona päivät. Yöt sisällä. TTarhassa on katto ja lämmitetyt kopit. Nukkuvat kiepillä hangessa silti, turkki on paksu ja komea.
Pinseri on niin 'hienohipiäinen' että ei suostu sateella ulos. Kiertää aina kaikki lätäköt.
Annetaan pissiä puuvarastoon, jonne kuiviketta päivittäin uusitaan.
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 14:59"]
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 14:54"]
Sitähän mä ap. sulta jo kysyin MIHIN SE KOIRA NE TARPEENSA TEKEE, joten voitko jo vastata.
[/quote]
Mitä se tähän keskusteluun oikeastaan edes kuuluu? Mä vastaan kenelle haluan. Anteeksi tylyyteni, mutten aio vastata tuollaiselle huutajalle kuin sinä. Pahoitteluni.
Kiitos ihanista kommenteista. Ja vertaistuesta. :)
ap
[/quote]
Ahaa, se ei siis ole sinulle ongelma, hyvä. No, sinulla ei ole ongelmaa. Onnea.