Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähteekö teidän muiden koirat aina innoissaan ulos lenkille?

Vierailija
14.10.2014 |

Entä jos koira ei halua vaan tekee jo pihassa tenän? Mitä teette?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt on ihan pahanilkistä panettelua väittää, että minun amerikancockerspanielini ei eläisi täyttä elämää! Rotua, minua ja koiraani tuntematon puskajuutelija vauhdissa.

Vierailija
22/51 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun otan hihnan esille ja laitan kengät jalkaan, koira menee sängyn alle piiloon :D mutta kun ulos asti päästään, nii ulkoilee huonollakin ilmalla mielellään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 14:36"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 14:24"][quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 14:22"] Mitä rotua ei saa ulkoiluttaa märällä?! [/quote] Luitkohan nyt tätä ketjua ollenkaan? [/quote] Luitko sinä? Viestissä 10 kirjoittaja puhuu rodusta jota ei saa ulkoiluttaa märällä ja sitä tosiaan tiedustelen. Onhan noita kaiken maailman korvasuojia. Ihan sietämätön ajatus koira joka ei pääse ulos toteuttamaan itseään kun turkki sotkeentuu :( Juu, itsellänikin ollut koiria jotka eivät _halua_ ulkoilla märällä, mutta ei ole kyllä rotua jota ei SAA ulkoiluttaa märällä. Se on tasan omistajan laiskuutta ettei jaksa turkkia hoitaa sen jälkeen!

[/quote]

Kannattaa käyttää lainausta. Mä käsitin, että vastaat ap:n avausviestiin, koska et eritellyt, mihin viestiin vastaat.

Mutta kun sulla on ollut koiria, jotka eivät halunneet ulkoilla märällä säällä, miten hoidit pissatuksen ja liikunnan (jos ei ole isoa asuntoa)? Vai veitkö väkisin vaan ulos ja lopulta se alistui kulkemaan mukana?

Vierailija
24/51 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 14:28"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 14:22"]

Mitä rotua ei saa ulkoiluttaa märällä?! Mulla on turkkikatastrofeja, mutta vaatetta päälle että säilyvät siistinä. Ei koiran ulkoilutarve turkkiin katso ja sen toteuttaminen olla ulkonäöstä kiinni :(

[/quote]

Juu saa toki ja minä haluaisinkin. Koira ei halua, ei vaikka mikä olisi. Perässäsi saisit raahata sitä vaikka kilometrin huonolla säällä, koiranilmalla. Hyvällä säällä mennään innoissaan, kun taas huonolla säällä ei haluta mennä metriäkään. Itse olen jokasään nainen, koira ei. Olisi pitänyt ostaa se sateella, tai tehdä sadetesti tms. ;)

Tästä alkaa muodostua iso ongelma.

ap

[/quote]

Mikset sitten vaan raahaa sen ekan kilsan?

Vierailija
25/51 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on ihan rotua tuntemattoman typerää arvostelua väittää, että amerikancockerspanielin turkki pitäisi jotenkin erityisesti *hoitaa* ulkoilun jälkeen.

Vierailija
26/51 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme koiraa. Nuorin ja vanhin eivät pidä kylmästä ilmasta tai sateesta ja ainoastaan kesäisin hyvällä säällä lähtevät mielellään. Keskimmäinen koira taas menee aina ilosta villiksi, kun ollaan ulos lähdössä oli millainen sää tai kellonaika tahansa.

Vierailija
27/51 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sekarotuinen pikkukoirat on myös tosi aamu-uninen. Jos yritän viedä sen ulos ennen 9 aamulla, se vain makoilee sängyllä ja kattoo, että mitähän toikin meinaa. Jos on menoa aamusta niin kannan sen vaan sängystä eteiseen ja tappelen valjaat päälle. Ulkona sitten löntystää ja venyttelee raajojaan. Oon tällä hetkellä työtön, ja viimeisimmässä työssäkin oli usein iltavuoroa, joten tää ei onneksi ole kovin suuri ongelma :D herään yleensä ennen koiraa ja herra tulee sitten ilmoittamaan milloin sopii lähteä ulos.
Mun koira lähtee kyllä sateella ulos, mutta ei tykkää siitä yhtään. Kulkee korvat luimussa eikä jää haistelemaan mitään. Näykkii välillä vihaisesti vesipisaroita ilmasta jos sataa oikeen kunnolla :D ja kun kotiin päästään niin on kauhea marttyyri ja mököttää mulle niin kauan kunnes on kuivunut..

Vierailija
28/51 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 14:42"]

Koira ei halua, ei vaikka mikä olisi. Perässäsi saisit raahata sitä vaikka kilometrin huonolla säällä, koiranilmalla. Hyvällä säällä mennään innoissaan, kun taas huonolla säällä ei haluta mennä metriäkään. Itse olen jokasään nainen, koira ei. Olisi pitänyt ostaa se sateella, tai tehdä sadetesti tms. ;)

ap

[/quote]

[/quote]

No mä ajattelen, ettei ketään luontokappaletta saa kohdella niin.

ap

Vierailija
29/51 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 14:48"]

Koira ei halua, ei vaikka mikä olisi. Perässäsi saisit raahata sitä vaikka kilometrin huonolla säällä, koiranilmalla. Hyvällä säällä mennään innoissaan, kun taas huonolla säällä ei haluta mennä metriäkään. Itse olen jokasään nainen, koira ei. Olisi pitänyt ostaa se sateella, tai tehdä sadetesti tms. ;)

ap

[/quote]

[/quote]

ap

[/quote]

Aivan, olet oikeassa! Koiraa ei saa rääkätä. Jos tarvitset lenkkikaverin, hanki toinen koira, joka on liikunnallinen.

Vierailija
30/51 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

[/quote]

[/quote]

ap

[/quote]

Ai miten? Joutuuhan koiraa pakottamaan tekemään montaa muutakin asiaa. Positiivisella vahvistuksella saa varmasti tilannetta helpotettua pikku hiljaa, mutta eihän siitä mitään tule jos koira päättää miten toimitaan.

Vierailija
31/51 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä olivat päivät ulkona, tykkäävät maata auringon lämmössä. Inhoavat sadepäiviä ja kaikenlaisia pukuja.

Vierailija
32/51 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 14:49"]

ap

[/quote]

[/quote]

ap

[/quote]

Aivan, olet oikeassa! Koiraa ei saa rääkätä. Jos tarvitset lenkkikaverin, hanki toinen koira, joka on liikunnallinen.

[/quote]

Voin toki mennä lenkille yksinkin. Ongelmana on siis paitsi liikunnan puute koiralla huonolla säällä myös sen tarpeiden tekemisen jääminen - se ei halua pissata eikä kakata vaan kyyhöttää vaan eikä halua kävellä, ei haistella, ei tehdä tarpeitaan. Enhän sitä nyt niinkään voi jättää päiväksi! Hyvällä ilmalla pissaillaan ja kakkaillaan ja mennään pää pystyssä ja häntä huiskuen. Voi apua mikä marttyyri... ;)

ap

Vierailija
33/51 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 14:51"]

ap

[/quote]

[/quote]

ap

[/quote]

Ai miten? Joutuuhan koiraa pakottamaan tekemään montaa muutakin asiaa. Positiivisella vahvistuksella saa varmasti tilannetta helpotettua pikku hiljaa, mutta eihän siitä mitään tule jos koira päättää miten toimitaan.

[/quote]

Ei, ei pidä ottaa koiraa, jos aikoo sitä rääkätä!

Vierailija
34/51 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän mä ap. sulta jo kysyin MIHIN SE KOIRA NE TARPEENSA TEKEE, joten voitko jo vastata.

Vierailija
35/51 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 14:53"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 14:51"]

ap

[/quote]

[/quote]

ap

[/quote]

[/quote]

Ei, ei pidä ottaa koiraa, jos aikoo sitä rääkätä!

[/quote]

Voisitko perustella miten koiran maanittelu/pakottaminen/kannustaminen/lahjonta lenkille on rääkkäystä?

Vierailija
36/51 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni koira ei kärsi liikunnan puutteesta, jos se ei mene ulos sateisella säällä. Ap. älä stressaa. Nauti koirastasi sellaisena kuin se on. :)

Vierailija
37/51 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 14:54"]

Sitähän mä ap. sulta jo kysyin MIHIN SE KOIRA NE TARPEENSA TEKEE, joten voitko jo vastata.

[/quote]

Mitä se tähän keskusteluun oikeastaan edes kuuluu? Mä vastaan kenelle haluan. Anteeksi tylyyteni, mutten aio vastata tuollaiselle huutajalle kuin sinä. Pahoitteluni.

Kiitos ihanista kommenteista. Ja vertaistuesta.  :)

ap

Vierailija
38/51 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla on koira. Kerro vain, mitä koirallesi teet, 36.

Vierailija
39/51 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiralla voi olla myös nivelkipuja tms., jotka pahenevat kylmällä ja kostealla. Ei saa pakottaa kohtuuttomasti ulos. Joskus kannan sateella omani ja se saa sitten kävellä sen pikkumatkan sisälle päin. Tai sitten palkitsen sillä, että heti kakan jälkeen käännytään kotiin, jos koira ilmaisee haluavansa sisälle. 

Pakottaessa/painostaessa en koskaan fyysisesti vedä tai raahaa perässäni vaan menen takapuolelle ja koiran on liikuttava, jotta pääsen etenemään. Vauhdin säädän koiralle sopivaksi, ei liian nopeaksi. Ja saa pysähtyä haistelemaan. 

Vierailija
40/51 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Inhoaa kylmää ja märkää. Kuten minäkinä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi