Lähteekö teidän muiden koirat aina innoissaan ulos lenkille?
Entä jos koira ei halua vaan tekee jo pihassa tenän? Mitä teette?
Kommentit (51)
Ei halua jos sataa vettä. En pakota, käytän pissalla ja aivojumpataan sit sisällä.
Jos on hyvä ilma niin haluaa muuten tekee tenät heti kun ovi aukeaa.
Aamuisin ei huvita, koirani ovat aamu-unisia. Mutta koirat ei meillä lenkkien pituuksia valitse vaan minä. Aamuisinkin kävellään se 20 minuuttia, koska kakka ei välttämättä tule pelkällä pihaan päästöllä ja voi sitten tulla työpäivän aikana sisälle. Muuten meillä koirat on yleensä innoissaan lenkistä, paitsi kovin kuuma sää ei niitä innosta. Silloin kastelen koirat suihkussa ennen uloslähtöä ja päästän joka puroon läträämään viilennykseksi lenkin aikana.
Ei. Ei tykkää kylmästä eikä sateesta eikä aamuherätyksistä eikä... Lämpimänä (muttei aurinkoisena) päivänä tykkää lähteä ulos eikä ole koko ajan ujuttautumassa kotiin päin.
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 14:14"]
[/quote]
Tämä on se. Heti kun ovi aukeaa ja säätila paljastuu, ei halua mennä, vaan perääntyy. Jos otan sen silti mukaan ulos, ei halua kävellä askeltakaan.
Kiva kun märkä ja pimeä syksy on edessä sateineen.... :(
ap
Meidän koiravanhuksemme ei enää ole aina innoissaan lähdössä lenkille. Kun sen saa liikkeelle, niin kulkee kuitenkin iloisena haistellen, joten lenkkeilemme pieniä lenkkejä säännöllisesti, vanhuksen ehdoilla. Jos on mielenkiintoisia hajuja tms., niin annan haistella, enkä hoputa.
Minkä rotuinen koira on kyseessä? Meillä toinen koira pitää kävelystä, toinen ei. Olen ulkoilutellut tämän liikkuvamman mukaan. Rotu on kuitenkin sellainen, ettei saa ulkoiluttaa märällä säällä, joten kun sataa, käytän vain pikaisesti pientareella. - Mihin koira ulostaa?
Joo, meilläkin on hienohelma. Pidän haalaria ja sadetakkia sään mukaan, auttaa jonkin verran. Sekin jeesaa, että kuivaa koiran kotona lämpimässä. Muutta muutenkin tuo vaan mielummin nuuskisi kuin laittaisi tassua toisen eteen.
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 14:17"][quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 14:14"]
[/quote]
Tämä on se. Heti kun ovi aukeaa ja säätila paljastuu, ei halua mennä, vaan perääntyy. Jos otan sen silti mukaan ulos, ei halua kävellä askeltakaan.
Kiva kun märkä ja pimeä syksy on edessä sateineen.... :(
ap
[/quote]
meillä sama juttu, vetää jarrut pohjaan jos tulew vettä kuin aisaa. Ja kyseessä rottweiler eikä mikään fifi, vaikea siis kantaakaan pihalle :D käy siis kusella takapihalla ja odottaa et sade lakkaa, sit pyytää ulos :) onneks on treenit 3x/vko niin ei ilman liikuntaa jää :)
Huonolla kelillä ei tosiaankaan lähde. Liian sateisella tai kylmällä säällä saa tosissaan tehdä töitä, että koira suostuu tekemään tarpeensa ulos. Eilen päästin koiran pihalle kun oli 10h ollut yksin kotona. Juoksi kyllä iloisesti n. 5m päähän nurmikolle, mutta kun se huomasi että minä jäin seisomaan portaille, tuijotti minua hetken kysyvästi ja juoksi sisään. Ei siis voinut tehdä tarpeitaan vaikka varmasti oli hätä. Yleensä kyllä pissaa pihannurkkaan iloisesti kunhan joku on sen kanssa pihalla, mutta nyt se ei käynyt kun minäkin en seissyt nurmikolla.
Mäyräkoira meillä.
Mitä rotua ei saa ulkoiluttaa märällä?! Mulla on turkkikatastrofeja, mutta vaatetta päälle että säilyvät siistinä. Ei koiran ulkoilutarve turkkiin katso ja sen toteuttaminen olla ulkonäöstä kiinni :(
Mun 11v pikkukoirat hyppivat riemusta (siis ihan konkreettisesti) kun lahdetaan ulos. Ja tulevat huomauttamaan jos makaan viela sohvalla kun olisi uloslahdon aika.
Missään haalarissa ei halua kulkea, on kokeiltu jos jonkinlaista, enkä enää laita rahaa niihin, kun ei kuitenkaan suostu kulkemaan ne päällä. Sadetta inhoaa, märkiä tassuja inhoaa.
On kyllä lohdullista kuulla, etten ole ainoa. Ja joo, on kyseessä ns. fifi.
ap
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 14:22"]
Mitä rotua ei saa ulkoiluttaa märällä?! Mulla on turkkikatastrofeja, mutta vaatetta päälle että säilyvät siistinä. Ei koiran ulkoilutarve turkkiin katso ja sen toteuttaminen olla ulkonäöstä kiinni :(
[/quote]
Amerikancockerspanieli, jolla on pitkät korvakarvat. Korvat tulehtuvat, jos niitä liottaa lammikoissa.
Mitä rotua ei saa ulkoiluttaa märällä?!
[/quote]
Luitkohan nyt tätä ketjua ollenkaan?
[/quote]
Juu saa toki ja minä haluaisinkin. Koira ei halua, ei vaikka mikä olisi. Perässäsi saisit raahata sitä vaikka kilometrin huonolla säällä, koiranilmalla. Hyvällä säällä mennään innoissaan, kun taas huonolla säällä ei haluta mennä metriäkään. Itse olen jokasään nainen, koira ei. Olisi pitänyt ostaa se sateella, tai tehdä sadetesti tms. ;)
Tästä alkaa muodostua iso ongelma.
ap
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 14:24"][quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 14:22"]
Mitä rotua ei saa ulkoiluttaa märällä?!
[/quote]
Luitkohan nyt tätä ketjua ollenkaan?
[/quote]
Luitko sinä? Viestissä 10 kirjoittaja puhuu rodusta jota ei saa ulkoiluttaa märällä ja sitä tosiaan tiedustelen.
Onhan noita kaiken maailman korvasuojia. Ihan sietämätön ajatus koira joka ei pääse ulos toteuttamaan itseään kun turkki sotkeentuu :( Juu, itsellänikin ollut koiria jotka eivät _halua_ ulkoilla märällä, mutta ei ole kyllä rotua jota ei SAA ulkoiluttaa märällä. Se on tasan omistajan laiskuutta ettei jaksa turkkia hoitaa sen jälkeen!
Ei meidänkään sakemanni suostu lähtemään sateella ulos ilman sadetakkia :D
Kyllä haluaa melkein kellon tarkkuudella menee ovelle ja odottaa että pääsee ulos.