Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mies vaati että maksan puolet vuokrasta

Vierailija
14.10.2014 |

Olen muuttamassa miehen luokse ja hän maksaa vuokraa 1050e/kk. Ehtona asetti sen, että maksan puolet vuokrasta, ei kuulemma ole hänen asiansa alkaa kustantamaan toisen elämistä.

Iteselläni on tulot ulosoton jälkeen vain reilu tonni kuussa ja hänellä nettona noin 2700e.

Ärsyttää, mites teillä oikein hoidetaan asumisen kustannukset, koska mielestäni ei ole reilua että mulla jää vuokran jälkeen vain viisi sataa tuhlattavaksi?

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet laittaa prosentuaalisesti saman osan tuloistaan yhteiselle tilille mistä maksetaan yhteiset laskut ym.

Meillä taas vuokran on maksanut se jolla on rahaa tilillä, samoin kaiken muunkin. En tajua miksi siitä rahasta pitää pitää kynsin ja hampain kiinni niin että menee ihmissuhteetkin siinä samalla. Prioriteetit monella vähän hakusessa... Meillä on perheessä yhteinen elintaso ja omiakin menoja saa olla. Nekin maksaa se jolla on rahaa. Ikinä ei ole tarvinnut riidellä rahasta.

Vierailija
2/70 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni suurempituloista ei saa rangaista menestyksestä vaatimalla tätä maksamaan enemmän kuin toinen osapuoli. Tienaan siis itse kaksi kertaa enemmän kuin mieheni ja maksamme puoliksi kaiken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 13:54"]

Mun vanhemmat maksoivat kaiken siten, että äiti maksoi 1:3 ja isä 2:3, koska isällä oli huomattavasti suurempi liksa kuin äidilläni. Fiksu järjestelmä JOS kyse on rakkaudesta, eikä rahasta. 

[/quote]

Vanhempasi ovat todennäköisesti  löyneet hynttyyt yhteen kahden eri ajan vaikutuksen aikana, jolloin naiset olivat vaimoja ja miehet perheenpäitä sekä ajan jolloin feminismi olivat vahvimmillaan. Mutta sinun pitäisi olla omaksunut vahvan itsenäisin naisen rooli, eikä poukkoilla jossain siellä välissä tilanteesta riippuen.  Voit vaatia mieheltä tekemättä itse mitään?!

Vierailija
4/70 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on oikeassa. Maksat puolet.

Vierailija
5/70 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki sivutyö niin saat lisää rahaa. Siitä saadun palkan voit laittaa ulosottoon kokonaan.

Vierailija
6/70 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietenkin maksat. Itsestään selvää ja ei ole kiinni tuloista vaan menoista.

Vierailija
7/70 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita omat raha-asiasi etusijalle. Miehen perässä ei kannata juosta oman epävakaan taloustilanteen kustannuksella.

Vierailija
8/70 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuttaisit jonkun ikävän miehen kanssa kimppaan asumaan?

Vierailija
9/70 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 14:00"]

Monet laittaa prosentuaalisesti saman osan tuloistaan yhteiselle tilille mistä maksetaan yhteiset laskut ym. Meillä taas vuokran on maksanut se jolla on rahaa tilillä, samoin kaiken muunkin. En tajua miksi siitä rahasta pitää pitää kynsin ja hampain kiinni niin että menee ihmissuhteetkin siinä samalla. Prioriteetit monella vähän hakusessa... Meillä on perheessä yhteinen elintaso ja omiakin menoja saa olla. Nekin maksaa se jolla on rahaa. Ikinä ei ole tarvinnut riidellä rahasta.

[/quote]

Pikkasen eri asia jos molemmat ovat lähtötilanteessa velattomia. On selviö, että molemmat maksaa suhteessa saman verran tuloistaan laskuja.

Vierailija
10/70 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on tyypillinen miehen lompakolla loisija, joka yrittää saada parempituloisen miehen nalkkiin.

Vierailija
11/70 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n mies ei kyllä kuulosta yhtään ikävältä, ainoastaan järkevältä. Ei hänenkään tulot niin päätähuimaavan suuret ole. Haluaako mies että muutkin asumiskustannukset (sähkö ym.) jaetaan, vai pelkkä vuokra? Jos mies aikoo yksin maksaa muut laskut, on tosi reilu ja antelias.

Vierailija
12/70 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvää että kun molemmat asuvat, myös maksavat yhtä paljon, sitten täytyy tosin kaikki muukin puolittaa.

Tietty on kyettävä sopimaan.

Vierailija
13/70 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi en näe kaikkia viestejä? Onko tämä salaliitto???

Vierailija
14/70 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ongelma vuokran maksussa niin älä muuta yhteen. Meillä on hoidettu niin että laitamme tuloistamme 40% yhteiselle tilille ja sieltä maksamme kaiken yhteisen. Ruuat, vuokran ja kaiken muun. Mun osuus on noin 1000e ja avovaimon noin 650. Kummallekkin tasa-arvoinen ratkaisu.

Vierailija
15/70 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks mun pitää maksaa vuokrasta, kun kuitenkin annan miehelle pimppaa ilmaiseksi, vaikka se on rahan arvoista?

-ap

Vierailija
16/70 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 14:22"]

Miks mun pitää maksaa vuokrasta, kun kuitenkin annan miehelle pimppaa ilmaiseksi, vaikka se on rahan arvoista?

-ap

[/quote]

Anteeksi nyt vaan, mutta ei se ole rahan arvoista. Mistä sellaisen käsityksen olet saanut?! Siitä tavarastahan on ylitarjontaa ja se on menettänyt arvonsa jo vuosia sitten.

Vierailija
17/70 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 14:03"]Mielestäni suurempituloista ei saa rangaista menestyksestä vaatimalla tätä maksamaan enemmän kuin toinen osapuoli. Tienaan siis itse kaksi kertaa enemmän kuin mieheni ja maksamme puoliksi kaiken.
[/quote]
Oon ihan hirvee ihminen; ensin meinasin alapeukuttaa, sitten luin sun olevan isompituloinen nainen ja muutin mieleni.

Vierailija
18/70 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 14:22"]Miks mun pitää maksaa vuokrasta, kun kuitenkin annan miehelle pimppaa ilmaiseksi, vaikka se on rahan arvoista?

-ap
[/quote]
Et ole Ap!

Vierailija
19/70 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies asetti yhteenmuuton ehdoksi, että ap maksaa puolet vuokrasta. Eli mies ei siis edes haluaisi muuttaa yhteen? Onko ap:n vanhemmat alkaneet kysellä kuluihin osallistumista, ja nyt pitäisi löytää uusi uhri jonka lompsalla loisia?

Vierailija
20/70 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 14:27"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 14:22"]Miks mun pitää maksaa vuokrasta, kun kuitenkin annan miehelle pimppaa ilmaiseksi, vaikka se on rahan arvoista? -ap [/quote] Et ole Ap!

[/quote]

Porvoosta päivää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi