Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi päätti että lapsilukumme jää yhteen.

Vierailija
14.10.2014 |

Miehen kanssa sitten päättivät sen eikä mies usotunut muuttamaan kantaansa asiasta. Nyt sitten ollaan yksilapsinen perhe.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 11:52"]

Minä ainakin kasvatan lapseni niin että saavat tehdä niin paljon lapsia kuin haluvat ja jaksavat itse hoitaa.

Toki jos minusta joskus mummo tulee niin joskus hoidan lapsenlapsia mutta en jatkuvasti tai mitään jättikatrasta kerralla. Osaa kyllä kertoa jos nyt ei sovi...

[/quote]

Ydinasia on tässä, kuinka monta itse jaksavat hoitaa. Anoppi ehkä on sanonut pojalleen, että hän ei jaksa hoitaa kuin yhden lapsenlapsen vain ja poika on sitten päättänyt, että ei halua kuin yhden lapsen. Ymmärrän erittäin hyvin tämän asian, koska näitä tapauksia näkee, joissa lapsia suolletaan peräjälkeen ja sitä mukaa raahataan isovanhemmille hoitoon.

Vierailija
22/34 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me hoidamme itse lapsemme emme ole mummoa pahemmin vaivanneet lapsenhoidolla. Ja enpä tiennyt että mies ja anoppi tuollaisia juttelevat ennenkuin anoppisen kertoi ja iän puolesta emme enää saa lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 11:47"]

Minäkin anoppina ja äitinä päättäisin mielelläni, että kukin lapsistani tekisi vain yhden lapsen. En jaksa hoitaa enempää. Kauhulla seuraan tuttujani ja sitä, millaista hoitorumbaa heillä on viikonloppuisin ja lomilla, kun katraat tuodaan hoitoon, että pariskunta saa parisuhdeaikaa.

[/quote]

Mikset vaan sano, että et ota hoitoon? Jos ne sun tuttus on pöljiä ja ottaa ne lapset jatkuvasti hoitoon niin kenen vika se on? Ihan voi peiliin katsoa, siellä se typerys on.

Vierailija
24/34 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sua ammattivalittaja.

Vierailija
25/34 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 11:56"]

Me hoidamme itse lapsemme emme ole mummoa pahemmin vaivanneet lapsenhoidolla. Ja enpä tiennyt että mies ja anoppi tuollaisia juttelevat ennenkuin anoppisen kertoi ja iän puolesta emme enää saa lapsia.

[/quote]

No anoppi kuitenkin on se, joka joutuu joka ikinen päivä kuskaamaan lapsen eskariin. Kyllä sen voi ainakin pieneksi vaivaksi katsoa, eihän hän esimerkiksi voi pitää ikinä lomaa kouluvuoden aikana, niin eläkeläinen kuin onkin.

Vierailija
26/34 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on oikeus päättää, vaikka anoppi sattuisikaan olemaan samaa mieltä. Sikäli anoppi ei liity asiaan mitenkään.

Isovanhemmilla on mielestäni oikeus mielipiteeseen, mikäli heiltä odotetaan huomattavaa panosta lastenhoitoon. Satunnainen apu ei ole sellaista, mutta viikottainen apu jo on.

Vierailija
27/34 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin anoppini antoi mulle ehkäisyvalistusta ekan jälkeen. No, tuli kuitenkin toinen. Ja kolmaskin. Poikaansa se ei tietääkseni ole valistanut. Siinä ehkä syy siihen, että emme jääneet yksilapsisiksi, valistus jäi puolitiehen ja anoppi erehtyi siitä kumpi niitä lapsia halus :)

Vierailija
28/34 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella, isäni sanoi (rauha hänen sielulleen), että ei kannattaisi tehdä yhtään lasta. Voi noita isovanhempia, ovat ne kauheita ja rajoittavia sanoissaan. Jokainen sana kannattaa panna syvälle sieluun ja katkeroitua loppuiäkseen ja kantaa puolisolle kaunaa, jos se isovanhempi sattuu vielä olemaan puolison puolelta.

Vierailija
29/34 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 11:58"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 11:56"]

[/quote]

No anoppi kuitenkin on se, joka joutuu joka ikinen päivä kuskaamaan lapsen eskariin. Kyllä sen voi ainakin pieneksi vaivaksi katsoa, eihän hän esimerkiksi voi pitää ikinä lomaa kouluvuoden aikana, niin eläkeläinen kuin onkin.

[/quote]

Häh? Itse viemme ja tuomme hoidosta.

Vierailija
30/34 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä kukaan voi olettaa, että on muiden asia hoitaa ihan itse tehttyjä lapsia. Miten ihmeessä joku voi suunnitellessaan lapsimäärää laskea sen varaan montako lasta mummo jaksaa hoitaa. Voi helevetti näitä uusavuttomia. Teette just sen verran lapsia kun itse pystytte hoitamaan tai jätätte kokonaan tekemättä.

Vierailija
31/34 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ No olette sitten muuttaneet käytäntöjä, hieno juttu. Mies tekee varmaan nykyisin lyhyempää päivää?

Vierailija
32/34 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävis vahinko tuossa tapauksessa. Naisellakin on oikeus päättää lapsiluku.

Vierailija
33/34 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oikeus naisella se olisi päättää. Minusta yhdessä päätetään, ja se, kumpi haluaa vähemmän, ratkaisee. Ketään ei saa pakottaa vanhemmaksi.

Vierailija
34/34 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 12:04"]

^ No olette sitten muuttaneet käytäntöjä, hieno juttu. Mies tekee varmaan nykyisin lyhyempää päivää?

[/quote]

Joskus 10-12 tuntisia joskus lyhyempää. Mitä se kenellekkään kuuluu?