Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku voi luulla maailman olevan litteä nykypäivänä?

Vierailija
06.09.2021 |

Tai vaikka kuinka yritän miettiä, en käsitä mikä motiivi millään taholla olisi valehdella tästä. Eikä valehtelijoina olisi silloin vain NASA vaan kaikki eri avaruusasemat, tutkijat ja ihmiset. MItä ihmettä siitä kukaan saisi? Minua huvittaa ajatus lättynä lentävästä maasta samalla kun muut planeetat olisi silti pyöreitä :D
Saako siitä jonkun innon että toiset on jotain 'lampaita' kun eivät enää ajattele kuten keskiajalla?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todistapa ettei ole. Ai etkö pysty? Sitten asia voi olla kummin vaan. Itse olen enemmän litteän kannalla, sillä se selittää monta asiaa, jotka on palloteorian ongelmakohtia, kuten sen miksi ihmiset eivät ole ylös alaisin maapallon toisella puolella. Voit kokeilla tätä vaikka jalkapallolla ja lego-ukoilla - kyse on samasta asiasta, mutta eri mittakaavassa.

Vierailija
22/33 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todistapa ettei ole. Ai etkö pysty? Sitten asia voi olla kummin vaan. Itse olen enemmän litteän kannalla, sillä se selittää monta asiaa, jotka on palloteorian ongelmakohtia, kuten sen miksi ihmiset eivät ole ylös alaisin maapallon toisella puolella. Voit kokeilla tätä vaikka jalkapallolla ja lego-ukoilla - kyse on samasta asiasta, mutta eri mittakaavassa.

Kokeilin tätä jumppapallolla, päällä lego-ukot pysyivät mutta pallon alla ne tipahtivat tyhjyyteen. Tämä mielestäni todistaa lituska teorian olevan oikeassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan maailman 1,5 miljardista muslimista julkisesti kukaan ei ole uskaltanut väittää vastaan litteän maan teoriasta. Eikä kannatakaan jos haluaa päänsä pysyvän kiinni hartioissaan, Muhametin puheita kyseenalaistetaan vain oman hengen uhalla.

https://abdullahsameer.com/qurans-geocentric-universe/

Vierailija
24/33 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kirjoja, joissa on kymmeniä ja taas kymmeniä kuvia maapallosta. Ne ovat kaikki aivan litteitä.

Vierailija
25/33 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
26/33 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kerran googlasin niiden juttuja, siellä oli kyllä monenlaisia perusteluja. Mee kattoon.

Miksi tätä alapeukutetaan? Tämä vastasi jollekin joka sanoi että, eivät ne itsekään usko, ovat trolleja, jotka läpällä heittävät. Tämä vastaa, että ei kyllä he niitä juttujaan perustelevat. Eli eivät heitä läpällä.

Vierailija
27/33 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Pohjoisnapa” on tosiasiassa maailman keskusta. Sen ympärille kaikki mantereet levittyy.

Kiekon reunalla alkaa maailmaa ympäröivä rengasmainen jäätikkö. Kukaan ei tiedä kuinka pitkälle se jatkuu. Tästä syystä vesi ei pakene kiekon reunoilta avaruuteen.

Maailmankiekko on jatkuvassa yhden G:n kiihtyvyysliikkeessä ylöspäin syystä jota ei tiedetä mutta tätä kutsutaan painovoimaksi.

Kuu on kiekko, siksi emme koskaan näe siitä kuin yhden puolen. Kuuhun lentämisen mahdottomuus on tiedetty pitkään, siksi kuulaskeutumiset lavastettiin Hollywoodin ja Stanley Kubrickin yhteistyöllä.

Olen DI ja tiedän.

Vesi ei pakene, koska reunoilla on jäätikköä? No mitäs kun monet saaret ovat peittyneet ja peittymässä vedellä, koska jäätiköt sulavat? Eikö sen veden kuuluisi valua pois, jos ne esteenä olleet jäätiköt sulaa? Ja täten saaret ja rannikot olisivat turvassa eivätkä uppeluksissa.

Vierailija
28/33 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä uskon, että tämä pannukakku ei ole pyöreä vaan aivan litteä... Jos se olisi pyöreä niin kaikki paperit alkaisivat tippuilla pöydiltä ties minne kun statsmannit kokoustaa vakavien asioiden tiimoilta... ja niitähän on nyt kovin paljon varsinkin kun eletään viikkoa, joka tulee päättymään WTC 9/11 vuosipäivään...

Nyt pitää olla tarkkana kuin porkkana ihan kaikessa, että ei leivota mitään uutta pannukakkua... kukaan ei enää jaksa syödä uutta pannukakkua seuraavat 20 vuotta... ja se olis sitten vaan sitä pannukakkua... ei mitään hernesoppaa marketista 59 senttiä islannin kansallisaarteen eli metallin purkissa per (se) (he) purkki... eikä mitään punssia, jota saa vain torstaisin ja ehkä vain ruotsissa kun sellaista tapaa ei ole suomessa... 

Vierailija
29/33 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No suurin osahan noista litteän maan mainostajista on trolleja, eivät ole tosissaan sitä mieltä :D Heistä on vain kiva katsoa, kuinka päättömiä juttuja voi vouhkata, ja muut edelleen ottavat heidät ihan tosissaan.

Mutta olet väärässä. Suurin osa litteän maan kannattajista on tosissaan ja sehän onkin se "pelottava" juttu tässä.

Vierailija
30/33 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaliittoteoriat vaikuttaa aivoihin eri tavalla kuin oikea faktuaalinen tieto.

Vierailija
31/33 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on yksi parhaita trollauksia mitä netissä on keksitty. Miljoonat ihmiset yrittävät pää punaisina todistella flättiteoriaa vääräksi 😁. Tosikkoja vedätetään.

Vierailija
32/33 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

? En nyt sinne avaruuteen pääse näillä käteisvaroilla mutta runsaasti on tieteellistä todistetta että pallo tämä on. Lättyydestä sen sijaan ei ole lainkaan pitäviä todisteita.

Mistä legoukoista oikein selität? Etkö ole painovoimasta kuullut.. ei tämä ole kovin hyvä trollaus ja toivottavasti ei tosi..

Vierailija
33/33 |
06.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aivan tarkkoja ollaan, maa ei suinkaan ole pallo, eikä myöskään pannukakku. Maa on navoilta hieman litistynyt ellipsoidi. Napojen litistymä johtuu pyörimisliikkeestä akselin ympäri. Ja kun navat ovat hieman litistyneet, ei säteen pituus keskikohdasta pinnalle olekaan enää sama joka kohdassa (vrt päiväntasaaja - navat), joten maa ei ole pallo. Se on ellipsoidi.

Maan vetovoima vetää kohti keskipistettä. Siksi ei ole väliä, missä päin maata on, alas on aina kohti keskipistettä. Ja tämä "alas" voi näyttää eri suunnalta, kun sitä tarkastelee eri puolelta maa-ellipsoidia.

Pallo-muoto on myös hyvin looginen. Planeetat ovat "palloja", koska gravitaatio on voimakkaampi kuin materiaalinen lujuus. Toisin sanoen, vain pienet kappaleet voivat olla epämääräisen muotoisia (esim. asteroidit).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan