Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tykkäättekö oikeasti käydä häissä ym isoissa juhlissa?

Vierailija
06.09.2021 |

Itse en. Hirveä stressi lahjasta, vaatteista ja yleensä hieman vaivautunut tunnelma itsellä.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, aina silloin tällöin. Tykkään myös järjestää isoja juhlia - koska en koskaan aio mennä naimisiin, järjestin itse omat nelikymppisjuhlani. Vuokrasin viikonlopuksi halvalla leirikeskuksen, kutsuin kaikki ystävät ja tuttavat puolisoidensa tai kumppaniensa kanssa, täytin paikan ilmapalloilla ynnä muilla koristeilla ja pyysin, että lahjojen sijasta kaikki toisivat jotain nyyttäripöytään. Yksi hyvä ystävä on amatööri-DJ, joten musa soi koko ajan ja tanssilattiakin oli. (Kyseinen kaveri nimenomaan tarjoutui hommiin, koska ei pääse kovin usein soittamaan pitkiä keikkoja.) Muuta ohjelmaa ei ollut.

Saapua sai tietystä kellonajasta lähtien, ja poistua silloin kun itsestä tuntui hyvältä. Mulla kävi yli 40 vierasta, suurin osa yöpyi paikalla - etenkin lapselliset totesivat, että oli kiva kun isä ja äiti pääsivät kerrankin bilettämään ilman jälkikasvua. (Olin sanonut, että lapset voi ottaa mukaan, mutta kaikki halusivat tosiaan kerrankin olla ihan vapaasti kavereiden kanssa.)

Minulle - ja muille - tärkeintä oli se, että päästiin tuomaan ihmiset yhteen, pitämään hauskaa, syömään, juomaan ja juttelemaan vähän koristeellisemmissa puitteissa (ne miljoona ilmapalloa ja metritolkulla metalliserpentiiniä). Mä olen huomannut, että jos on kovasti pakollista ohjelmaa ja aikatauluja, se stressaa ihan älyttömästi. Siksi en halunnut mitään sellaista.

Anteeksi, mutta tuollaiset kuulostaa just hirveiltä juhlilta. Juhlat jossain hevonkuusessa ankeassa miljöössä nyyttärimeiningillä. Ja jos haluat kotiin yöksi, et voi edes juoda muutamaa drinkkiä.

No siis, järkkäsin ne ihan pääkaupunkiseudulla. Tämä saattaa yllättää, mutta täälläkin on vuokrattavia isoja paikkoja, joista pääsee jopa kohtuuhinnalla taksilla tai bussilla pois. :D Ja meillä on kaveripiirissä ollut aina nyyttärimeininki (nuorempana harrastettiin jopa nyyttäribooleja eli jokainen tuo yhden pullon alkoholia - ei kermalikööriä - ja yhden pullon/tölkin blandista), monesti jopa ns. hienommissa juhlissa (paitsi ehkä jossain koko suvun häissä).

Alkoholitontakin juotavaa oli, koska pari ystävääni ei juo alkoholia ollenkaan (ja muuten muistelen, että vain kaksi pariskuntaa lähti vielä samana iltana omalla autolla pois - "juoppokuski" oli valittu etukäteen - ja hekin tarjosivat kyytejä.) 

Kerroin omista juhlistani esimerkkinä siitä, että isojen juhlien ei tarvitse olla mitään väkinäisiä pönötystapahtumia, joita suurin osa kommentoijista näytti eniten kammoksuvan. Etenkin synttäreitä juhlitaan edelleenkin koti- tai mökkibileinä kaveriporukalla. ^_^ 

Mutta ehkä sitten omat piirini ovat poikkeus ns. suomalaisesta normista.

Vierailija
22/23 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan eikä onneksi tule kutsuja kuin kerran kymmenessä vuodessa. Pitää olla todella läheinen ihminen, että ylipäänsä osallistun. Edellisissä häissä olin 2018, seuraavista ei ole mitään tietoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, aina silloin tällöin. Tykkään myös järjestää isoja juhlia - koska en koskaan aio mennä naimisiin, järjestin itse omat nelikymppisjuhlani. Vuokrasin viikonlopuksi halvalla leirikeskuksen, kutsuin kaikki ystävät ja tuttavat puolisoidensa tai kumppaniensa kanssa, täytin paikan ilmapalloilla ynnä muilla koristeilla ja pyysin, että lahjojen sijasta kaikki toisivat jotain nyyttäripöytään. Yksi hyvä ystävä on amatööri-DJ, joten musa soi koko ajan ja tanssilattiakin oli. (Kyseinen kaveri nimenomaan tarjoutui hommiin, koska ei pääse kovin usein soittamaan pitkiä keikkoja.) Muuta ohjelmaa ei ollut.

Saapua sai tietystä kellonajasta lähtien, ja poistua silloin kun itsestä tuntui hyvältä. Mulla kävi yli 40 vierasta, suurin osa yöpyi paikalla - etenkin lapselliset totesivat, että oli kiva kun isä ja äiti pääsivät kerrankin bilettämään ilman jälkikasvua. (Olin sanonut, että lapset voi ottaa mukaan, mutta kaikki halusivat tosiaan kerrankin olla ihan vapaasti kavereiden kanssa.)

Minulle - ja muille - tärkeintä oli se, että päästiin tuomaan ihmiset yhteen, pitämään hauskaa, syömään, juomaan ja juttelemaan vähän koristeellisemmissa puitteissa (ne miljoona ilmapalloa ja metritolkulla metalliserpentiiniä). Mä olen huomannut, että jos on kovasti pakollista ohjelmaa ja aikatauluja, se stressaa ihan älyttömästi. Siksi en halunnut mitään sellaista.

Mä olen juhlien ystävä, mutta nämä eivät mielestäni kuulosta kivoilta juhlilta. En halua juhlissa syödä nyyttäriruokaa pitkin iltaa vaan haluaisin, että joku olisi suunnitellut hyvän menun ja juhla-ateria syödään pöydässä yhtä aikaa.

Juhlat leirikeskuksessa ilman ohjelmaa kuulostavat mielestäni tosi arkisilta ja ankeilta. Kyllä juhlissa pitää olla jotakin, mikä nostaa päivän arjen yläpuolelle eli puheita, esityksiä, livemusiikkia. Ilmapallot, serpentiinit ja krääsä sopivat paremmin lastenjuhliin.

Mun mielestä on myös todella ylimielistä ja outoa kuvitella, että sinä jotenkin järjestit lapsivapaata ystävillesi. Ellei juhlaasi kuulunut lapsenvahtipalvelu, niin ihan itsehän he sen lapsivapaan itselleen järjestivät?

"Mun mielestä on myös todella ylimielistä ja outoa kuvitella, että sinä jotenkin järjestit lapsivapaata ystävillesi. Ellei juhlaasi kuulunut lapsenvahtipalvelu, niin ihan itsehän he sen lapsivapaan itselleen järjestivät?"

Nyt ilmeisesti luit tai ymmärsit jotenkin väärin. Olin nimenomaan ilmoittanut, että lapset saa ottaa mukaan - paikka oli ns. lapsiturvallinen, ennestään tuttu isolle osalle ihmisiä ja nukkumatiloissa rauhallisia huoneita - mutta kukaan vanhemmista ei halunnut ottaa lapsiaan mukaan, vaan kerrankin viettää aikaa ja juhlia ihan vain aikuisten kesken. <3 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme