Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keski-ikäinen, ujosteletko enää mitään?

Vierailija
14.10.2014 |

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkas ap itse ?

Vierailija
2/12 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla olisi pieni teoria :) Voisiko tuo mennä niin, että esimerkiksi kaikenlaiset sosiaaliset tilanteet ujostuttavat ajan myötä vähemmän, mutta turvallisuuteen (esim. yöllä kaupungilla liikkuminen) liittyvät tilanteet alkavat taas pelottaa enemmän, ehkä omien lasten saannin vuoksikin? N19

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 14:43"]

Minulla olisi pieni teoria :) Voisiko tuo mennä niin, että esimerkiksi kaikenlaiset sosiaaliset tilanteet ujostuttavat ajan myötä vähemmän, mutta turvallisuuteen (esim. yöllä kaupungilla liikkuminen) liittyvät tilanteet alkavat taas pelottaa enemmän, ehkä omien lasten saannin vuoksikin? N19

[/quote]

Nuorempana tuli liikuttua paljonkin yöelämässä ja reissattua pitkin maailmaa ilman että itse olisin ollut peloissaan. Epäilemättä nuoruuteen kuuluu jonkinlainen "kuolemattomuuden" tunne - ei juuri mulle mitään pahaa tapahdu. Nyt vanhempana tietää paremmin elämän rajallisuuden ja siihen kuuluvat riskit...elämä täällä on monesti pienestä kiinni.

Ehkä tämä elämän rajallisuuden ja sen jatkumisen sattumanvaraisuuden tajuaminen helpottaa myös ujouden karsiutumista - mahdollinen itsensä nolaaminen nyt ei enää tunnu niin merkittävältä asialta. Enemmänkin huvittavalta.

Vierailija
4/12 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Minulla ei ole edes lapsia ojten ei ole omalla kohdallani tuosta kyse. Minulla vaan on ollut jo pitkään niin rutiininomainen ja suppea elämänpiiri, ja niin vähän sosiaalista elämää, että kaikki poikkeamat siihen rutiiniin ahdistaa valtavasti. Esim. työni on sellaista että voi mennä viikkoja etten puhu kenenkään kanssa sanaakaan, ja koska olen sinkku niin kotonakaan en puhu mitään, ja on alkanut siksi puhuminen ihmisten kanssa ihan pelottaa. Samoin mikä tahansa pienikin muutos arjen kuvioihin ahdistaa, esim. kun lähikauppa oli kiinni remontin vuoksi pari viikkoa, oli todella ahdistavaa joutua käymään kilometrin päässä toisessa kaupassa.

Joskus huvittaa ajatella, että ihmisillä jotka minua näkee ei varmasti ole aavistustakaan että olen tällainen. Olen akateemisesti koulutettu asiantuntija kans. välisessä firmassa. Pukeudun hyvin ja laittaudun aina kun lähden ovesta ulos. Naapuritkin pitävät varmaan ylimielisenä kun en moikkaa, mutta oikeasti kyse on siitä että hyvä etten pelosta pasko housuun naapurin kohtaamisesta muutenkin.

t. 4

Vierailija
5/12 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää. Ihmettelen suuresti, miksi ylipäätään olen joskus ujostellut?

Vierailija
6/12 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ujostele, koska uskallan välttää tilanteita, joissa en viihdy. En lähde enää mihinkään kissanristiäisiin, mutta käyn mielelläni teatterissa, konserteissa ja elokuvissa yksinkin, jos kukaan lähipiiristä ei halua mukaan.

Kuuntelen sellaista musiikkia josta pidän ja luen kirjoja ja lehtiä joita haluan välittämättä muiden mielipiteistä. Pelaan Hay Day - peliä, vaikka samanikäiset tuttavat puhuvat halveksivasti "lastenpelistä" ja uskallan olla liittymättä facebookiin, koska pidän yksityisyydestäni.

Kehtaan lomailla Kanarian saarilla ja Tallinnassa, vaikka varaa olisi Karibiaan ja New Yorkiin, koska inhoan pitkiä lentomatkoja.

Ostan ruuan Lidlistä tai Stockan Herkusta ujostelematta kummassakaan.

Kaikkiaan elämä on rentoa ja kivaa näin myöhäis-keski-ikäisenä!

Vierailija
7/12 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 14:57"]

[/quote]

Minulla ei ole edes lapsia ojten ei ole omalla kohdallani tuosta kyse. Minulla vaan on ollut jo pitkään niin rutiininomainen ja suppea elämänpiiri, ja niin vähän sosiaalista elämää, että kaikki poikkeamat siihen rutiiniin ahdistaa valtavasti. Esim. työni on sellaista että voi mennä viikkoja etten puhu kenenkään kanssa sanaakaan, ja koska olen sinkku niin kotonakaan en puhu mitään, ja on alkanut siksi puhuminen ihmisten kanssa ihan pelottaa. Samoin mikä tahansa pienikin muutos arjen kuvioihin ahdistaa, esim. kun lähikauppa oli kiinni remontin vuoksi pari viikkoa, oli todella ahdistavaa joutua käymään kilometrin päässä toisessa kaupassa.

Joskus huvittaa ajatella, että ihmisillä jotka minua näkee ei varmasti ole aavistustakaan että olen tällainen. Olen akateemisesti koulutettu asiantuntija kans. välisessä firmassa. Pukeudun hyvin ja laittaudun aina kun lähden ovesta ulos. Naapuritkin pitävät varmaan ylimielisenä kun en moikkaa, mutta oikeasti kyse on siitä että hyvä etten pelosta pasko housuun naapurin kohtaamisesta muutenkin.

t. 4

[/quote]

Voi... pitäisikö sinun hakeutua sosiaalisiin tilanteisiin? Aloita jokin harrastus? Kuulostaa meinaan aika ankealta. Tosin mikäs siinä, jos itse viihdyt noin. Toivottavasti on ystäviä.

Vierailija
8/12 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 15:36"]

[/quote]

t. 4

[/quote]

Voi... pitäisikö sinun hakeutua sosiaalisiin tilanteisiin? Aloita jokin harrastus? Kuulostaa meinaan aika ankealta. Tosin mikäs siinä, jos itse viihdyt noin. Toivottavasti on ystäviä.

[/quote]

Ei minulla ole ystäviä, itse asiasssa ei ole mitään muuta ihmissuhteita kuin että vanha äiti joskus soittelee. Mutta en kyllä oikein voi sanoa olevani onnetonkaan, olen kai niin tottunut olooni että yleensä olen pienessä elämässäni ihan tyytyväinen. Joskus ajattelen että haluaisin puolison, mutta muita ihmissuhteita en edes haluaisi. Enkä kyllä tiedä sopeutuisinko minkään miehenkään läsnäoloon, kun olen tähän astikin aina sinkkuna elellyt, ilman tarvetta ottaa toista huomioon.

Vierailija
9/12 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 15:39"]

[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 15:36"]

[/quote]

t. 4

[/quote]

[/quote]

Ei minulla ole ystäviä, itse asiasssa ei ole mitään muuta ihmissuhteita kuin että vanha äiti joskus soittelee. Mutta en kyllä oikein voi sanoa olevani onnetonkaan, olen kai niin tottunut olooni että yleensä olen pienessä elämässäni ihan tyytyväinen. Joskus ajattelen että haluaisin puolison, mutta muita ihmissuhteita en edes haluaisi. Enkä kyllä tiedä sopeutuisinko minkään miehenkään läsnäoloon, kun olen tähän astikin aina sinkkuna elellyt, ilman tarvetta ottaa toista huomioon.

[/quote]

Ehkä kannattaisi repäistä ja kokeilla! :) 

Vierailija
10/12 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää paljoa.

Mukavaa nykyään joskus ryhtyä juttusille ventovieraiden kanssa; sanoa muutama sana molemmin puolin ilman sen syvempiä tarkoitusperiä.

Oman mielipiteenkin päästän entistä useammin ulos - ja yleensä ovat paremmin perusteltujakin kuin nuorempana. Omista tunteistanikin pystyn keskustelemaan paljon vapaammin.

Äidinkin kanssa kehtaan paremmin liikkua kaupungilla.

Onneksi tuli keski-ikä....vaikka eivät nämä tietysti välttämättä ole ikä- tai kokemussidonnaisia asioita.

Vierailija
11/12 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä juuri. Olin nuorempana superujo, nykyään en ollenkaan. En edes jännitä enää mitään, en varsinkaan työhaastatteluja tms.

Vierailija
12/12 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen säikympi kuin koskaan. Olen 40 v. Nuorena sitä oli niin huoleton, kaikki oli helppoa. Nykyisin en esim. uskalla enää matkustaa yksin ollenkaan, kammoan kauheasti jos joutuu ajamaan jossain vieraassa kaupungissa. Samoin sosiaaliset tilanteet on käynyt paljon vaikeammaksi kuin koskaan ennen, ihan paniikkikohtauksen partaalla jos joku puhuu minulle.